LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NONO

iPhone

Ongelezen bericht door NONO »

Gisteren heeft Steve Jobs de iPhone aan den volke getoond: http://www.apple.com/

In deze link kunt u op de onderste link naar het onderdeel over de iPhone doorschakelen:
http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Kitsch of echt een doorbraak zoals Jobs aangeeft?

queenfan

Re: iPhone

Ongelezen bericht door queenfan »

Op meerdere fronteneen doorbraak, geen toetsenbord, simpel in gebruik, dun (in vergelijking met andere smartphones), toutchscreen enz.

Denk dat zij hier mee een pijnlijke slag gaan slaan, zeker als je ziet wat deze kan voor die prijs. Vergelijk dit maar eens met een soortgelijke.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik zie niet zo wat het toevoegt aan de huidige smartphones met Symbian.
Mijn Sanyo S750i heeft een groot scherm kan al 1gb MP3 en andere audio en video formaten opslaan en kan de meeste functies van de Iphone.
Het moet dan de touchscreen zijn maar na een tijdje gebruik zal die er ook niet meer uitzien.
Ik zie weinig meerwaarde, beetje overhyped lijkt me.

Just my 2 cents

queenfan

@ Hartman, en je hebt zeker ook nog een toetsenbord, een pennetje, nog al aan de dikke kant of niet.

En hij werkt op OSX, in tegenstelling tot de meeste smartphones die op of Symbian of Windows mobiel werken.

Kijk maar eens op http://www.apple.com

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Wat er ook van Apple en de iPhone te zeggen valt, het is toch knap dat ze zo lang de details geheim hebben kunnen houden: http://tinyurl.com/y3mogz

bassiebijl

Ongelezen bericht door bassiebijl »

Denk er wel aan dat de prijs die in de VS vanaf juni dit jaar gaat gelden voor de iPhone in combinatie met een tweejarig abonnement van Cingular is. Deze abonnementen zijn flink aan de prijs, dus als Apple er al voor kiest de telefoon los te verkopen zal deze waarschijnlijk eerder richting de 800 euro gaan. Ik vind het zeerzeker een erg mooi apparaat, maar dat gaat me toch net even iets te ver.

@ queenfan: je hebt geen pennetje nodig, zit er ook niet bij. Zoals Mr. Apple terecht in de presentatie zei: "die kan je toch alleen maar kwijtraken, terwijl je bij je geboorte 10 hele mooie pennetjes hebt meegekregen.."

queenfan

Geplaatst op 17 Jan 2007 15:12 door bassiebijl

Denk er wel aan dat de prijs die in de VS vanaf juni dit jaar gaat gelden voor de iPhone in combinatie met een tweejarig abonnement van Cingular is. Deze abonnementen zijn flink aan de prijs, dus als Apple er al voor kiest de telefoon los te verkopen zal deze waarschijnlijk eerder richting de 800 euro gaan. Ik vind het zeerzeker een erg mooi apparaat, maar dat gaat me toch net even iets te ver.
Als je gaat vergelijken met bijvoorbeeld een Nokia N95, deze ligt rond de 600 euro (lostoestel) en zal bij een verlenging van je abonnement ongeveer 300 a 400 euro gaankosten.
Bijeen nieuw abonnement rond de 200 euro, ga je deze vergelijken met de iPhone hebje ongeveer een richtprijs.
@ queenfan: je hebt geen pennetje nodig, zit er ook niet bij. Zoals Mr. Apple terecht in de presentatie zei: "die kan je toch alleen maar kwijtraken, terwijl je bij je geboorte 10 hele mooie pennetjes hebt meegekregen.."
Weet ik maar heb ook niet gezegd dat er een pennetje bij zit.

Vhnarc

Ongelezen bericht door Vhnarc »

De iPhone vergelijken met andere 'smartphones' is appels vergelijken met rotte peren. Iedereen die heeft gekeken naar de presentatie van de iPhone door Steve Jobs op Apple.com kan dat zien. Waar richt de diskussie in Nederland zich op? De centjes. En daarom loopt Nederland zo achter. Geen aandacht voor nieuwe technologie, of slimme toepassingen van bewezen technologie. Jammer toch.

queenfan

Geplaatst op 18 Jan 2007 12:41 door Vhnarc
De iPhone vergelijken met andere 'smartphones' is appels vergelijken met rotte peren. Iedereen die heeft gekeken naar de presentatie van de iPhone door Steve Jobs op Apple.com kan dat zien. Waar richt de diskussie in Nederland zich op? De centjes. En daarom loopt Nederland zo achter. Geen aandacht voor nieuwe technologie, of slimme toepassingen van bewezen technologie. Jammer toch.
Helemaal mee eens, en vergelijk je hem met toestellen als de nokia n95 dan zal de prijs ook nog mwel me vallen.
Ik heb ergens gelezen dat het rond de 500 euro uit zal komen. Doe je dit in combinatie met een nieuwe abonnement dan zal de prijs die je bij moet betalen tussen de 200 en 300 euro uitkomen.

Ik schaf hem zeker aan volgend jaar.

bassiebijl

Ongelezen bericht door bassiebijl »

Geplaatst op 18 Jan 2007 12:41 door Vhnarc
Geplaatst op 19 Jan 2007 13:09 door queenfan

Helemaal mee eens, en vergelijk je hem met toestellen als de nokia n95 dan zal de prijs ook nog mwel me vallen.
Ik heb ergens gelezen dat het rond de 500 euro uit zal komen. Doe je dit in combinatie met een nieuwe abonnement dan zal de prijs die je bij moet betalen tussen de 200 en 300 euro uitkomen.

Ik schaf hem zeker aan volgend jaar.

Ik heb nooit gezegd dat ik niet onder de indruk was van de technologische mogelijkheden. Ik heb alleen mijn twijfels over de uiteindelijke NL prijs. In de VS kost de 4GB versie 499 dollar in combinatie met een tweejarig Cingular abonnement. Ik denk dat Cingular diep in de buidel moet tasten bij elke nieuw abonnement in combinatie met de iPhone, omdat Apple anders wel naar een concurrent was gegaan: de iPhone verkoopt toch wel. Dit houdt alleen wel in dat Cingular dus een aanzienlijk gedeelte van de iPhone voor zijn rekening neemt en dat wanneer de iPhone los verkocht zou worden hier de prijs toch aanzienlijk hoger zal zijn.

Verder lijkt het feit dat de dollar laag staat voor Apple geen bezwaar te zijn om precies dezelfde adviesprijzen voor de iPods in zowel dollars als euro's te geven, ook geen goed teken voor ons. Dat de losse prijs van het toestel hier op 500 euro zou uitkomen lijkt mij dan ook complete onzin.

Stel je voor: krijgen we naast drugstoerisme van de Belgen ook nog eens iPhonetoerisme van alle Amerikanen die er wel een willen hebben en geen tweejarig abonnement bij Cingular willen afsluiten.. ;)

geejeeem

Ongelezen bericht door geejeeem »

'k Heb zo-net de presentatie gezien en ben, in 1 woord samengevat, flabbergasted! Dit is niet zo maar de presentatie van alweer een nieuwe smartphone, maar die van een totaal nieuwe benadering waarvan het concept, let maar op, straks eindeloos gekopieerd gaat worden. Petje af voor Apple!

Gesloten