LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosteloos opzeggen abbo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ray

kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Ray »

T-mobile heeft de mms prijzen veranderd.
Volgens mij kun je nu je abbo kosteloos opzeggen.
Heeft iemand hier een bevestiging van?

M. Mooren

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door M. Mooren »

Tuurlijk niet. Er gold een actie voor het gratis verzenden van MMS, die nu is afgelopen. Dus geen geldige reden voor ontbinding van het contract!

Maatje

Ongelezen bericht door Maatje »

Volgens mij kan je je contract opzeggen binnen dertig dagen nadat TMobile de prijsverhoging bekend heeft gemaakt. Dat is normaal gesproken in ieder geval wel zo.

Ray

M.Mooren,
Op de prijslijst stond dat de prijs 50 cnt zou worden per mms.
Nu blijkt het bij mms groter dan 30 kb 1 euro te worden.

arie

Ongelezen bericht door arie »

Ray,

De prijs voor een MMS is inderdaad 50 Eurocent. Een MMS is in beginsel niet groter dan 30 kb. T-Mobile biedt nu de extra NIEUWE dienst om ook MMS te versturen die groter zijn dan 30 Kb, bijvoorbeeld met extra lang geluid oid. Dit is dus GEEN prijswijziging en dus ook GEEN reden tot contractsontbinding.

Mvg.
Arie

m

Ongelezen bericht door m »

zoiezo staat er in de voorwaarden een stuk over prijswijzigingen, en dus ook opzeggen wordt niet zomaar geaccepteerd.

bedrock

Ongelezen bericht door bedrock »

Lees HIER http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/718285/0

En HIER http://www.telecomvergelijker.nl/forum. ... ad_id=1536

Voor meer discussie hier over....

Volgens mij hebben we alleen gelijk, maar moeten we samen alle zeilen bij zetten om ons gelijk te krijgen.

Mijn twee brieven zijn afgelopen vrijdag en zaterdag (aangetekent) al richting Den Haag vertrokken.

weetikniet

Ongelezen bericht door weetikniet »

Nee dat is niet waar we konden hiervoor ook al berichten groter dan 30kb versturen dus dat is onzin dat je er nu voor moet betalen omdat dat zogenaamd een nieuwe dienst is ja doei zo kan ik er ook nog wel een paar.

Arie

Ongelezen bericht door Arie »

Beste weetikniet,

Blijkbaar weet je het inderdaad niet. Je kon hiervoor ookal berichten groter dan 30kb versturen, maar dat was HELEMAAL gratis tot 1 Maart. Ik vind het vervelend dat jullie nu allemaal voor deze dienst moeten gaan betalen, want ik begrijp best dat jullie allemaal gratis en voor niets met de nieuwste toestellen willen bellen en MMSen, maar helaas moeten bedrijven ook geld verdienen. Als de houding van de consument niet veranderd zitten we over 3 jaar weer met maar 1 provider, (KPN) ...Lekker fijne situatie. waarom zou je je abo. op willen zeggen, trouwens ? Omdat je nu voor een groter bericht meer moet betalen, dat is inderdaad wel heel onredelijk hoor...je zou toch ergens voor moeten betalen...Jullie zijn allemaal kansloos, en de markt zou beter af zijn als jullie allemaal gewoon lekker 2 blikjes met een stukkie touw zouden gebruiken. Lekker goedkoop !

mVG.
Arie

weetikniet

Beste meneer Arie,

Ik weet niet waar jij het dan vandaan haalt dat die berichtjes nadat ze gratis waren ineens 1,00 € zouden moeten zijn terwijl op de prijsenlijst van ben 0,50€ cent per mms berichtje zou zijn en niet alleen tot 30kb.
En Arie het gaat me niet om de prijs maar omdat ze zomaar iets gaan wijzigen net nadat ze BEN hebben overgenomen, maar blijkbaar voelt Arie dat dit allemaal persoonlijk tegen hem gericht wordt het is volgens mijn een gevoelig onderwerp voor u meneer Arie.
Maar hoop dat andere mensen zich niet in de **** laten nemen zoals Meneer Arie.

Mvg. Weetikniet

A. Jansen

Ongelezen bericht door A. Jansen »

Weetikniet,

BEN is al een hele tijd in handen van T-Mobile, dus het overgaan heeft niets te maken met het veranderen van de prijs. En inderdaad, als iedereen zich zo zou aanstellen als jullie is T-Mobile er binnenkort niet meer. Gaan jullie fijn naar Vodafone waar jullie, niet zoals bij T-Mobile, 100den euro's moeten betalen voor een telefoontje, veel meer aan gesprekskosten etc. etc. !

weetikniet

A.Jansen,

Ja inderdaad dat zegt u goed ga maar naar vodafone of ergens anders heen maar dan zouden we eerst dat contract moeten verbreken he...!. Dat is mischien wel de bedoeling van dit alles. Denk na voordat u wat te melden heeft. En ik hoop zeker dat t-mobile er binnekort niet meer is.

