LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosteloos opzeggen abbo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

pfffffffffffff......... volgens mij heeft scummie stro in zijn oren hoor.......
Heb jij wel eens van contractenrecht gehoord scummie? nietige bedingen in algemene voorwaarden enzo? Niet? Dan ook niet proberen andere mensen de les te lezen op basis van onvoldoende danwel onjuiste juridische kennis van zaken! Ze kunnen in de AV wel zetten dat je op je kop moet gaan staan nadat je meer dan 10 min gebeld hebt! Niet alles dient naar de letter gelezen en uitgelegd te worden! Ik zal je letterlijk een bepaling uit het Burgerlijk Wetboek geven, msisschien stof tot nadenken?

'art 6:236-i BW: Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
i) dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;'

Scummie

Ongelezen bericht door Scummie »

Anders is jou kennis van de stand van zaken helemaal zoek!

Bovenstaande zoals je dat heb gekopieerd is alleen van toepassing op je basisdiensten. In dit geval alleen je belbundel en tegenwoordig kan dit ook je SMS bundel zijn.
MMS, GRPS (dus wap) en SMS diensten, zijn geen standaard diensten waar voor je tekend.

Je bent tenslotte niet verplicht om te MMSen of te Wappen.
Die belbundel of sms bundel koop je vooraf in dus ja.. je zal gek zijn als je daar geen gebruik van maakt.

Als dat zo was geweest, stonden ALLE diensten op je contract! helaas staan daar alleen belbundels (dus de oude soms, vaak, regelmatig, extra en enorm) en SMS bundels (20, 40, 80 en 120 smsjes).

Maw. je zou gebruik kunnen maken van de kopieerde wetregel als jou vaste abonnoment (bv. T-mobile 300 voor 35 euro) zomaar wordt verhoogt naar 40 euro! (dus dan T-mobile 300 voor 40 euro). Dan heb je het recht om binnen 3 mnd op te zeggen.

Prins_Igor

Sorry hoor, maar wat een gezwets!!! Ten eerste wordt nergens, voor zover ik kan zien, onderscheid gemaakt tussen 'basisdiensten' en 'aanvullende diensten', alleen door Ben zelf om met hun verhaal weg te komen.
Ten tweedde wordt dmv de prijslijst het mms wel degelijk binnen het contract gebracht. Het is natuurlijk kolder dat prijzen voor bepaalde diensten die bij naam en incl. tarief in een contract staan wel gewijzigd mogen worden en dat andere diensten niet gewijzigd mogen worden. Trouwens, als ik meer mms dan sms... is mms dan nog steeds een aanvullende dienst omdat Ben dat vind? Zo werkt dat natuurlijk niet he Scummie. Dat is een beetje naar de conclusie die Ben geeft toeredeneren...

Roelant Haidar

Ongelezen bericht door Roelant Haidar »

Jullie vergeten allemaal wat belangrijks!!!! De MMSjes kosten vroeger €0.50 en nu als je meer dan 30kb verzend 1 EURO! Dit is niet de enige prijswijziging! Als je buiten je belbundel komt ga je nl. €0.05 starttarief betalen en dit vind ik schandalig!!! Dit was vroeger dus ook niet!

Scummie

Jongen! als je dit gezwets vind, waarom ben dan in het bezit van een mobiele telefoon!!

Iedere provider heeft dit soort regels. Als je er niet tegen kan, teken dan ook geen contract. Met een beetje logisch en gezonde verstand weet je wat een basis dienst is en wat een aanvullende dienst is. Dat hoeft T-mobile (want het is geen Ben meer) niet aan te geven.

Je kan niet alles in het leven naar jou wens hebben.

Prins_Igor

mag ik Scummie er even aan herinneren dat het onlangs mogelijk was je contract op te zeggen omdat een gespecificeerde rekening geld ging kosten? Als mms dan een aanvullende dienst is en daarom zomaar een prijswijziging mag ondergaan, dan zou een gespecificeerde rekening toch ook een aanvullende dienst zijn. Dan nog iets... contractenrecht wordt niet ingevuld met wat iemand gezond en logisch verstand vind, bovendien is de logica in de redenering van scummie ver te zoeken. Jij baseert je voor 100% op wat jij vind, niet op feiten.

Scummie

Wat je nu schrijft is niet waar.

Ik heb zelf nog een Ben Extra (nu t-mobile 260 '99) uit 1999! en krijg nog steeds GRATIS en VOOR NIETS de specificatie bij mijn rekening!!!

Wie baseerd zich nou op de feiten!

Alleen als ik nu een nieuw tariefsplan zou kiezen, moet ik er voor gaan betalen (2 euro).

Iedereen die nu nog een abo heeft van voor april 2000 en niet heeft laten aanpassen naar een abo van na april 2000 krijgt gratis de specificatie erbij.

Prins_Igor

dat voorbeeld van die specificatie ging over een andere provider, vodafone of O2, welke van de twee weet ik niet meer...

Scummie

Dacht dat we het over T-mobile hadden?

of heb ik stro in mijn oren...

Prins_Igor

Het was een voorbeeld om te verduidelijken dat jouw redenering niet op gaat. Misschien had ik er voor alle duidelijkheid meteen bij moeten zetten dat dat over een andere provider ging. Mijn punt was echter dat als dat verhaal met die aanvullende diensten ed zo overduidelijk is, dat dan ook voor alle andere providers zou gelden. Blijkbaar is dat niet het geval...

Gesloten