LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan ik T-Mobile per direct opzeggen?
-
Kan ik T-Mobile per direct opzeggen?
Al 5 maanden bezig om rekeningnummer aut. Incasso te wijzigen. Nog steeds niet gelukt.
ben het beu, wil per direct opzeggen, krijg nu een afkoopsom.
ben hier niet mee eens, t mobile blijft in gebreken en de klant is weer de dupe.
wat kan ik hier aan doen ?
ben hier niet mee eens, t mobile blijft in gebreken en de klant is weer de dupe.
Re: Kan ik T-Mobile per direct opzeggen?
Niets, gewoon het hele verhaal vertellen hier, dat u dus nu van een nl rekening betaald, en naar een belgische rekening wil. Nog niet genoeg antwoorden gekregen bij "de andere" site?
edit: Zie hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... t-opzeggen
edit: Zie hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... t-opzeggen
Laatst gewijzigd door mahadma op 27 jan 2018 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bij de collegae was u ook al zo summier met het geven van informatie. Maar zo lang T-mobile blijft leveren kunt u niet opzeggen.
-
Beste Mahadma en Neodutchio, wat bedoelt u met deze opmerkingen ?
Ik wil gewoon eerst kort mijn probleem neerzetten, niet meteen mijn hele doopceel spuien.
Uw reacties, net als op de website van de collegae zijn er maar omheen draaien en niet duidelijk eropin gaan, dan kunt u beter geen reactie geven.
Gewoon heel simpel, wil automatische incasso van rekeningnummer wijzigen van Nederlands naar Belgisch nummer, met de huidige Iban helemaal geen probleem.
Is bij 1 van de 3 abonnementen meteen door hun gelukt (Hoera !), alleen de andere 2 abonnementen krijgen ze al 4 maanden niet voor elkaar om te wijzigen. Ben hier nu al elke maand 2 of 3 keer mee bezig, zowel telefonisch als via de shops.
Ik blijf met extra kosten opgezadeld zitten ivm een extra rekening die blijft lopen, moet continue zelf overal achteraan en van hun kant uit komt er niets.
je kunt je incasso wel stopzetten, blokkeren of storneren, maar dan heb je als klant zelf weer een probleem.
Als de klant in gebreke blijft dan ben je het haasje, wordt je afgesloten, incasso ed...
Verzaken zij het dan ben je ook het haasje, echter heb je nergens een poot om op te staan.
Indirect blijven zij ook in gebreke met een dienst die zij niet kunnen leveren, alleen is dit ipv een verbinding/telefoonnummer en ander soort dienst, een betalingsmanier.
Na bijna 5 maanden lijkt mij toch wel dat T Mobile ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken en dit moet oplossen ?
Maar schijnbaar met mijn ervaring maken zij zich hier niet druk over.
Ik vind als klant dat ik dan ook bepaalde rechten heb en vanuit mijn zijde dan ook het contract eenzijdig (zonder afkoop) kan beëindigen.
Ik wil gewoon eerst kort mijn probleem neerzetten, niet meteen mijn hele doopceel spuien.
Uw reacties, net als op de website van de collegae zijn er maar omheen draaien en niet duidelijk eropin gaan, dan kunt u beter geen reactie geven.
Gewoon heel simpel, wil automatische incasso van rekeningnummer wijzigen van Nederlands naar Belgisch nummer, met de huidige Iban helemaal geen probleem.
Is bij 1 van de 3 abonnementen meteen door hun gelukt (Hoera !), alleen de andere 2 abonnementen krijgen ze al 4 maanden niet voor elkaar om te wijzigen. Ben hier nu al elke maand 2 of 3 keer mee bezig, zowel telefonisch als via de shops.
Ik blijf met extra kosten opgezadeld zitten ivm een extra rekening die blijft lopen, moet continue zelf overal achteraan en van hun kant uit komt er niets.
je kunt je incasso wel stopzetten, blokkeren of storneren, maar dan heb je als klant zelf weer een probleem.
Als de klant in gebreke blijft dan ben je het haasje, wordt je afgesloten, incasso ed...
Verzaken zij het dan ben je ook het haasje, echter heb je nergens een poot om op te staan.
Indirect blijven zij ook in gebreke met een dienst die zij niet kunnen leveren, alleen is dit ipv een verbinding/telefoonnummer en ander soort dienst, een betalingsmanier.
Na bijna 5 maanden lijkt mij toch wel dat T Mobile ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken en dit moet oplossen ?
Maar schijnbaar met mijn ervaring maken zij zich hier niet druk over.
Ik vind als klant dat ik dan ook bepaalde rechten heb en vanuit mijn zijde dan ook het contract eenzijdig (zonder afkoop) kan beëindigen.
[offtopic bewering verwijderd door moderatie]
Die extra kosten met een nl rekening a (circa) 2,50 per maand zullen met zoveel abo's ook nog wel betaalbaar zijn.
Om dan eindelijk eens te weten hoe het zit vanuit t mobile, maar eens gebeld, naar TM. De vraag gesteld en: "U moet een NL adres en een NL rekeningnummer hebben als in België woont. Er worden geen toestellen bezorgd buiten NL door de koeriersdienst."
