LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosteloos opzeggen abbo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Zou best kunnen dat het erin staat, maar dan nog.

Als je tekent voor een abo bv. T-mobile 300.
Je betaald 35 euro en je betaald p/min. iets van 12 eurocent.

Dit zal nooit wijzigen voor die mensen dit deze abo hebben, daarom is er bij contractsvernieuwing ook de optie om je oude vorm te behouden (uitgezonderd intro abo's).

Stel dat het wordt gewijzigd en je 40 euro moet gaan betalen voor 300 belmin. Dat zal niet ingaan als je voor 35 euro getekend hebt! Daarmee houden ze zich aan de wet.

MMS en Wap etc. zijn bijzaken en mogen gewijzigd worden als de provider dat nodig vind. Het zit niet in het basispakket.

Daan van Dijk

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Daan van Dijk »

Maar waarom staan die prijzen dan zo op hun prijslijst? Ik kreeg zelfs vandaag nog in een (ietwat vertraagde) zending van T-Mobile een prijslijst waar op staat: MMS-bericht versturen: E0.50 . Niets over de grootte van de berichten!

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Dat is onjuist Scummie en wel om de volgende reden: de tarieflijst hoort bij de overeenkomst. Men tekent dus voor alle prijzen die erop staan.
voorbeeld: Scummie heeft een abo bij t-mobile. Volgens de prijslijst kost bellen naar frankrijk een x-bedrag. Vervolgens verdubbeld T-mobile het Frankrijk-tarief. Betekend dit nu dat als Scummie nog nooit naar Frankrijk gebeld heeft hij geen enkel recht van spreken heeft??? Voorts kan de standaard belbundel alleen voor gesprekken in het binnenland gebruikt worden. Dit betekend dus dat bellen naar het buitenland een aanvullende dienst is? Trouwens, aanvullend of niet, een dienst waar je voor tekent dient gewoon volgens de contractsvoorwaarden aangeboden te worden. Of is deze redenering nou echt zo onbegrijpelijk?

?

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door ? »

Ja, want het kan niet.

Bijv. roaming tarieven (tarieven voor bellen in het buitenland) wijzigen zeer regelmatig, zo niet bijna dagelijks bij alle operators. Als dat een verhoging betreft, kun je dus _ook_ niet onder het contract uit. Probeer maar. Ga desnoods maar naar de geschillencommissie of rechter; je verliest die rechtzaak.

In het contract dat je tekent staat dus ook dat ze de tarieven mogen wijzigen. Dat staat nl in de AV, onderdeel van het contract dat je tekent.

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Nee hoor Prins Igor, maak je maar niet druk. Het is niet onbegrijpelijk, maar ook roaming is een aanvullende dienst.

Zoals het al gezegt is, tarieven kunnen wijzigen en daar kan jij niet onderuit komen. Je voorbeeld van roaming is erg onhandig genomen, omdat juist roaming afhankelijk is van meerdere partijen. Als Frankrijk zijn tarieven verhoogt, wordt dat automatisch ook doorberekend bij T-Mobile

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Nu was roaming misschien idd een beetje een fout voorbeeld, maar het ging me even om het principe van jouw aanvullende diensten. Dat komt er dus op neer dat alleen opzegging mogelijk is als de prijs van het bellen in Nl duurder wordt, de rest is dan immers een aanvullende dienst... beetje onbegrijpelijk hoor als je het mij vraagt. Dat er in geen geval opgezegd kan worden omdat dat niet in de algemene voorwaarden staat is iig gezwets, want dan wordt compleet aan het geldende contractenrecht voorbij gegaan

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Dat is nou eenmaal een contract. Daar kom je niet onderuit, omdat een bedrijf bij invoering van prijzen 1 euro vraagt voor MMS. Dat is het recht van T-mobile. Als het anders geweest zou zijn, houden de supermarkten geen klanten meer over!

Een prijs is gebaseerd op de markt. MMS is nou eenmaal nieuw en 2 providers hebben het in hun dienstenpakket zitten. Reken maar dat als Dutchtone O2 en KPN ook MMS gaan ondersteunen het vanzelf wel goedkoper wordt.

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Absolute kolder die niet in overeenstemming is met het contractenrecht! Als U met Appie een contract opsteld waarin staat dat een pot pindakaas gedurende de contractstermijn 2,50 kost en vervolgens dat het thuisbezorgen van die pot pindakaas ook nog eens 2,- kost, dan kan Appie die prijzen niet zomaar veranderen!!! Als ze in de algemene voorwaarden opnemen dat ze de prijzen wel mogen veranderen impliceert dat, dat als Appie de pindakaas 3,- maakt u 2 mogelijkheden heeft: of u betaald gewoon drie euro per pot, of u heeft een wettelijk recht om verder van het contract af te zien. Het enige wat de algemene voorwaarden bereiken is dat u Appie niet op basis van het contract kunt dwingen om u potten pindakaas voor 2,50 te blijven verkopen.

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Als AP op het moment van mijn bestellen van die pot pindakaas 2 euro is, krijg ik em voor 2 euro.

