| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPhone - slechte service Hi/KPN en machtspositie Apple
iPhone - slechte service Hi/KPN en machtspositie Apple
Mijn zoon zijn iphone is 1 jaar geleden vervangen vanwege de welbekende accuproblemen. Destijds was het toestel ongeveer 1 jaar oud. Nu valt het (lease-)toestel de laatste maanden met regelmaat uit bij ongeveer 20% lading. Hij heeft hierover de laatste dagen meerdere uren met alle betrokken partijen contact gehad: Hi (KPN), Smartcare en Apple support en wordt met de bekende kluitjes in het riet gestuurd. Alle denkbare testen en resets zijn gedaan, maar het euvel blijft en volgens de tests zou het toestel goed zijn.
Net zelf maar gebeld met Smartcare, weer een test en alles volgens de tests weer ok. Na een discussie hierover en een uitgebreide big-brother analyse van het laad/ontlaadpatroon van de iphone (alsof mijn zoon een bijzondere "lader"/"ontlader" zou zijn), werd uiteindelijk gemeld dat het een bekend Apple probleem was en dat anderen dit ook hadden! Tevens de melding dat er een update aankwam m.b.t. dit probleem, alleen hij wist niet wanneer en kon verder niets voor ons doen! Het was een gegeven dat een iphone dit deed en we moesten het maar accepteren.....
Gelukkig doet dit fenomeen zich niet voor bij mijn auto. Zou mooi zijn, nog 20% brandstof en na 100 meter staat hij onverwacht stil vlak voor een belangrijke afspraak.
Na deze boodschap heb ik (ter verificatie) contact gezocht met Apple. Hier bleek een dergelijke update niet bekend te zijn. We waren dus misleid door Smartcare. "Gelukkig" kon de Apple medewerker zich wel in ons verplaatsen en hij gaf aan dat hij het ook niet acceptabel zou vinden als zijn toestel uitviel bij 20%. Hij kon echter alleen een klacht registreren en voor de rest was het maar afwachten....
Uiteindelijk ook maar een klacht ingediend bij Hi (KPN) over Smartcare en over Hi (KPN), als leverancier van het product. Ook Hi (KPN) kon niks voor ons doen, omdat "men anders moeilijkheden kreeg met Apple". Dit is vreemd. Is men bang voor een bevestiging, meerdere soortgelijke klachten en/of precedentwerking?
Wel vriendelijk te woord gestaan door het callcentre met veel begrip, maar men mocht verder niks doen vanuit de interne klachtenafdeling ("het hoofdkantoor"). Wel wordt ons als coulance ruim 30 euro gecrediteerd, maar we hebben liever gewoon een goed werkend toestel. Daarnaast de boodschap dat men niks kon doen, vanwege mogelijke problemen die met Apple zouden kunnen ontstaan en dit effect zou kunnen hebben op toekomstige leveringen. Is hier nu sprake van een kinderachtige argumentatie of speelt Apple haar sterke marktpositie uit?
Stand van zaken is dat we nog steeds een probleem hebben met een niet goed werkend lease-toestel van Hi (KPN).
We zijn benieuwd hoe dit nu verder gaat, maar in Smartcare, Hi (KPN) en Apple hebben wij op dit moment weinig vertrouwen meer. En bijzonder dat steeds de vinger naar Apple gaat.....
Het trieste is dat mijn zoon aldoor heel zuinig is geweest op zijn toestel, zodat hij hem evt. goed kon verkopen bij het (binnenkort) eindigende leasecontract. Dat was wat men hem bij verkoop ook voorgespiegeld had. Hij is in elk geval een les wijzer.
Net zelf maar gebeld met Smartcare, weer een test en alles volgens de tests weer ok. Na een discussie hierover en een uitgebreide big-brother analyse van het laad/ontlaadpatroon van de iphone (alsof mijn zoon een bijzondere "lader"/"ontlader" zou zijn), werd uiteindelijk gemeld dat het een bekend Apple probleem was en dat anderen dit ook hadden! Tevens de melding dat er een update aankwam m.b.t. dit probleem, alleen hij wist niet wanneer en kon verder niets voor ons doen! Het was een gegeven dat een iphone dit deed en we moesten het maar accepteren.....
