LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KNP mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bibi-85

KNP mobiel

Ongelezen bericht door bibi-85 »

Heb wat meer informatie nodig en hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

In september 2008 een 2-jarig mobiel abonnement afgesloten bij KPN. De laatste betaling heb ik te laat betaald. De betaling van mei is pas half juni gedaan. Mijn fout. Anderhalve week later bleek dat er geen netwerk meer te vinden was voor dit nummer. Bellen dus naar de KPN. Werd mij medegedeelt dat het contract wegens wanbetaling was afgesloten en aan hun kant was opgezegd. :shock: :shock: Op mijn aangeven dat die rekening al anderhalve week eerder was overgemaakt werd mij verteld dat ik te laat was. Ja dat klopt maar die rekening is wel eerder betaald dan dat zij mij hadden afgesloten. Opnieuw aansluiten zat er niet in. Ik zou al 2 maanden 2zijdig zijn afgesloten :shock: Vreemde zaak aangezien ik nog een paar keer gebeld heb met het nummer en gebeld ben, nog 2 dagen voor de afsluiting ( gelukkig heb ik dit zwart op wit)

Krijg ik na een paar dagen een factuur voor het abonnementsgeld tot sept 2010!! Deze rekening moest op 13 juli zijn betaald.

Krijg ik op 15 juli een brief van een incasso bureau waarvan de hoogte van de hoofdsom ineens met € 60 was verhoogd waarover nog eens diverse kosten kwamen. Na contact te hebben gezocht met KPN werd mij verteld dat ze mij niet meer te woord zouden staan. Ik moest kontakt opnemen met het incasso bureau. Deze heb ik een aangetekende brief gestuurd tesamen met een kopie van de brief die ik naar KPN heb gestuurd, waarin wik bezwaar maak tegen de vordering.

Deze brief hebben ze vandaag 3 weken geleden ontvangen maar tot op de dag van vandaag heb ik geen reactie terug ontvangen, zowel van KPN niet als van het incassobureau niet.

In mijn ogen hebben ze mij onterecht afgesloten en onterecht een incassobureau op mn nek gestuurd.

Dit alles speelt dus nu een week of 6,7 en als klap op de vuurpijl belt mijn dochter gisteren per ongeluk het 'oude' nummer en krijgt tot haar schrik iemand aan de telefoon. Het nummer schijnt opnieuw uitgegeven te zijn??!!

Kan dit zomaar? Staat hier geen bepaald termijn voor? We zijn notabene nog aan het steggelen over dit nummer en nu is het nummer alweer van een ander.

Ben even ten einde raad en weet even niet hoe ik nu verder moet.

Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit nu verder moet of kan aanpakken.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

bibi-85

Re: KNP mobiel

Niemand die hier een antwoord op weet??

:cry:

Liska

Ongelezen bericht door Liska »

:( :( Hallo Bibi ik heb ook nog niet de oplossing maar jou probleem lijkt veel op die van mijn lees maar wat ik naar de KPN heeft gestuurd ik heb nog geen reactie gehad hier op misschien kan het Team van Tros Radar nog een goede sugestie geven hier op ben ook ten einde raad met deze arrogante houding om in geen enkel geval contact op te nemen met me :oops: :oops:

