| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jamba, verkoper van logo's, achtergrondjes en plaatjes
-
doortje
Jamba, verkoper van logo's, achtergrondjes en plaatjes
De Fa.Jamba adverteert o.a. op televisie en de Hitkrant. Je kunt bij hen logo's, plaatjes en achtergrondjes kopen voor je mobiel. Deze firma is een grote oplichtersbende, want mijn dochter van 13 jaar is door hen zo'n 13 euro beltegoed kwijt geraakt. Ze doen het wel heel slim. Ze adverteren groot dat logo's e.d. maar 0.65 of 0.70 euro kosten, maar in de kleine lettertjes staat dat je je verbindt aan een maandabonnement voor 7 logo's à 4.90 euro. Dit abonnementsgeld wordt via 7 SMS-jes geïncasseerd.
Hun doelgroep ligt bij de 10-15 jarigen, omdat ze veel adverteren op TMF, MTV en id de Hitkrant. Deze kinderen lezen de kleine lettertjes niet en worden zo van hun beltegoed afgeholpen. Ook al meld je je af dan nog weten ze je geld af te troggelen door advertentie SMS-jes te sturen welke je ook moet betalen. Dit laatste is de echte oplichterij want je hebt aangegeven dat je niets meer van hen wilt hebben.
Zijn er meer mensen met deze ervaring aangaande Jamba.
Ik heb een aantal keren contact gezocht met deze firma maar kreeg alleen de eerste maal een antwoord. Op mijn vervolg e-mails kreeg ik òf geen antwoord òf een berichtje in het duits over hoe ik e-mail kon aanvragen en hoe dat met je mobiel te hanteren. Dit is een duitse firma. Is hier nog iets tegen te doen? Graag uw hulp gevraagd!!!
Met vriendelijke groet
Nico van Gasteren
Kleihoeve 6
3992NS Houten
Hun doelgroep ligt bij de 10-15 jarigen, omdat ze veel adverteren op TMF, MTV en id de Hitkrant. Deze kinderen lezen de kleine lettertjes niet en worden zo van hun beltegoed afgeholpen. Ook al meld je je af dan nog weten ze je geld af te troggelen door advertentie SMS-jes te sturen welke je ook moet betalen. Dit laatste is de echte oplichterij want je hebt aangegeven dat je niets meer van hen wilt hebben.
Zijn er meer mensen met deze ervaring aangaande Jamba.
Ik heb een aantal keren contact gezocht met deze firma maar kreeg alleen de eerste maal een antwoord. Op mijn vervolg e-mails kreeg ik òf geen antwoord òf een berichtje in het duits over hoe ik e-mail kon aanvragen en hoe dat met je mobiel te hanteren. Dit is een duitse firma. Is hier nog iets tegen te doen? Graag uw hulp gevraagd!!!
Met vriendelijke groet
Nico van Gasteren
Kleihoeve 6
3992NS Houten
-
wepa
Re: Jamba, verkoper van logo's, achtergrondjes en plaatjes
Wij hebben ook al problemen met Jamba, en op dit forum heb ik een paar tips gevonden om de boel op te zeggen en zojuist kreeg ik inderdaad een sms dat alles gedeactiveerd is maar of ik nu ook die reklames niet meer krijg? Dat is nu nog maar de vraag. Mocht het nu wel het geval zijn klop ik bij debitel aan de deur aan gezien hun daarmee betrokken zijn!!!! Dit is toch pure oplichterij, okay je je hebt het misschien kunnen zien maar het is toch belachelijk dat je er niet met een opzegging vanaf kunt komen!
-
Gast
Debitel heeft hier niks mee te maken hoor.
Zij kunnen er niks aandoen dat Jamba zich niet aan de voorschriften houdt.
Bij Jamba zitten inderdaad oplichters.
Zij kunnen er niks aandoen dat Jamba zich niet aan de voorschriften houdt.
Bij Jamba zitten inderdaad oplichters.
-
wepa
Oh ik dacht dat ik gelezen had hier op het forum dat jamba onderdeel is van debitel, verkeerd gelezen?