Gelukkig doet dit fenomeen zich niet voor bij mijn auto. Zou mooi zijn, nog 20% brandstof en na 100 meter staat hij onverwacht stil vlak voor een belangrijke afspraak.
Na deze boodschap heb ik (ter verificatie) contact gezocht met Apple. Hier bleek een dergelijke update niet bekend te zijn. We waren dus misleid door Smartcare. "Gelukkig" kon de Apple medewerker zich wel in ons verplaatsen en hij gaf aan dat hij het ook niet acceptabel zou vinden als zijn toestel uitviel bij 20%. Hij kon echter alleen een klacht registreren en voor de rest was het maar afwachten....
Uiteindelijk ook maar een klacht ingediend bij Hi (KPN) over Smartcare en over Hi (KPN), als leverancier van het product. Ook Hi (KPN) kon niks voor ons doen, omdat "men anders moeilijkheden kreeg met Apple". Dit is vreemd. Is men bang voor een bevestiging, meerdere soortgelijke klachten en/of precedentwerking?
Wel vriendelijk te woord gestaan door het callcentre met veel begrip, maar men mocht verder niks doen vanuit de interne klachtenafdeling ("het hoofdkantoor"). Wel wordt ons als coulance ruim 30 euro gecrediteerd, maar we hebben liever gewoon een goed werkend toestel. Daarnaast de boodschap dat men niks kon doen, vanwege mogelijke problemen die met Apple zouden kunnen ontstaan en dit effect zou kunnen hebben op toekomstige leveringen. Is hier nu sprake van een kinderachtige argumentatie of speelt Apple haar sterke marktpositie uit?
Stand van zaken is dat we nog steeds een probleem hebben met een niet goed werkend lease-toestel van Hi (KPN).
We zijn benieuwd hoe dit nu verder gaat, maar in Smartcare, Hi (KPN) en Apple hebben wij op dit moment weinig vertrouwen meer. En bijzonder dat steeds de vinger naar Apple gaat.....
Het trieste is dat mijn zoon aldoor heel zuinig is geweest op zijn toestel, zodat hij hem evt. goed kon verkopen bij het (binnenkort) eindigende leasecontract. Dat was wat men hem bij verkoop ook voorgespiegeld had. Hij is in elk geval een les wijzer.
Re: iPhone - slechte service Hi/KPN en machtspositie Apple
Waarom zelf contact zoeken met smartcare en apple, als je een overeenkomst hebt met Hi? Zij zijn degene waar je zoon een contract mee heeft afgesloten, daar moet een oplossing vandaan komen.HarryZ schreef:Mijn zoon zijn iphone is 1 jaar geleden vervangen vanwege de welbekende accuproblemen. Destijds was het toestel ongeveer 1 jaar oud. Nu valt het (lease-)toestel de laatste maanden met regelmaat uit bij ongeveer 20% lading. Hij heeft hierover de laatste dagen meerdere uren met alle betrokken partijen contact gehad: Hi (KPN), Smartcare en Apple support en wordt met de bekende kluitjes in het riet gestuurd. Alle denkbare testen en resets zijn gedaan, maar het euvel blijft en volgens de tests zou het toestel goed zijn.
Overigens kan je zoon helemaal niks verkopen na afloop van het leasecontract, dan moet het toestel terug naar Hi, het is immers niet eigendom van je zoon. Na afloop van een leasecontract moet een auto ook retour, die mag je niet op marktplaats zetten van je werkgever, idem voor deze telefoon. Hi zal wél een aanbod doen ter overname, maar die bedragen zijn relatief fors, en ik zou dat ding zeker met de huidige problemen niet over willen nemen.
Het is eerder bijzonder dat Smartcare en Hi hun verantwoordelijkheid niet nemen. Ze maken het zich nu wel erg makkelijk om naar anderen te wijzen.HarryZ schreef: We zijn benieuwd hoe dit nu verder gaat, maar in Smartcare, Hi (KPN) en Apple hebben wij op dit moment weinig vertrouwen meer. En bijzonder dat steeds de vinger naar Apple gaat.....
wat heeft zoonlief met het toestel uit gespookt ?, de batterijen van de i phones zijn redelijk goed, vergeleken met samsung cs, inderdaad geeft de phone aan dat bij 20% de accu opgeladen moet worden, bij 0 % gaat hij uit, logisch tochGJvdZ schreef:Het is eerder bijzonder dat Smartcare en Hi hun verantwoordelijkheid niet nemen. Ze maken het zich nu wel erg makkelijk om naar anderen te wijzen.HarryZ schreef: We zijn benieuwd hoe dit nu verder gaat, maar in Smartcare, Hi (KPN) en Apple hebben wij op dit moment weinig vertrouwen meer. En bijzonder dat steeds de vinger naar Apple gaat.....
