LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is KPN belangenbehartiger van obscure bedrijfjes?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FVHS

Is KPN belangenbehartiger van obscure bedrijfjes?

Ongelezen bericht door FVHS »

Ik heb last gehad van een obscure website die zichzelf gebeld heeft, zonder daarvan melding te maken en dat vol te houden zolang als de computer aanstond, al werd er intussen allang wat anders gedaan. Ik heb KPN keurig betaald voor hun (geschatte) aandeel van de opbrenst en de rest heb ik dus niet betaald.
De factureercomputer van KPN gaat nu mopperen en dreigen met afsluiten. M.a.w. KPN gaat zich opwerpen als belangenbehartiger voor dergelijke obscure bedrijfjes, die zo zelf buiten schot blijven.
Is het geen tijd dat dit probleem fundamenteel aangepakt wordt. Ook KPN zou zich immers moeten schamen voor dit gedrag.

Wie heeft ook zo'n ervaring en geprobeerd de monopoliepositie van KPN te trotseren? Heeft iemand een ander advies dan betalen en via opta en stic melden in de hoop dat er misschien iets aan gedaan wordt?

coolcom

Re: Is KPN belangenbehartiger van obscure bedrijfjes?

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo,

Je KPN (maar ook bij mobiele telefonie alle mobiele operators) incasseren voor alle bedrijven die betaalnummers hebben. (090X en ook 087X)

In de algemene voorwaarden van KPN staat idd dat hun eigen administratie doorslaggevend is en dus zal je moeten betalen. Sterker nog: als er twijfel is moet je eerst betalen voordat je een procedure kan starten (bij KPN zelf en ook bij de Geschillencomissie).

De "dubieuze" bedrijven betalen er grof voor dat KPN de incassering doet hoor, soms wel de helft van de opbrengst van die nummers. Lastig om je gelijk te halen, gezien de algemene voorwaarden en gezien de spelregels van bezwaarprocedures.

Je kan idd naar de Opta of Stic om te klagen maar dan moet je zelf de procedure voeren en tevens zal je (als je gelijk krijgt, wat veel inspanning kost) de procedure winnen dat het bedrijf niet juist bezig is maar daar staat alleen een waarschuwing op dat ze dat niet meer mogen doen. Als ze meer waarschuwingen krijgen kan uiteindelijk het nummer uit de lucht genomen worden, maar uit de stukken van de Opta kan je zien dat dat nog nooit het geval is geweest.

Telefoonummer afsluiten voor betaalnummers is de beste remedie.

Good Luck

werfsmit

Ongelezen bericht door werfsmit »

KPN absurd hoge telefoonrekening

Deze forumdiscussie gaat over het zelfde onderwerp!! Ik heb de redactie ook al een mail gestuurd! Ik ga zeker een klacht indienen! Ik kan alleen nergens de website vinden die me dit moet hebben geflikt! Het nummer waar het omgaat:0906 - 2001830 Staat op IPRS???

freek

Ongelezen bericht door freek »

@FVHS: ook mijn computer heeft wel eens zo'n 0906 nummer gebeld. Gelukkig bleef de schade beperkt tot 16 euro, maar je zal moeten betalen. Het nummer is immers gebeld en je hebt een verbinding gemaakt. Dat dat onbedoeld was, maakt niets uit.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een tip voor alle inbel-internetters, haal de telefoonkabel uit je pc als je niet internet, dan heb je hier geen last van!

Als je een telefoon verlengsnoertje en een koppelstukje koopt, hoef je daarvoor ook niet bij de achterkant van je pc te komen

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

kijk op www.opta.nl en dan nummers en registratie

Groetnis,

Roland

Gesloten