LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolein19

Klacht Tele 2

Ongelezen bericht door Jolein19 »

Hallo,

Toen ik afgelopen augustus overstapte van vodafone naar tele 2 zijn de problemen begonnen:
- het duurde 4 dagen voordat ik kon bellen of internetten.
- idem na mijn vakantie in het buitenland en ik (na tijdelijk mijn oude telefoon gebruikt te hebben) mijn nieuwe telefoon weer wilde gebruiken.
- internet valt steeds weg en blijft uren achter elkaar weg.
- internet is extreem traag (vastgesteld met een 'speed test'). Ik kan bijvoorbeeld geen video's afspelen.
- het netwerk valt steeds uit, kan ook een hele dag duren.
- later ontdekte ik dat het helpt als ik mijn telefoon opnieuw opstartte, met het resultaat dat ik dat nu 10 keer per dag doe.
- als mensen mij proberen te bellen krijg ik geen oproep en krijgen zij de voicemail. Later krijg ik ook geen gemiste oproep.
Kortom: ik ben niet bereikbaar... Op de tele2 app kan ik mijn gebruik nagaan en zo bleek al snel dat ik aan het einde van de maand steeds maar 25 % van mijn bundel had gebruikt. Gewoon omdat ik het onmogelijk kan gebruiken.

Ik heb al vrij snel contact opgenomen met tele2 en 'samen' veel dingen uitgeprobeerd.
- instellingen in mijn telefoon gewijzigd (roaming aangezet; nog nooooit eerder gehoord dat dit nodig was)
- sim opnieuw geïnstalleerd
- wisseling van simkaart en telefoon wees al snel uit dat het aan tele2 ligt en niet mijn nieuwe Samsung s4 mini (wat ik overigens een top telefoon vind)
- updates op mijn telefoon gecontroleerd en gedaan
- speedtests
- en uiteindelijk een dekkingsonderzoek.

Na dat dekkingsonderzoek kwam Tele2 met de volgende twee opties (blijkbaar komt uit het dekkingsonderzoek dat de problemen niet te verhelpen zijn):
1. 5 euro korting in de maand (dit is voor mij geen optie, want de problemen blijven)
2. Ik kan mijn contract afkopen door 267 euro te betalen. De telefoon mag ik dan houden. Ik heb nog 21 maanden te gaan, dus dit zou (267 / 21) 12,71 per maand zijn. Ik moet dan wel een nieuw sim only abonnement aanschaffen en dit gaat mij (bij vodafone) 15 euro in de maand kosten. Ik kom dan samen uit op 27,71 in de maand met een sim only abonnement met 500 mb en 300 minuten. Het abonnement dat ik bij Tele2 heb afgesloten is 27,50 in de maand met 500 mb en 500 minuten. Dus ongeveer de zelfde prijs, maar meer minuten. Als ik die 500 minuten wil aanhouden zal ik dus meer in de maand moeten betalen.

Wat vinden jullie? Zal ik hiermee akkoord gaan en met minder minuten, maar met een beter netwerk genoegen nemen? Of kan ik hierover bij tele2 nog in bezwaar gaan? Dat ik er vanaf wil is wel zeker, want de irritaties die het met zich meebrengt vreten energie...

Misschien heeft er iemand ook zoiets meegemaakt?

Tomsimons

Re: Klacht Tele 2

Ongelezen bericht door Tomsimons »

Hallo,

sinds vorige maand een mobiel abonnement afgesloten bij tele2 via studentmobiel.
Hierbij heb een abonnement van 200sms/bel 1GB date en een Sony Xperia Z.
Ik was aan het twijfelen tussen een bundel van 500mb of 1GB maar ik dacht voor die €5,- meer pak ik maar gewoon de 1GB.
Conclusie; domste keuze die ik ooit heb gemaakt.
Ik kan buitens huis helemaal niets met deze data, het enige waarmee ik online kan is via de wifi.
Heb al meerdere malen een klachten formulier ingevuld op de site van tele2 maar heb tot nog toe geen reactie mogen ontvangen.
Ze bieden steeds aan om te chatten met ''een van onze medewerkers'', nou wat een geweldige ervaring.
Dit is gewoon een computer die constant dezelfde vragen opnieuw stelt.

Ik heb er spijt van dat ik ben overgestapt naar tele2.
Zie bij andere forums dat verschillende mensen ook last hebben van verkeerde factureringen, hoop dat mij dit gespaard blijft.

Sluit nooit een abonnement af bij tele2!!!!!

Gesloten