Hm, misschien heeft uw zoon bij de volgende rekening dan wel problemen om deze volledig te betalen. Als hij wel volledig betaald krijgt hij problemen met de bank. De bank heeft hem verboden om ook maar 1 cent aan Hi te betalen.
Je leest niet goed. Bij 20% valt zijn toestel uit.Har06 schreef:wat heeft zoonlief met het toestel uit gespookt ?, de batterijen van de i phones zijn redelijk goed, vergeleken met samsung cs, inderdaad geeft de phone aan dat bij 20% de accu opgeladen moet worden, bij 0 % gaat hij uit, logisch toch
Batterijen van Samsung zijn niks minder dan die van Apple. Volgens mij komt zelfs een deel van die batterijen van de iphone 5 uit de samsung fabriek gerold.
Waar de batterijen geproduceerd worden zegt natuurlijk niets. Het gaat om de specificaties die de opdrachtgever het productiebedrijf geeft. Het zijn in ieder geval niet dezelfde batterijen.olaf79 schreef:Je leest niet goed. Bij 20% valt zijn toestel uit.Har06 schreef:wat heeft zoonlief met het toestel uit gespookt ?, de batterijen van de i phones zijn redelijk goed, vergeleken met samsung cs, inderdaad geeft de phone aan dat bij 20% de accu opgeladen moet worden, bij 0 % gaat hij uit, logisch toch
Batterijen van Samsung zijn niks minder dan die van Apple. Volgens mij komt zelfs een deel van die batterijen van de iphone 5 uit de samsung fabriek gerold.
De Mitsubishi Carisma en Volvo S40 kwamen van dezelfde band uit dezelfde fabriek in Born maar je kunt moeilijk zeggen dat het dezelfde auto's zijn.
Natuurlijk zijn de batterijen verschillend, een samsung batterij past niet in de I Phones, de batterij van IPhone gaat gemiddeld zo,n 6 a 7 uur mee in gebruik zonder op te laden.GJvdZ schreef:Waar de batterijen geproduceerd worden zegt natuurlijk niets. Het gaat om de specificaties die de opdrachtgever het productiebedrijf geeft. Het zijn in ieder geval niet dezelfde batterijen.olaf79 schreef:Je leest niet goed. Bij 20% valt zijn toestel uit.Har06 schreef:wat heeft zoonlief met het toestel uit gespookt ?, de batterijen van de i phones zijn redelijk goed, vergeleken met samsung cs, inderdaad geeft de phone aan dat bij 20% de accu opgeladen moet worden, bij 0 % gaat hij uit, logisch toch
De Mitsubishi Carisma en Volvo S40 kwamen van dezelfde band uit dezelfde fabriek in Born maar je kunt moeilijk zeggen dat het dezelfde auto's zijn.
Nogmaals wat heeft zoonlief met de Phone uitgespookt, kijk de instellingen eens na:)
Het hangt van veel dingen af, het kan inderdaad een powersave functie zijn, een iets apart gebruikspatroon, of tekenen van een aankomend falen van de accu. Maar het toestel is zo te lezen zo goed als aan het eind van het leasecontract, dus ik zou me eerst eens afvragen of een gevecht beginnen tegen KPN & Co nog wel de moeite waard is. Stel je krijgt je zin, na veel gedoe en een reparatieperiode van enkele weken (want feestdagen), dan heb je een toestel wat weliswaar goed is, maar meteen weer retour Hi moet, omdat het leasecontract afloopt. Het toestel is zo te lezen niet onbruikbaar, alleen iets sneller leeg als wenselijk. Dat is met een paar kleine aanpassingen in het gebruik toch nog wel op te vangen lijkt me.