| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan dit waar zijn?
-
weetnietveel
Kan dit waar zijn?
Vanmorgen ben ik telefonisch benadeerd door KPN. Ze hebben een aanbod en ik stem toe. Naast het vragen van naam postcode huisnr. en geb.datum wordt er gevraagd om paspoort nr en geldigheid en bankrekeningnummer. Is dat nou normaal???
-
rozemarijntje
Re: Kan dit waar zijn?
NEE!
Kan me ook niet voorstellen dat je dat niet weet....
-
weetnietveel
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Dat ik dat niet weet of dat KPN dat niet weet.rozemarijntje schreef:NEE!
Ik vond het dus ook niet normaal dus ik zeg dat. bla bla bla. Ik vraag of ik terug kan bellen om te contoleren of ik wel werkelijk met KPN te maken heb. Dat kon niet, callcentrum. Nou dan niet is mijn antwoord want jullie willen wel weten of ik ben wie ik zeg dat ik ben maar hoe weet ik dat jullie zijn wie jullie zeggen dat jullie zijn. Hij gaat zijn leidinggevende vragen. Zij stelt voor om voor het vertrouwen mijn simkaart uit mijn mobiel te halen en het nummer te noteren. Hij belt me dan na een paar minuten terug en hij weet inderdaad het nummer van mijn simkaart.
Maar toch trekt me dat ook niet over de streep om al mijn gegevens telefonisch door te geven.
Als KPN jou belt met een aanbod dan is het wel vreemd dat jij moet gaan bewijzen dat jij bent die zij denken dat je bent.
-
rozemarijntje
Nee watje zelf al zegt bla bla,je denkt klopt niet??
Nee wacht ff lees het verkeert!!!!!!! Sorry!!!excuus
Als ik meestal naar vodafone winkel ga voor contract etc,dan moet er ook formulier ingevuld worden,
Paspoort nr,idd bankrekening idd en kopie pas...alleen dan ben ik er bij...
En ja telefonisch,
Heb je nu abbo bij kpn? Dan kan je wat vragen stellen,dat je op je hoede bent.
En wat waren je laaste rekeningen ?? Zeg maar wat,dingen die zei horen te weten...
Callcenter kan je wel terug bellen maar krijg je weer iemand anders die nergens vanaf weet...
Dus aan jou....wat je doet.
Nogmaals sorry ik had het verkeerd gelezen,
Als ik meestal naar vodafone winkel ga voor contract etc,dan moet er ook formulier ingevuld worden,
En ja telefonisch,
En wat waren je laaste rekeningen ?? Zeg maar wat,dingen die zei horen te weten...
Callcenter kan je wel terug bellen maar krijg je weer iemand anders die nergens vanaf weet...
-
weetnietveel
Zij weten niet wie ik ben want ze bellen nav een gewoon KPN prepaid ... dus zonder abonnement die ik al een paar jaar heb. Dat zou dan nu omgezet worden naar een personal sim abonnement. Dat ze mijn gegevens niet hebben is daarom niet vreemd. Maar het gaat me om paspoortnr. en rekeningnummer doorgeven door de telefoon. Dat vind ik vreemd.Moedt schreef:Als KPN jou belt met een aanbod dan is het wel vreemd dat jij moet gaan bewijzen dat jij bent die zij denken dat je bent.
-
weetnietveel
Nee ik heb nu dus geen abo bij KPN. Wel internet van KPN. Nee ik ben niet van plan al mijn gegevens telefonisch door te geven zolang ik niet zeker weet of ik de "echte" KPN te maken heb.rozemarijntje schreef:Nee watje zelf al zegt bla bla,je denkt klopt niet??
En ja telefonisch,
waarom vraag je ze niet om de benodigde formulieren naar je toe te sturen. dan kan je ze zelf invullen en naar KPN sturen, eventueel met paspoortnr en bankrekening nr (voor de machtiging)
ik zou ook niet zomaar via de telefoon dit soort gegevens geven.
-
rozemarijntje
Geef je groot gelijk!
Als je nou abbo had gehad ,had gedacht oke..maar.....
Als je nou abbo had gehad ,had gedacht oke..maar.....
Gewoon simpele stel regel, geen contracten aangaan als ze voor je deur staan of opbellen.
Je kan er niet rustig over nadenken, het zou niet kunnen kloppen. en even vergelijken is er ook niet bij.
ALs je dan vraagt om ene folder dan krijg je vaak te horen dat ze die niet hebben.
Je kan er niet rustig over nadenken, het zou niet kunnen kloppen. en even vergelijken is er ook niet bij.
ALs je dan vraagt om ene folder dan krijg je vaak te horen dat ze die niet hebben.
sadfly schreef:Gewoon simpele stel regel, geen contracten aangaan als ze voor je deur staan of opbellen.
Juist, mijn standard zin is: Geen interesse en beleefd de deur sluiten of de telefoon ophangen.
Ik wacht ook dan geen antwoord meer af.
@weetnietveel
Het veranderen van prepaid naar abo kan ook via de website van KPN.
Ik weet niet, of je daar een paspoort- nr.. moet invullen.
Bij vodafone is het geven van de rekeningnummer voor de incasso voldoende.
