LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone gestolen en het benaderen van T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
willemdezwijger

iPhone gestolen en het benaderen van T-mobile

Ongelezen bericht door willemdezwijger »

Dag,

Ik heb een vraag over hoe ik mijn aanbieder moet gaan benaderen.
Mijn telefoon is een tijdje terug gestolen en hiervan heb ik aangifte gedaan.
Het toestel is zo'n prachtige iPhone 4S en ik was er oh zo tevreden mee.
Toen ik telefonisch mijn contract ging verlengen sprak ik natuurlijk met de klantenservice en niet met de sales afdeling.
De vlotte heer waar ik mee sprak vroeg mij of ik ook een verzekering wilde afsluiten waarvoor ik maandelijks 10,95 euro extra zou gaan betalen.
Toen ik vroeg wat voor goeds dat met zich mee zou brengen drukte hij mij op het hart dat indien het toestel gestolen zou worden òf de telefoon aan waterschade zou lijden ik zonder problemen een nieuwe zou krijgen.

Ik heb reeds met iemand van mijn aanbieder gesproken via de facebook applicatie T-Mobile plein. De mevrouw vertelde mij dat ik contact diende op te nemen met de verzekeraar van mijn toestel: ProAssist.

ProAssist verzocht mij een kopie van de aangifte toe te sturen waarop ik vervolgens deze afwijzing kreeg:

Naar aanleiding van uw claim op 06-02-2013 kunnen wij u het volgende meedelen: op de verzekering van de mobiele telefoon zijn, ten aanzien van diefstal, voorwaarden van kracht die bepalend zijn voor de dekking. Naar aanleiding van de Algemene Voorwaarden komt uw claim niet in aanmerking voor een vergoeding.
De verzekeraar vergoedt schade als gevolg van diefstal uitsluitend onder de voorwaarde dat er aanwijsbare sporen van braak zijn ontstaan of beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld. Verlies, vermissing en zakkenrollen is uitgesloten van vergoeding.
Voor de goede orde wijzen wij u nog op het volgende: indien u besluit om een ander toestel te kopen , dan bestaat de mogelijkheid om deze binnen twee weken na aanschafdatum op uw huidige verzekering aan te melden. Dit kan op http://www.mijnproassist.nl via Mijn Gegevens -> Mijn toestel wijzigen. U kunt dit ook schriftelijk aangeven. Onderneemt u geen actie dan zal uw huidige verzekering , bij de eerst volgende mogelijkheid, automatisch komen te vervallen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via [email protected]. 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar.
Met vriendelijke groet,

ProAssist

Natuurlijk heb ik geen actie ondernomen, praatjes vullen geen gaatjes. ha-ha
De verzekeraar heeft wel netjes een bevestigingsmail gestuurd van de opzegging.

Maar oké, nu wil ik graag aan T-mobile vragen of zij iets voor mij kunnen betekenen.

Ik betaal nu gemiddeld 60 euro per maand met mijn oude iPhone 3G en ik ben sowieso nog 13 maanden aan dit huidige abonnement gebonden.

Kan en wil iemand mij helpen?

Één optie heb ik al, vroegtijdig verlengen mét een nieuw toestel.
Kan ik eisen dat het nieuwe toestel de helft van de prijs zal kosten? Of zelfs gratis is?

Of zou ik mijn contract kosteloos kunnen opzeggen?

Alvast bedankt,

Z.

trail46

Re: iPhone gestolen en het benaderen van T-mobile

Ongelezen bericht door trail46 »

willemdezwijger schreef: Ik heb reeds met iemand van mijn aanbieder gesproken via de facebook applicatie T-Mobile plein. De mevrouw vertelde mij dat ik contact diende op te nemen met de verzekeraar van mijn toestel: ProAssist.

