Geachte lezer,
Vandaag merkte ik tot mij grote verbazing op (na een telefoontje naar de klantenservice) dat op bepaalde mobiele abonnementen van KPN dus 5 euro extra korting is te verkrijgen als vaste klant zijnde. Buiten de KPN compleet actie. (Samenhangend van sim kaart en handset)
Dit besefte ik dus pas na 10 jaar een abonnement te hebben bij KPN/HI. Vandaar dat ik ook even belde of dat ze iets voor vaste klanten hadden omdat ik weer wou gaan verlengen bij KPN. Nu voel ik mij als klant bij KPN erg in de maling genomen. Nu blijkt het dus dat als ik 8 jaar geleden had gebeld. Ik dus standaard 5 euro extra korting had gekregen de afgelopen 8 jaar. Die ik nu (als trouwe klant zijnde) '''teveel'' heb betaald. Oftewel €480 euro over 8 jaar.
Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen? Of is dit onbegonnen zaak? Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 mar 2018 20:10
Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen?
De aanbieding van "Toen" had u "Toen" moeten regelen. (Als het duurder was geworden had u nu niet gevraagd of u aub mocht bijbetalen, neem ik aan)
Of is dit onbegonnen zaak?
Ja.
Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.
Overigens, er bestaat ook zoiets als verjaring, dat werkt 2 kanten op.
De aanbieding van "Toen" had u "Toen" moeten regelen. (Als het duurder was geworden had u nu niet gevraagd of u aub mocht bijbetalen, neem ik aan)
Of is dit onbegonnen zaak?
Ja.
Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.
Overigens, er bestaat ook zoiets als verjaring, dat werkt 2 kanten op.
Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
De crux zit in "als ik had gebeld". Dat heb je niet gedaan, en daarmee houdt het op.Skyronster schreef:Geachte lezer,
Vandaag merkte ik tot mij grote verbazing op (na een telefoontje naar de klantenservice) dat op bepaalde mobiele abonnementen van KPN dus 5 euro extra korting is te verkrijgen als vaste klant zijnde. Buiten de KPN compleet actie. (Samenhangend van sim kaart en handset)
Dit besefte ik dus pas na 10 jaar een abonnement te hebben bij KPN/HI. Vandaar dat ik ook even belde of dat ze iets voor vaste klanten hadden omdat ik weer wou gaan verlengen bij KPN. Nu voel ik mij als klant bij KPN erg in de maling genomen. Nu blijkt het dus dat als ik 8 jaar geleden had gebeld. Ik dus standaard 5 euro extra korting had gekregen de afgelopen 8 jaar. Die ik nu (als trouwe klant zijnde) '''teveel'' heb betaald. Oftewel €480 euro over 8 jaar.
Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen? Of is dit onbegonnen zaak? Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.
Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
Daarnaast waren hi en KPN tot enige tijd geleden twee aparte labels. Zulke combinatiekorting was volgens mij alleen geldig bij een echt KPN abonnement en dus niet bij een (voordeliger) hi abonnement.
Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
Als ik vorige week een wasmachine had gekocht had ik korting gehad. Nu ben ik te laat.
Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht
Je kan het beter andersom doen. Als je geen korting krijgt wachten en toeslaan als er korting wordt gegeven. Je kan natuurlijk ook altijd korting bedingen, al is dat in Nederland niet erg gebruikelijk.