Mvg Weet ik niet

Ray

Arie en meneer jansen,
Wat doet u hier?
Deze site gaat er toch om dat grote bedrijven niet alles met consumenten kunnen doen.(Zoals eerst iedereen lekker maken met lage prijzen en vervolgens de prijs met honderd procent te laten toenemen)
Maargoed als jij dat allemaal juist goed vind van T-mobile is dat fijn, maar ga dan andere consumenten die wel voor hun eigen belang durven opkomen zo negatief benaderen alstublieft.

A. Jansen

Ongelezen bericht door A. Jansen »

Ik probeer gewoon aan te geven wat wel en wat niet redelijk is

Ray

tja, dan zullen wij die grens wel verschillend trekken.

?

Ongelezen bericht door ? »

Deze discussie is (denk ik) kansloos. In de Algemene Voorwaarden, waar je accoord mee bent gegaan door het ondertekenen van het contract, staat nl dat T-Mobile / Ben is gerechtigd de tarieven van de diensten aan te passen. Zonder dat je op kunt zeggen. Dan moet dat er nl expliciet bij staan, zoals in de Algemene Voorwaarden van Vodafone.

Artikel 7 van de Algemene Voorwaarden van T-Mobile:
7.1 De door de Klant aan T-Mobile verschuldigde abonnementsgelden, de abonnementsvoorwaarden, eventuele andere bedragen en gesprekskosten zullen door T-Mobile vastgesteld worden op grond van de prijslijsten vanaf de datum dat de Aansluiting tot stand is gebracht. Voor de vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van T-Mobile bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn.

7.2 T-Mobile is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door T-Mobile onder meer middels haar internetsite www.t-mobile.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij T-Mobile Klantenservice.

Prins_Igor

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Dit is duidelijk de mening van een leek die werkelijk op geen enkele kennis van (juridische) zaken of contractenrecht gebaseerd is. Volgens bovenstaande redenering kan elke provider dus de prijzen naar hartelust verhogen/ verlagen/ naar willekeur toepassen, zolang ze maar niet vergeten de mogelijkheid om op te zeggen voor de consument UIT de algemene voorwaarden te houden. Op deze manier zouden we snel wild west toestanden in het contractenrecht krijgen...

Prins_Igor

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Voorts wil ik toch nog even kwijt dat de postings van Arie en A. Jansen m.i. geen enkele toegevoegde waarde hebben op deze manier. Het is alleen een beetje gal spuwen om moge God weten wat voor reden...

Scummie

Ongelezen bericht door Scummie »

Tja... Providers mogen hun tarieven wijzigen ja.. maar het is natuurlijk geen vergelijking als ze zegt dat ze smsjes of belmin 20 euro vragen.. Dat gebeurd toch never nooit..
Dat zal de OPTA en de consument niet accepteren. Dus een bedrijf zou gek zijn als ze dat doen.

Toch denk ik ook dat jullie geen poot hebben om op te staan. MMS is geen standaard dienst van T-mobile.. Je moet daarvoor een speciaal toestel hebben en dan nog.. moet je je apart aanmelden er voor. Dus het zit niet in het basis pakket.

Je bent niet verplicht om te gaan mms'en! dus ik denk dat je beter je tijd en geld kan besteden aan andere dingen.

Daan van Dijk

Ongelezen bericht door Daan van Dijk »

En als we het dan toch over voorwaarden hebben: in de regels van dit forum staat dat persoonlijke aanvallen niet toe zijn gestaan, en dat die reactie dus best verwijderd mogen worden ;)

Wild-wild-west tafrelen inderdaad. In het contract staat dat T-Mobile het recht heeft de prijzen te wijzigen. Er staat niet aangegeven dat het contract wel al dan niet ontbonden mag worden bij prijswijzigingen. In het contract staat ook dat het 'Nederlands Recht' van toepassing is op het contract. Er schijnt 'ergens' in de wet te staan dat als contracteur de prijzen wijzigt, contractant 30 dagen heeft het contract te ontbinden. Deze regel is dan natuurlijk ook van toepassing, toch? Ik weet zelf niets van recht of het wetboek en dergelijke: ik heb deze informatie van horen en zeggen, maar dit verhaal klinkt mij erg logisch.

Met vriendelijke groet, Daan van Dijk

Gesloten