ProAssist verzocht mij een kopie van de aangifte toe te sturen waarop ik vervolgens deze afwijzing kreeg:

Naar aanleiding van uw claim op 06-02-2013 kunnen wij u het volgende meedelen: op de verzekering van de mobiele telefoon zijn, ten aanzien van diefstal, voorwaarden van kracht die bepalend zijn voor de dekking. Naar aanleiding van de Algemene Voorwaarden komt uw claim niet in aanmerking voor een vergoeding.
De verzekeraar vergoedt schade als gevolg van diefstal uitsluitend onder de voorwaarde dat er aanwijsbare sporen van braak zijn ontstaan of beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld. Verlies, vermissing en zakkenrollen is uitgesloten van vergoeding.
Voor de goede orde wijzen wij u nog op het volgende: indien u besluit om een ander toestel te kopen , dan bestaat de mogelijkheid om deze binnen twee weken na aanschafdatum op uw huidige verzekering aan te melden. Dit kan op http://www.mijnproassist.nl via Mijn Gegevens -> Mijn toestel wijzigen. U kunt dit ook schriftelijk aangeven. Onderneemt u geen actie dan zal uw huidige verzekering , bij de eerst volgende mogelijkheid, automatisch komen te vervallen.
ProAssist

Natuurlijk heb ik geen actie ondernomen, praatjes vullen geen gaatjes. ha-ha
De verzekeraar heeft wel netjes een bevestigingsmail gestuurd van de opzegging.

Maar oké, nu wil ik graag aan T-mobile vragen of zij iets voor mij kunnen betekenen.

Ik betaal nu gemiddeld 60 euro per maand met mijn oude iPhone 3G en ik ben sowieso nog 13 maanden aan dit huidige abonnement gebonden.
Één optie heb ik al, vroegtijdig verlengen mét een nieuw toestel.
Kan ik eisen dat het nieuwe toestel de helft van de prijs zal kosten? Of zelfs gratis is?
Of zou ik mijn contract kosteloos kunnen opzeggen?

Alvast bedankt,
.
Je kunt niets eisen van T-Mobile, hooguit vragen om coulance in deze. T-Mobile heeft je mobiel toch niet gestolen.

En uiteraard kan je ook niet gratis je contract beëindigen, je houd er vreemde gedachtes op na hoor.
Wel kan je ProAssist wellicht aanpakken op hun uitsluitingen want dit bedrijf staat zeer slecht bekend en het regent klachten over weigeren iets te vergoeden. Daar bij Pro-Assist moet je wezen en niet bij je provider.

Dien een klacht in ... http://www.klacht.nl/proassist/
Lees hoe vaak ProAssist claims afwijst, bij hun verzekeren is op jaarbasis rond de €140.- in een bodemloze put keilen.
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32 ... st-79.html
Laatst gewijzigd door trail46 op 09 mei 2013 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46

willemdezwijger schreef....Één optie heb ik al, vroegtijdig verlengen mét een nieuw toestel.
Dit lijkt de beste optie.

willemdezwijger

Ongelezen bericht door willemdezwijger »

Bedankt voor uw reactie!
trail46 schreef:je houd er vreemde gedachtes op na hoor.
Dit is alleen omdat ik het vervelend vind dat de jongen van T-mobile mij leugens vertelde.
Uiteindelijk heeft dat grapje van een verzekering afsluiten mij 60 euro gekost.
Als ik die verzekering niet had afgesloten dan was mijn telefoon hoogst waarschijnlijk nog steeds gestolen.

Ik denk dat ik inderdaad een vroegtijdige contractverlenging aan ga, maar dan met een nieuwe Samsung.
Apple's praktijken met het plots niet meer ondersteunen van verouderde toestellen vind ik niet bepaald genoeglijk.

Adieu!

Z.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Stond ws gewoon in de voorwaarden die je ws niet (goed) gelezen hebt.

trail46

willemdezwijger schreef:Bedankt voor uw reactie!
Dit is alleen omdat ik het vervelend vind dat de jongen van T-mobile mij leugens vertelde.
Uiteindelijk heeft dat grapje van een verzekering afsluiten mij 60 euro gekost.
Als ik die verzekering niet had afgesloten dan was mijn telefoon hoogst waarschijnlijk nog steeds gestolen.
.
Zoals sephora30 ook al schreef heb je zelf een onderzoeksplicht en kan je niet de zaak afschuiven op een verkoper die natuurlijk wil scoren en zegt wat jij wil horen. In de eerste regel van hun algemene voorwaarden over een mobiel word al vermeld dat diefstal/zakkenrollerij enz. is uitgesloten.

Afbeelding

Let op PDF... http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/medi ... iphone.pdf

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ook logisch anders kun je daar wel heel makkelijk mee frauderen (wat dan ook zeer ws zou gebeuren).

Gesloten