Er wordt verder niets gedaan met dat adres, maar zo is het spel en zo zijn kennelijk de regels.
Die extra kosten met een nl rekening a (circa) 2,50 per maand zullen met zoveel abo's ook nog wel betaalbaar zijn.
Om dan eindelijk eens te weten hoe het zit vanuit t mobile, maar eens gebeld, naar TM. De vraag gesteld en: "U moet een NL adres en een NL rekeningnummer hebben als in België woont. Er worden geen toestellen bezorgd buiten NL door de koeriersdienst."
Er wordt verder niets gedaan met dat adres, maar zo is het spel en zo zijn kennelijk de regels.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2018 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd, 2 berichten samengevoegd
Reden: Offtopic passage verwijderd, 2 berichten samengevoegd
-
@Mahadma, heb je snel opgelost. Nou is het tenminste duidelijk.
Lijkt me niet handig om met een NL te bellen in het buitenland.
Je kunt het beste je abbo omzetten naar een zo goedkoop mogelijke variant. Dus b.v. je bel en internetbundel uitzetten of zo laag mogelijk. Je betaalt dan alleen nog voor het toestel. De toestellen van TM zijn simlock vrij, dus je kunt er gewoon een Belgische Simkaart in doen.
Helaas heeft TM in Belgie geen eigen netwerk. Anders had je zonder kosten en problemen zo kunnen overstappen naar een andere TM in het buitenland.
Je kunt het beste je abbo omzetten naar een zo goedkoop mogelijke variant. Dus b.v. je bel en internetbundel uitzetten of zo laag mogelijk. Je betaalt dan alleen nog voor het toestel. De toestellen van TM zijn simlock vrij, dus je kunt er gewoon een Belgische Simkaart in doen.
Helaas heeft TM in Belgie geen eigen netwerk. Anders had je zonder kosten en problemen zo kunnen overstappen naar een andere TM in het buitenland.
AFkoopsom is logisch als u zonder geldige reden wilt opzeggen.Berriejansen schreef:Al 5 maanden bezig om rekeningnummer aut. Incasso te wijzigen. Nog steeds niet gelukt.
T-Mobile is niet in gebreken, want in hun AV staat dat je in het bezit moet zijn van NL bankrekening en adres. Omzetten naar Belgische banknummer is dus een extra service en geen recht. Uiteraard mag die service wel wat beter en vlotter, maar dit is geen reden het hele abonnement dan maar te gaan opzeggen.
De verplichting van T-Mobile is om u een dienst te leveren. Deze dienst hebben ze geleverd.Berriejansen schreef:Al 5 maanden bezig om rekeningnummer aut. Incasso te wijzigen. Nog steeds niet gelukt.
De juiste koers was om de machtiging tot automatische incasso in trekken, waarna T-Mobile niet meer van uw bankrekening mag incasseren. Waarschijnlijk beschikt T-Mobile niet over een geldige machting en kun u daarom reeds ook al een MOI melding bij uw bank indienen. Banken gaan redelijk snel tot toewijzing over.
U heeft het over een afkoopsom, mogelijk is deze in strijd met de wet. Hierboven wordt gerept op 2,50 euro aan kosten voor een betaalmiddel, wat in strijd is met artikel 6:230k BW.
De juiste koers was om de machtiging tot automatische incasso in trekken, waarna T-Mobile niet meer van uw bankrekening mag incasseren.
Met welk gevolg? Herinnering? Aanmaning? Afsluiting? Preventel? Extra onnodige kosten? Gerechtskosten? Optioneel: bij een verkeerscontrole als meneer in nl is per direct alle kosten betalen? En weegt dàt dan op tegen die 2,50 per maand aan bankkosten? In elk geval een hoop ellende.
Met welk gevolg? Herinnering? Aanmaning? Afsluiting? Preventel? Extra onnodige kosten? Gerechtskosten? Optioneel: bij een verkeerscontrole als meneer in nl is per direct alle kosten betalen? En weegt dàt dan op tegen die 2,50 per maand aan bankkosten? In elk geval een hoop ellende.
-
Waarom zou de afkoopsom in strijd zijn met de wet? Als er een lopend contract is die je wilt ontbinden ben je een afkoopsom verplicht.alfatrion schreef:U heeft het over een afkoopsom, mogelijk is deze in strijd met de wet. Hierboven wordt gerept op 2,50 euro aan kosten voor een betaalmiddel, wat in strijd is met artikel 6:230k BW.
En zoals al vaker aangegeven, kosten voor een betaling zijn niet in strijd met het genoemde artikel. De kosten bestaan uit het printen van de factuur, in een envelop doen, versturen en de betaling achteraf controleren en inboeken. U heeft nog steeds niet aangegeven hoe dit kan voor een bedrag van 11 cent zoals u in een eerdere topic meldde. Dit zijn namelijk alleen de kosten van een bijboeking van de bank, niet de overige kosten.
Daarbij, de extra kosten van een handmatige overboeking zullen wegvallen tegen de kosten van het hebben van een bankrekening. Deze kan opgezegd worden dat scheelt in de kosten.