Beste medewerkers Van Kpn/Hi
ik probeer het langs deze weg voor de laatste keer nogmaals uit te leggen het probleem van het afsluiten van mijn telefoon die door uw naar mijn mening onterecht uit de lucht is gehaald??!
Mijn telnr. zoals hier onder aan gegeven staat op naam van R .v/d Kleij (Ron) geb.31-01-1958 en word betaald via banknr:xxxxxx anders
heeft nooit een achterstand van betaling gehad en is door mijn altijd gewoon betaald.
omdat er nooit geen probleem is geweest met dit nummer verzoek ik uw om mijn telefoon weer zo snel mogelijk herindienst te stellen!!!
het probleem van het afsluiten van mijn tel. zit bij een fout die gekomen is dat mijn zoon in Febr.2009 bij Bel Companie in Rotterdam aan de Groenehilledijk is afgesloten hij heeft daar een 2jarig contract afgesloten bij de KPN dat is door uw goed bevonden en in werking gezet om dat mijn zoon ook met R.v/d Kleij (Remco) geb: 22-08-1988 en nog bij mijn thuis woont is het adres het zelfde alleen zijn banknr:xxxxx anders waar over dit contract loopt is duidelijk anders en zijn mobielnr:xxxxxxx anders
Alleen is er door uw gebruik gemaakt van mijn klantennummer ? waarschijlijk door dat we de zelfde voorletters hebben met het zelfde adres hoe uw dat registreer maak mijn niet zoveel uit behalve als ik hier door de dupe van word.zoals het afsluiten van mijn tel.het probleem is gekomen tot mijn zoon die normaliter automtatisch betaald in Mei 2009 niet heeft betaald waarschijnlijk door dat er te weinig op de rekening stond op dat moment(geen onwil maar gewoon elkaar gekruist)deze rekening is gaan dwalen voor bijna 3 maanden de rest van de maanden is gewoon afgehouden dit klopt natuurlijk niet maar kan gebeuren er is nooit de intensie geweest om deze rekening niet te betalen.
toen ik gebeld had met 06-1200 werd het mijn duidelijk dat ik ook was afgesloten vanwege deze rekening van mijn zoon de medewerker had tegen mijn gezegd dat ik zo snel mogelijk deze rekening moest betalen om weer aangesloten te kunnen worden de medewerker had gezegd tot alle bij de telnr`s uit de lucht zijn gehaald om dat het op de zelfde klantnummer staat(hier heb ik geen toestemming voor gegeven)mijn zoon heeft direct het bedrag over gemaakt en een kopie op gestuurd (zie bijlage)helaas werden we niet opnieuw aangesloten weer contact gehad met 06-1200 toen zij de medewerker dat we ook de laatste factuur van juli ook moesten voldoen en een kopie opsturen naar de KPN groningen (zie bijlage)dit heb ik gedaan maar weer niet aangesloten maar weer gebeld toen moest ik weer per fax voor 3 aug een verzoek vragen om de telefoons weer herindienst te stellen dit heb ik ook gedaan via TNT post op zaterdag 1augustus (zie bijlage)
maar wederom was dit niet voldoende?
ik begrijp hier niets van alles was voldaan dus geen rede meer om mijn afgesloten te houden maar nogmaals bellen met 06-1200 dit koste mijn totaal zo 12 euro aan extra kosten daar werd weer iets nieuws verzonnen ik moest nu via de HI site mijn klacht melden dit heb ik wederom maar weer gedaan op 07-08-2009 onder nr:090807-000472
ook hier weer geen respons van uw zijde tot verbazing krijg ik na anderhalve week van bellen en vragen wel een eindafrekening met bedragen van 759 euro en 232 euro van het vervroegd beeindigen van onze contracten? dit is nooit de bedoeling geweest en ook niet door ons bevestigd weer maar op nieuw gebeld met 06-1200 daar komen ze met de mededeling dat het niet meer mogelijk was om aangesloten te worden om dat ik 3 dagen te laat zo zijn geweest toen brak mijn klomp ik krijg hier toch nu sterk de indruk dat de KPN me niet helpt om weer me aan te sluiten maar alles in beweging zet om deze 2 contracten te ontbinden ik ben zo een 30 jaar lid van de KPN zowel mobiel als vaste telefoon als internet nooit geen problemen gehad alleen door een dwalende factuur van mijn zoon en tot alles door uw op een klantnummer is gezet moet ik het ontgelden ik voel me behoorlijk in de kou gezet
Ik wil uw ook dan duidelijk verzoeken om deze zaak nogmaals te bekijken en uw te attenderen op uw fouten die zijn begaan in deze afsluiting en de contracten gewoon weer in werking te zetten zoals afgesproken in het begin van het 2 jarig contract en maak het ook waar zoals het in het spotje te zien is KPN sluit je aan de nieuwe generatie KPN.
Ik wacht 3 werkdagen op uw reactie daarna ben ik helaas genoodzaakt om deze brief door te sturen naar TROS RADAR.
Hopelijk hoef het niet zover tekomen in afwachting van uw reactie verblijf ik
afz; Ron v/d Kleij
nu nog een zeer trouwe klant van uw

Ik heb de nummers even weg gelaten maar in grote lijnen is het zelfde probleem misschien heb je er wat aan je ben niet alleen met dit probleem dus veel sterkte

een mede lot genoot

bibi-85

Klinkt wel een beetje bekend dus.

Onterecht afgesloten en daarna met de gebakken peren zitten én hoge rekeningen.

Maar wat ik gewoon echt niet begrijp is dat ze na amper 4 weken 'mijn' nummer dus gewoon weer uitgeven, snap hier neits van. Heb altijd begrepen dat er een paar maanden tussen zou zitten.

Hoop snel nog wat andere reacties te krijgen.

Inmiddels is het vrijdag en heb nog steeds niets gehoord van 1 van de partijen.

Even een aanvulling....... op een ander forum werd gesteld dat ik al vaker te laat betaald zou hebben aangezien ze dit niet 'zomaar' doen, dit is echter niet het geval. Ze hebben een automatische incasso die in de beruchte maand dus niet goed is gegaan.

Gesloten