Stel ik bestel een maand later weer dezelfde soort pot pindakaas, maar dan is het 3 euro geworden. Dan betaal ik 3 euro. Dat mag appie doen.

Nu ben je een contract aangegaan met T-mobile. In hun AV staat dat ze prijzenlijsten mogen veranderen. Daar teken JIJ ook voor op dat moment. Dus T-mobile wijzigd een MMS voor boven de 30 kb voor 1 euro. Dan heb jij pech en betaal je 1 euro. Daar valt niets op af te dingen.

Daarbij komt nog dat T-mobile de enige is die boven de 30 kb aan MMS verstuurd en in rekening brengt, want Vodafone gaat niet hoger dan 30 kb!!

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

'Als U met Appie een contract opsteld waarin staat dat een pot pindakaas gedurende de contractstermijn 2,50 kost'

hieraan ga je voorbij maar is wel degelijk een belangrijk detail....

Bovendien: als binnen 3 maanden na afsluiten de algemene voorwaarden veranderen is er sowieso een wettelijk recht op ontbinding. Hier kun je door het opnemen van een simpel regeltje in diezelfde algemene voorwaarden niet onderuit komen...

Arie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Arie »

Beste mensen,

Het doet mij zeer veel plezier om te zien dat zoveel mensen zich tot deze discussie geroepen voelen. Ik geef toe dat mijn eerste 'post' lichtelijk aan de aanvallende kant was, maar ben blij om te zien dat er dus zoveel consumenten zijn die wel beter na kunnen denken dan de neus lang is en ook de discussie aangaan. Ik wil echter nog 1 punt maken. Waarom willen jullie allemaal je kontrakt opzeggen ?? Je hebt bij aangaan van het kontrakt een lekkere korting gekregen op je toestel, met als enige voorwaarde dat je dan een jaar of 2 gebruik maakt van de provider. Voor het abo. geld krijg je zelfs nog belminuten, dus in weze kost het je helemaal niks. Ik zou dus zeggen: Als je zo graag je kontrakt wil ontbinden, prima. Grijp deze gelegenheid dan om het voor de rechter uit te vechten. Maar betaal dan wel de vergoeding terug die je op je toestel heb gekregen, want anders is het wel heel erg 'van twee walletjes eten' ,niet ?

Mvg.
Arie

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

als ben voorsteld om het abo per direkt te ontbinden en het toestel terug wil hebben kan dat uiteraard. Het is meer een principekwestie voor mij. Grote bedrijven denken zomaar alles te kunnen doen, zelfs als het volledig tegen wettelijke bepalingen betreffende consumentenbescherming ingaat.

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Maar goed al met al..

de variant van 1 euro voor MMS staat en daar kan niets aan gedaan worden. Zo simpel is het. Het is een nieuwe dienst en geen prijswijziging.

Lijkt me verstandig dat je het met rust laat, want voor de rechter staan en uitgelachen worden door de tegenpartij... Lijkt me een beetje beschamend en bespaar je een hoop kosten.. die je beter had kunnen besteden. Bv. MMS groter dan 30 kb sturen!!

?

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door ? »

prins_igor, 3 opmerkingen.
1> in het contract dat je tekent staan _geen_ tarieven of afgesproken prijzen.
2> MMS is een aanvullende dienst. Die prijzen mogen ze dus sowieso wijzigen. Het verhogen van je abokosten is een ander verhaal. In dat geval heb je wel een redelijke kans op een succesvolle opzegging.
3> T-Mobile heeft voorafgaand aan dit verhaal nooit aangegeven dat het mogelijk is om een MMS van >30kB te verzenden. Met andere woorden: officieel is het een nieuwe dienst.

Ben_RmY

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Ben_RmY »

Hallo forumleden,

jongens sorry dat ik dit zo breng maar ik vindt een totaal kansloze discussie.. heb je nou echt niets beters te doen dan raar zitten te bedenken dat je een abonnement hebt afgesloten en met elke manier om te frauderen ervan af wil komen ???? ik moet je eerlijk zeggen, je hebt ergens voor getekend je moet je er dan daar ook aan houden, dan ga je niet zeggen van ja sorry je hebt je ene dienst met 2 ct verhoogd dan maak ik er geen gebruik van.. denk ff na... de NS gooit de prijzen met 5 % omhoog... wat doet heel nederland ?? NEDERLAND SLUIT ZIJN ABONNEMENT AF BIJ DE NS ????? sorry hoor.. maar denk eerst ff na voordat je wat post... en tja ik kan begrijpen dat mensen hieraan denken.. bijv de dutchtone kwestie.. maar dat kwam omdat dutchtone de huidige tarieven waarvoor jij getekend heb.. dus bijv een allin 30 voor een standaard bedrag per maand die prijzen verhoogd heeft..!! En niet een sub-tak van jou gehele mobiele abonnement zijnde MMS ! Je mag al blij zijn dat je voor die prijs een mmsje kan sturen, je hebt de kans gehad tot 1 maart gratis te mmsn met 98 % kans dat het aankomt.. en niet net zoals bij vodafone een paar dagen later...

maar goed.... nogmaals wie ben ik om te oordelen... maar dit is naar mijn zeggen klinklare ONZIN !!
en ik kan het weten omdat ik jullie zaken moet behandelen, beste contractopzeggers.

met vriendelijke groeten,

Remy

Guido Huis

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Guido Huis »

de NS gooit de prijzen met 5 % omhoog... wat doet heel nederland ?? NEDERLAND SLUIT ZIJN ABONNEMENT AF BIJ DE NS ?????