Ik schrijf mogelijk en denk dan een te lange termijn of een te hoge afkoopsom.NeoDutchio schreef:Waarom zou de afkoopsom in strijd zijn met de wet?alfatrion schreef:U heeft het over een afkoopsom, mogelijk is deze in strijd met de wet. Hierboven wordt gerept op 2,50 euro aan kosten voor een betaalmiddel, wat in strijd is met artikel 6:230k BW.
Ik weet inderdaad dat jij het oneens bent met de Europese wetgever.NeoDutchio schreef:En zoals al vaker aangegeven, (...)
viewtopic.php?p=2333991#p2333991
Maar, puntje-bij-paaltje, TS kan gewoon opzeggen, TMob mag daar kosten voor in rekening brengen.
Wil TS gratis opzeggen, dan moet-ie wachten tot einde contract datum en rekening houden met de opzegtermijn.
Of samen met Alfatrion naar de rechter stappen, dat kan natuurlijk ook.
Wil TS gratis opzeggen, dan moet-ie wachten tot einde contract datum en rekening houden met de opzegtermijn.
Of samen met Alfatrion naar de rechter stappen, dat kan natuurlijk ook.
Er is te weinig informatie om hier een oordeel over te kunnen geven. Ik moet dan weten wat de duur van het contract is. Als dat meer dan een jaar is, dan kan de duur zeer waarschijnlijk worden vernietigd, met als gevolg dat er een overeenkomst voor onbepaalde duur tot stand is gekomen, die op ieder moment kan worden opgezegd met in acht neming van een maand opzegtermijn.Revoked schreef:TMob mag daar kosten voor in rekening brengen.
-
"Alleen vergoedingen die rechtstreeks ten laste van de handelaar worden gebracht voor het gebruik van een betaalmiddel, moeten worden beschouwd als de "kosten" van dat betaalmiddel in de zin van artikel 19."alfatrion schreef:Ik weet inderdaad dat jij het oneens bent met de Europese wetgever.NeoDutchio schreef:En zoals al vaker aangegeven, (...)
viewtopic.php?p=2333991#p2333991
Wat te maken heeft met het gebruik van een betaalmiddel zijn kosten die je mag doorberekenen. Hierin verschillen wij dus van mening. Het apart printen en versturen van een factuur en acceptgiro (iets wat normaal gesproken automatisch per mail gaat) zijn dus ook kosten die direct met deze manier van betaling gelinkt worden. Deze zijn, in mijn ogen, dus gewoon door te berekenen.
Niet alleen de eerste zin lezen, maar het hele stuk.
Het moet gaan om directe kosten. Het gaat daarbij om kosten waarvoor je niet hoeft te gaan rekenen. De kosten voor betalingsuitrusting , verwerking van betaling, ect. vallen er buiten. De kosten van de printer kun je niet verhalen. De kosten van het papier en inkt kun je niet verhalen. De kosten van je personeel kun je niet verhalen. Dit zijn allemaal voorbeelden van indirecte kosten en algemene bedrijfskosten.
Het moet gaan om directe kosten. Het gaat daarbij om kosten waarvoor je niet hoeft te gaan rekenen. De kosten voor betalingsuitrusting , verwerking van betaling, ect. vallen er buiten. De kosten van de printer kun je niet verhalen. De kosten van het papier en inkt kun je niet verhalen. De kosten van je personeel kun je niet verhalen. Dit zijn allemaal voorbeelden van indirecte kosten en algemene bedrijfskosten.
-
Als iemand per automatische incasso betaald heb je deze kosten niet. Om de klant te laten betalen moet je kosten maken die hier direct verband mee houden. Dus een geprinte factuur, porto- en bankkosten zijn kosten die hier direct mee te maken hebben.alfatrion schreef:Niet alleen de eerste zin lezen, maar het hele stuk.
Dit is een cirkel redenatie. T-Mobile brengt de 2,50 euro niet in rekening als je per automatische incasso betaald, maar daaruit volgt nog niet dat de 2,50 euro dus directe kosten zijn.NeoDutchio schreef:Als iemand per automatische incasso betaald heb je deze kosten niet.
Nu geef je er een draai aan. Directe kosten wil niet zeggen dat de kosten een direct verband hebben met, maar dat je eenvoudig (direct) kunt aangeven wat de kosten zijn. De aanschafkosten van de printer, papier en inkt vallen hier niet onder. Voor personeel geld hetzelfde. Het zelfde geld voor de aanschafkosten van een pinautomaat of het abonnement dat je nodig hebt om pintransacties te verwerken.NeoDutchio schreef:Om de klant te laten betalen moet je kosten maken die hier direct verband mee houden. Dus een geprinte factuur, porto- en bankkosten zijn kosten die hier direct mee te maken hebben.
Wat de Europese wetgever wel accepteert zijn: de handelarenvergoeding en de transactie- of overheadvergoedingen die aan intermediaire betalingsdienstaanbieders worden betaald, zeg maar de kosten die je aan de bank moet betalen voor die betaling.