LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet en T-Zones bij T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bassiebijl

Internet en T-Zones bij T-Mobile

Ongelezen bericht door bassiebijl »

Ik heb nu ongeveer anderhalve maand een nieuwe telefoon, een Sony Ericsson K800i. Een telefoon met erg veel functionaliteit op het gebied van e-mailen, internetten etc. met GPRS en UMTS.

Vrijwel meteen nadat ik mijn SIMkaart in de telefoon had gedaan kreeg ik van T-Mobile een smsje met de T-Zones en MMS instellingen. Ik heb dit toen verwijderd, maar na nog twee van die sms'jes heb ik het maar geinstalleerd. Wel heb ik de helpdesk gebeld met de vraag wat het verschil was tussen T-Zones en Internet, echter heeft men mij daar toen geen duidelijk antwoord op kunnen geven. Ook de site van T-Mobile gaf geen goede informatie hierover.

Via de site van SE heb ik mijn e-mail instellingen naar mijn telefoon gestuurd, en heb dat een aantal keer gecontroleerd. Ook heb ik wat ringtones en wallpapers gedownload van de mobiele site van SE (gratis).

Groot was dan ook de schrik toen ik mijn factuur kreeg; er stonden twee kostenposten op voor data, namelijk T-zones en Internet. Het vervelende is echter dat T-Zones E 0.15 per 10 KB kost, terwijl Internet E 0.23 per 100 KB kost, een aanzienlijk prijsverschil dus.

T-Zones heeft een eigen mobiele homepage, die ik nooit heb bezocht met mijn telefoon, dus blijkbaar heb ik voor het internetten en controleren van mijn e-mail steeds het verkeerde profiel (T-Zones i.p.v. Internet) gebruikt.

Nogmaals contact gezocht met T-Mobile en gevraagd wat nu precies het verschil is tussen T-Zones en Internet. Na navraag intern bleek dat T-Zones een voortzetting is van het oude WAP, speciaal voor de wat oudere telefoons, en Internet gewoon internet voor moderne GPRS en UMTS toestellen.

Ik heb het prijsverschil terug gekregen middels een korting op de factuur, prima service! Echter, vind ik het nog steeds vreemd dat blijkbaar iedereen die een nieuwe telefoon aanschaft automatisch een smsje krijgt met instellingen voor een verouderde en erg dure dienst!

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en dus een onnodig hoge factuur kregen?

Fiore

Re: Internet en T-Zones bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Fiore »

ik heb inderdaad ook zo'n smsje gehad en geinstalleerd (op een nieuwe nokia), na de eerste factuur ben ik meteen opgehouden met internet want oei wat was dat duur! Nu weet ik dus hoe dat komt, bedankt. Ik dacht dat dat geinstalleerd moest worden om te kunnen internetten. Nu maar onderzoeken hoe ik terugkom naar de gewone internetinstellingen.

Annabelle

Re: Internet en T-Zones bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Annabelle »

pocket internet totaal misschien iets voor je onbeperkt internetten en t-zones voor 9,50 dat is een schijnprijs!!!
als je bedenkt dat je zo ongeveer 15 cent per 10 kb betaald

Gesloten