Ja, maar ook hier geld: Voor het hebben van een monopoly positite geld natuurlijk dat je klanten niet weglopen, zij MOETEN wel met de trein naar hun werk. Dit wordt vaak door de overheid weer terug gesubsidieerd (ov!), maar goed.

Nu T-Mobile: T-Mobile is zelf de concurentie aangegaan!
T-mobile heeft nu inderdaad een soort van monopoly postitie, maar als T-Mobile onredelijke prijzen vraagt, dan WACHT ik nog liever even met het versturen van een MMS en doe ik het liever bij Duchtone, die misshien maar 0,25 eurocent rekend. Dus hier gaat op: ben je de enigste die dat aanbiedt, dan MOETEN de consumenten wel, zijn er meer, dan heb je recht om op te zeggen en naar een ander te gaan die voordeliger is.

In het geval van T-Mobile, zij hadden eerlijker moeten zijn in het mededelen van hun kostenwijzeging. (daarom is er zo een algemene reactie van: huh wat doen zij nou) Ik moest er namelijk via een forum achter komen dat zij de MMS prijzen verhoogt hebben. Ook al zijn dit nieuwe diensten/prijzen dan nog hoor ik dat te weten en niet van een forum zoals deze. Graag jouw reactie!

Wij (consumenten) hebben toch ook rechten, stel nou dat alleen T-Mobile rechten had, dan rent iedereen toch naar me kaar toen en vergeten we dat we ooit een GSM hadden?

?

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door ? »

Een consument heeft ook plichten.

Zo dien je jezelf ook enigszins te informeren.

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Consumenten hebben zeker ook zelf plichten!

Zoals je misschien nu wel al 10x die AV hebt gelezen.. Alle nieuwe dingen worden door middel van www.t-mobile.nl bekend gemaakt..

Prins_Igor

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Prins_Igor »

Volgens mij zijn op dit forum meer medewerkers van bedrijven vertegenwoordigd dan normaal helder denkende consumenten.

? > 1)de prijslijst van Ben maakt onderdeel uit van het contract dat ik met ze gesloten heb. Dit hebben ze zelf in hun AV gezet
2) mms mag dan een aanvullende dienst zijn...waar staat dat een prijsverhoging daarvan wel toegestaan is en een prijsverhoging van het hoofdprodukt niet? Dit is een aanname die door jou gedaan wordt en die nergens naar terug te voeren is dan naar een bepaald idee over de gang van zaken. Deze mening is niet gebaseert op het geldend contractenrecht
3) Ben heeft aangegeven dat het mogelijk was tot 01 maart mms te versturen en dat het hierna 50 cent zou gaan kosten. Er is door ben met geen woord gerept over een eventuele maximale grootte. Volgens jouw redenering had Ben die grens dus ook bij 10 kb of 20 of 30, enz. kunnen leggen zonder dat de situatie verandert? Feit is dat er slechts gesproken is over het verzenden van 'een mms'. ZONDER datalimiet hieraan vast te knopen van de zijde van Ben!!!!! Hierdoor wordt de redenering dat ze het nooit over mms boven de 30 kb hebben gehad dus geheel ontkrachtigd. Er is immers nooit sprake geweest van een grens dus kan die ook niet zomaar achteraf geintroduceert worden mijns inziens.

Remy> Jij neemt een absoluut minachtende houding aan tov de klanten die ook jouw broodwinning verzorgen. Door woorden te gebruiken als 'frauduleren' geef je al aan dat je je oordeel al klaar hebt. Dat is geen houding voor een discussie, jij wilt ons jouw mening opleggen met groot taalgebruik. Een mening, die iig op meerdere manieren in twijfel getrokken kan worden. Als jij trouwens op deze manier bezwaarschriften ed behandeld getuigd dat van een slecht vakmanschap. Je gaat niet op de juridische klachten in en baseert je mening op sentiment. Hopelijk wordt mijn bezwaar als ik dat eens nodig acht onafhankelijk en feitelijk juridisch bekeken.

Scummie

Re: kosteloos opzeggen abbo

Ongelezen bericht door Scummie »

Klopt.. prijs zit inderdaad vast aan de AV.

maar zoals je wel gelezen zult hebben is het bedrijf GERECHTIGD de AV te veranderen en prijswijziging etc. door te voeren.

Dat stukje zegt al genoeg! en als de prijs voor MMS echt zo onredelijk zou zijn, had de OPTA allang aan de bel getrokken!

Als je een punt had gehad, dat ik je er in gesteund, maar dat hebben jullie helaas niet. Voorlopig zie ik nog steeds niemand naar de rechter stappen! Alleen maar dreigen. Reken maar dat ze die dreigementen naast zich neer leggen en hard er om lachen.

Gesloten