Heb nu drie mailtjes gestuurd naar jamba maar zij reageren nergens op, en hier op het forum las ik ook dat het bedrijf niet eens gevestigd is op het adres in hoofddorp, wat kan ik dan nog wel doen als die reklame sms jes doorblijven gaan?
Heb nu drie mailtjes gestuurd naar jamba maar zij reageren nergens op, en hier op het forum las ik ook dat het bedrijf niet eens gevestigd is op het adres in hoofddorp, wat kan ik dan nog wel doen als die reklame sms jes doorblijven gaan?
-
Gast
Die gaan niet door op het moment dat je een afmeldbevestiging hebt gehad.
-
wepa
Oh daar heb ik dus ook al andere berichten over gehoord. Maar ik heb me nog even verdiept in dit onzin bedrijf en debitel heeft er degelijk wel mee te maken hoor.
Contentaanbieder : debitel/jamba staat er en het telefoonnummer heb ik ook gevonden 0900 2021 885 natuurlijk is dit niet gratis en wel 0,55 cent per minuut!
Debitel/jamba staat nu onder de naam golden bytes. en zit in Den haag. Dus als kul nu toch door gaat ga ik het daar eens proberen.
Dit alles heb ik via mijn provider ( t- mobile)
Contentaanbieder : debitel/jamba staat er en het telefoonnummer heb ik ook gevonden 0900 2021 885 natuurlijk is dit niet gratis en wel 0,55 cent per minuut!
Debitel/jamba staat nu onder de naam golden bytes. en zit in Den haag. Dus als kul nu toch door gaat ga ik het daar eens proberen.
Dit alles heb ik via mijn provider ( t- mobile)
-
Gast
Debitel staat los van Jamba.
Het is mogelijk dat Jamba zijn diensten over het systeem van Golden Bytes heeft lopen.
Het is mogelijk dat Jamba zijn diensten over het systeem van Golden Bytes heeft lopen.
-
Jaja
Als je goed je smsjes leest, krijg je er 1 waarin staat dat je 'JA' moet smsen naar het nummer, zodat ze het abbo in werking kunnen stellen. Dus in principe laten ze wél weten dat je een abbo moet nemen, voordat je ze kunt bestellen. en wanneer je niet meer gediend bent van hun diensten dan sms je dat door, en krijg je een berichtje waarin staat dat je nog moet reageren zodat ze je abbo kunnen deactiveren!! Nu krijg je ook geen reclame meer via je sms!
Dus eigenlijk laten ze je zeer duidelijk weten dat je een abbo moet nemen, dus lijkt het me niet echte oplichterij.
Dus eigenlijk laten ze je zeer duidelijk weten dat je een abbo moet nemen, dus lijkt het me niet echte oplichterij.
-
Gast
uhm jaja
in t smsje wat ik kreeg stond dat ik ja moest smsen voor het ontvangst van de ringtone niet voor t abbonement.
zoals ik op een ander forum over jamba hier ook al heb gezegt ik heb gemaild met hun kreeg wel elke keer een reactie maar ik denk dat dat was omdat ik heel direct was en t gewoon jatten van ander mans geld heb genoemt (zoiets) na een 2e lange email dat ik 18 euro kwijt was van hun nadat het afzeggen via sms niet was gelukt kreeg ik een email dta ze bereid waren om 26.40 terug te storten op mijn rekeneing (waarom meer, kheb geen flauw idee!!) maargode ik had mijn banknr en volledige naam gemaild en kreeg netjes weer een email terug dat het doorgegeven was aan hun administratie en het 3weken zou kunnen duren voor ik t geld kreeg.. na anderhalve maand nogsteeds geen geld gezien en ga nu weer mailen.
ik heb de mailtjes bewaard en kan ze eventueel zo terug sturen naar hun mochten ze me niet geloven.
dit alles duurde wel een paar dagen verwacht niet dat ze binnen een paar minuten terug reageren.
in t smsje wat ik kreeg stond dat ik ja moest smsen voor het ontvangst van de ringtone niet voor t abbonement.
