HELP !
In oktober 2006 heb ik een abonnement afgesloten bij Hi. In augustus 2007 heb ik die verlengd met een jaar. In april ging ik echter naar het buitenland om daar te gaan werken, en kreeg handjecontantje betaald, dus kon mijn rekeningen niet meer betalen. Eerst werd ik halfzijds afgesloten, daarna helemaal. Daarna, in juni 2008 werd mijn contract ontbonden. Via het incassobureau kreeg ik in september nadat ik terugkwam tot mijn verbazing een rekening van maar liefst 2300 euro !!!!!
Nou heb ik hierbijna nooit mee te maken gehad, dus wat doe ik , braaf betalen. Mijn leven heb ik daarna weer opgepakt, baan gevonden etc. Ik heb altijd gedacht, wat is dat bedrag hoog, en besloot dat eens na te gaan zoeken, ook al heb ik mijn schuld inmiddels afbetaald ( 300 euro per maand, iets meer dan 7 maanden lang ). Ik vroeg mijn laatste 2 rekeningen op bij Hi, en zag tot mijn verbazing dat de afbetalingskosten van mijn abonnement ( dat na juni nog maar 4 maanden zou voortduren ) meer dan 1000 euro waren. Hierop heb ik een klacht ingediend via de site, met de vraag wat dit zou zijn zo'n groot bedrag, en tot wanneer mijn abonnement doorbetaald moest worden.
Hierop kreeg ik antwoord dat mijn abonnement doorliep tot oktober 2009, en dati k binnen 20 werkdagen antwoord zou krijgen.
Na een maand heb ik nogmaals een mail gestuurd, waarop ik niks meer heb gehoord. Na anderhalve maand besloot ik toch maar eens te bellen. Ik kreeg in eerste instantie een mevrouw aan de lijn die ik maar niet aan haar verstand kreeg dat mijn telefoonnummer al in 2007 was vervallen, en dat daarom dat nr niet meer in koppeling met mijn naam stond. Na een kwartier haar daarvan op de hoogte te proberen te brengen, kreeg ik een andere meneer aan de telefoon. Die hielp mij wel ehel goed, en zei inderdaad dat ik een jaar lang teveel betaald had, en dat mijn abonnement idd maar liep tot oktober 2008. Ook zei hij dat inderdaad in juni mijn contract was opgezegd, dus dat het HEEL raar was dat het daarna nog is verlengd. Hij zei mij dat hij er verder niks mee kon, maar raadde mij nog eens aan een email te sturen. Ik nogmaals een mail gestuurd, ook met de naam van de meneer van de klantenservice dr in vermeld, en ineens kreeg ik wel binnen 2 dagen antwoord. Ik moest een mevrouw bellen die mij verder zou helpen.
Mevrouw gebeld, die mij eerst ging vertellen dat het wel HEEL raar was dat ik pas na een jaar reageerde. Ik heb haar hierop uitgelegd dat ik in het buitenalnd heb gezeten, en omdat ik bang was voor het incasso, ik maar gewoon heb betaald. Vervolgens vroeg zij mij, hoe ik erachter was gekomen dat ik voor een jaar te lang heb betaald. Ik heb haar verteld dat ik dit te weten ben gekomen door haar medewerker, en de rekening die ik kreeg, ik heb het zo uit kunnen rekenen hoeveel maanden ik te lang heb betaald. Na even te discussieren met een collega zei zij dat ik het geld via het incassobureau terug zou krijgen. Dat ik het incassobureau later zelf moest bellen om het af te handelen. Ook zei zij, dat ik de teveel betaalde rente, bij het incassobureau kon verhalen. ik vroeg haar wat er ging gebeuren met de registratie bij preventel, en zij zei dat ik OOK dat zelf moest regelen. Dit alles klonk mij vrij raar in de oren, dus ik heb een aantal dagen later inderdaad het incassobureau gebeld, en die wisten nergens vanaf. Zij raadde mij aan om nogmaals Hi te bellen, en het met hun te regelen. Ook vroeg ik haar, of ik de teveel betaalde rente met hun moest regelen. Zij zei dat dit nooit gebeurde, en dat ook dat met Hi geregeld moest worden.
Al met al word ik van het kastje naar de muur gestuurd, en weet ik niet meer wat ik moet doen. Hi zegt dat ik het incassobureau moet hebben, en het incassobureau zegt dat ik bij hi moet zijn.
Wie kan mij helpen en weet wat ik moet doen ?
Mij is al gezegd dat ik dit waarschijnlijk niet ga winnen, omdat ze naar elkaar blijven wijzen. Maar wie weet waar ik moet zijn.
Mij lijkt nl dat de KPN mij moet betalen, omdat het incassobureau KPN allang heeft betaald voordat ik het al had afbetaald.
Ook lijkt het mij dat KPN de rente moet betalen.
Wie weet heeft één van jullie hier meer ervaring mee ? HELP !
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN berekent 1 jaar lang te lang door.
-
fashi0nvictim
Re: KPN berekent 1 jaar lang te lang door.
Ik denk dat KPN moet betalen want zij hebben het geld uiteindelijk gekregen.
-
stofzuigertje
U had Uw contract moeten stoppen enkele maanden voor einde zie uw contract.
Verder mag je de nog lopende maanden afkopen in 1x als je weg gaat en geen bank rekening meer hebt.
Als je tot einde contract deze maanden vooruit betaalde had je geen hoge rekening gekregen.
Bij plannen naar buitenland die je vermoedelijk al eerder wist kun je beter prepaid nemen.
Dus contract verlengen en zo snel vertrekken is Uw eigen fout.
Bewaar altijd de bewijzen van aangetekende stukken waar je dit soort dingen opzeg.
Verder mag je de nog lopende maanden afkopen in 1x als je weg gaat en geen bank rekening meer hebt.
Als je tot einde contract deze maanden vooruit betaalde had je geen hoge rekening gekregen.
Bij plannen naar buitenland die je vermoedelijk al eerder wist kun je beter prepaid nemen.
Bewaar altijd de bewijzen van aangetekende stukken waar je dit soort dingen opzeg.
-
fashi0nvictim
Dit is het punt niet.stofzuigertje schreef:U had Uw contract moeten stoppen enkele maanden voor einde zie uw contract.
En bovendien, nee ik wist niet dat ik wegging, en moet ik dan thuis blijven omdat ik een telefoonabonnement heb ? Nee.
Bovendien heb ik niet op hoeven zeggen, want mijn telefoon is door KPN in juni zelf opgezegd. Zij hadden me nooit door kunnen berekenen voor een extra jaar.