-
weetnietveel
Het zou als volgt gaan als ik het goed onthouden heb: ik zou een bevestiging van de afspraken die we hadden gemaakt per mail en per post krijgen, dan kon ik het allemaal nog eens doorlezen. Hij vroeg me wanneer ik het abo wilde laten ingaan. Ik had gekozen voor 28 jan zodat ik de tijd zou hebben om te beslissen of ik het wel echt wilde. (Sadfly, ik heb 25 jaar geleden marketing gehad en ik weet dus dat als je iets wilt kopen waar je niet echt over hebt nagedacht dus een impuls aankoop, je tenminste1 week moet wachten met kopen. Als je het na 1 week nog wilt is het goed en zul je er meestal ook geen spijt van krijgen). Dan zou ik na 10 dagen de sim krijgen. Dan zou ik mijn paspoort moeten laten zien en 0,01 moeten pinnen ter controle. Dus tot zover ging het goed, totdat hij gaat vragen naar paspoort nr en rekeningnummer.... Dat vind ik raar...kokka schreef:waarom vraag je ze niet om de benodigde formulieren naar je toe te sturen. dan kan je ze zelf invullen en naar KPN sturen, eventueel met paspoortnr en bankrekening nr (voor de machtiging)
ik heb ook gezegd dan ga ik liever naar de winkel. Ja zegt ie maar in de winkel en via de website is het duurder. Nou geef er niets om.nevermind schreef:sadfly schreef:Gewoon simpele stel regel, geen contracten aangaan als ze voor je deur staan of opbellen.
Juist, mijn standard zin is: Geen interesse en beleefd de deur sluiten of de telefoon ophangen.
Ik wacht ook dan geen antwoord meer af.
@weetnietveel
Het veranderen van prepaid naar abo kan ook via de website van KPN.
Ik weet niet, of je daar een paspoort- nr.. moet invullen.
Bij vodafone is het geven van de rekeningnummer voor de incasso voldoende.
Maar wat ik nou eens zou willen weten; Is dit nou echt de manier van telefonische verkoop van KPN???
Het vragen van al je gegevens???
-
MementoMori
Beste Weetnietveel,
Het is vrij simpel: Een telepiraat (waarschijnlijk niet eens KPN) probeert je te strikken. Je bankrekeningnummer willen ze graag om er meteen hun automatische incasso op los te laten. Kijk maar eens op het Pretium Telecom topic op dit forum. Dan Weetjegenoeg
Groetjes,
MementoMori
Het is vrij simpel: Een telepiraat (waarschijnlijk niet eens KPN) probeert je te strikken. Je bankrekeningnummer willen ze graag om er meteen hun automatische incasso op los te laten. Kijk maar eens op het Pretium Telecom topic op dit forum. Dan Weetjegenoeg
Groetjes,
MementoMori
Dat hier nog een onderwerp over moet worden geopend. Jaren onder een steen gelegen of zo? Soms vraag je je af of al die consumentenprogramma's op TV en artikelen in kranten wel enig effect hebben.
-
weetnietveel
En waar heb jij en die prog. op tv en art. in krant het dan over?????GJvdZ schreef:Dat hier nog een onderwerp over moet worden geopend. Jaren onder een steen gelegen of zo? Soms vraag je je af of al die consumentenprogramma's op TV en artikelen in kranten wel enig effect hebben.
-
weetnietveel
GJvdZ bedoelde je dat jij wist dat dat heel normaal is bij KPN dat bij het telefonisch afsluiten van een abo je je paspoortnummer en rekeningnummer moet doorgeven en dat dat al in alle kranten heeft gestaan en die informatie ook al herhaaldelijk op tv is geweest??? Zo ja wat stom dan dat ik dat niet wist!
Ik had deze vraag ook op het KPN forum geplaatst en daar was de tot nog toe enige reactie: ja dat vind ik zeer normaal! Ik heb net klantenservice gebeld en die bevestigde dat dit inderdaad de werkwijze van KPN is. Er wordt gewoon telefonisch gevraagd om je pasp.nr. en rek.nr door te geven.
Het is dus WAAR en KPN vindt dit HEEL NORMAAL....Nou ik vind het niet normaal.
Ik had deze vraag ook op het KPN forum geplaatst en daar was de tot nog toe enige reactie: ja dat vind ik zeer normaal! Ik heb net klantenservice gebeld en die bevestigde dat dit inderdaad de werkwijze van KPN is. Er wordt gewoon telefonisch gevraagd om je pasp.nr. en rek.nr door te geven.
Het is dus WAAR en KPN vindt dit HEEL NORMAAL....Nou ik vind het niet normaal.
-
rozemarijntje
Kpn zou toch beter moeten weten ! In deze tijden!
-
weetnietveel
nou ja ik denk niet dat KPN hier de kwaaie is maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk dat het belangrijk is om gewoon op te blijven letten aan wie je al je gegevens geeft en dan vooral als het gaat om paspoort en rekeningnummer en als ze hier om vragen te controleren of het wel in orde is. In dit geval is dat dus niet zo makkelijk want je kunt dus niet zoals jij denkt het callcenter terugbellen. Ook de klantenservice vertelde me dat, zelfs zij kunnen het callcenter van KPN niet bellen. Die mogelijkheid is er gewoon niet. Er is alleen de simkaartnmmer controle en in hoeverre deze veilig is weet ik niet.rozemarijntje schreef:Kpn zou toch beter moeten weten ! In deze tijden!
De vragen die KPN stelt zijn dezelfde vragen die andere providers stellen, R het heeft geen zijn deze topic uit te melkenrozemarijntje schreef:Kpn zou toch beter moeten weten ! In deze tijden!