zoals ik op een ander forum over jamba hier ook al heb gezegt ik heb gemaild met hun kreeg wel elke keer een reactie maar ik denk dat dat was omdat ik heel direct was en t gewoon jatten van ander mans geld heb genoemt (zoiets) na een 2e lange email dat ik 18 euro kwijt was van hun nadat het afzeggen via sms niet was gelukt kreeg ik een email dta ze bereid waren om 26.40 terug te storten op mijn rekeneing (waarom meer, kheb geen flauw idee!!) maargode ik had mijn banknr en volledige naam gemaild en kreeg netjes weer een email terug dat het doorgegeven was aan hun administratie en het 3weken zou kunnen duren voor ik t geld kreeg.. na anderhalve maand nogsteeds geen geld gezien en ga nu weer mailen.
ik heb de mailtjes bewaard en kan ze eventueel zo terug sturen naar hun mochten ze me niet geloven.
dit alles duurde wel een paar dagen verwacht niet dat ze binnen een paar minuten terug reageren.
-
Gast
ohw oeps beetje tijd/dag verschil
had ik niet zo snel in de gaten haha
-
Sjaak onderkaak
Ik erger me dus ook dood aan die Jamba reclame en was blij toen ik een maandje of wat www.jambareclame.sucks.nl tegenkwam. Op die site liep een online petitie tegen Jamba. Er hebben we 30.000 (!) mensen getekend om Jamba van de buis te krijgen.
En nu het ergste, ik lees zojuist dat de oprichter van jambareclame.sucks.nl een dreigbrief heeft gekregen van Jamba dat alle mogelijke Juridische stappen ondernomen zullen worden tegen jambareclame.sucks.nl. De site is inmiddels opgeheven door de provider. Dit is toch verdomme niet normaal meer. Hoe kun je nou een site waar 30.000 (ja DERTIGDUIZEND) mensen hun handtekening zetten zomaar ff offline zetten.
Als zoveel mensen zich storen aan Jamba dan hebben die mensen toch het recht op keihard gehoord te worden?? Daar draait het hele democratische systeem toch om. Alsof die drie broeders Oliver, Alexander en Marc Samwer (oprichters van Jamba) meer rechten hebben dan die 30.000 mensen.
Ik kan tot maar één conclusie komen en dat is dat Jamba direct verboden moet worden. Ook het feit dat ze de jeugd gewoon financieel ff lekker beetnemen is toch niet normaal. Jaja, tuurlijk is het allemaal netjes geregeld met voorwaarden die snel onder in beeld voorbij flitsen (alleen leesbaar met een 100hz tv
), maar als we het over normen en waarden hebben... het is gewoon oplichterij. En tuurlijk is het niet verplicht om naar die reclame te kijken, ja tuurlijk, het probleem is alleen dat je er niet meer onderuit kunt komen. Soms is die troep gewoon op 3 zenders tegerlijk bezig.
Weg met Jamba!
En nu het ergste, ik lees zojuist dat de oprichter van jambareclame.sucks.nl een dreigbrief heeft gekregen van Jamba dat alle mogelijke Juridische stappen ondernomen zullen worden tegen jambareclame.sucks.nl. De site is inmiddels opgeheven door de provider. Dit is toch verdomme niet normaal meer. Hoe kun je nou een site waar 30.000 (ja DERTIGDUIZEND) mensen hun handtekening zetten zomaar ff offline zetten.
Als zoveel mensen zich storen aan Jamba dan hebben die mensen toch het recht op keihard gehoord te worden?? Daar draait het hele democratische systeem toch om. Alsof die drie broeders Oliver, Alexander en Marc Samwer (oprichters van Jamba) meer rechten hebben dan die 30.000 mensen.
Ik kan tot maar één conclusie komen en dat is dat Jamba direct verboden moet worden. Ook het feit dat ze de jeugd gewoon financieel ff lekker beetnemen is toch niet normaal. Jaja, tuurlijk is het allemaal netjes geregeld met voorwaarden die snel onder in beeld voorbij flitsen (alleen leesbaar met een 100hz tv
Weg met Jamba!