Geachte Medeconsument,
Wij hebben een probleem. Enkele malen hebben medewerkers van KPN met ons contact gehad om een bod te doen voor onze vaste telefoonlijn. Wij hadden voorheen een belbasis abonnement. Enkele malen is ons een aanbieding gedaan (telefonisch) om dit om dit om te zetten in een “belvrij avond en weekend”, maar dan voor de prijs van “belvrij weekend”.
Hier ben ik verschillende malen niet op ingegaan omdat dit inhield dat ik weer een contractvernieuwing kreeg, en aangezien ik van plan was om misschien over te stappen op internet + bellen van een andere aanbieder ben ik hierop niet ingegaan.
Echter de laatste keer dat weer contact is opgenomen heeft mn vader opgenomen, hij als typische allochtoon die bij onbegrip gewoon ja roept is wel ingegaan op dit aanbod zonder alle consequenties hiervan te kennen.
Later (5 september 2008) kregen we een brief thuis dat we dus tot 31 december 2009 vastzaten aan een contract. Die ik dus nu pas te zien krijg. Echter wat mij opviel is dat dit contract dus doorloopt tot december 2009. En volgens mij kan er namelijk maar een eenjarig contract afgesloten worden bij KPN voor de vaste lijn.
Verder baal ik natuurlijk behoorlijk dat we nu vastzitten aan dit contract omdat iemand zonder alle consequenties te weten ja roept. Ik wil sowieso contact gaan opnemen over de lengte van het contract want dat klopt sowieso niet volgens mij. Maar ik wil eigenlijk ook proberen om dit terug te draaien aangezien ik het behoorlijk irritant vind dat KPN 3 a 4 keer met dit aanbod komt, en er duidelijk gezegd wordt van spreek even met mn broer (door mn zusjes) die zal het bespreken. Maar na 3 keer nee wordt er gezellig weer gebeld in de hoop dat dit keer wel de vader opneemt en gewoon ja roept. Dat lijkt me dus een behoorlijke aggressieve methode van KPN.
Mijn concrete vraag dus. Is er iets aan deze situatie te doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Contractvernieuwing aangesmeerd?!?!
-
dangerpaki
Re: KPN Contractvernieuwing aangesmeerd?!?!
Kijk nog eens goed naar de overeenkomst die uw vader in de maag gesplitst is.
Waarschijnlijk betreft het een actieaanbod. Dat is mogelijk de reden waarom deze overeenkomst langer doorloopt.
voorbeeld:
http://www.kpn.com/vaste-telefonie/thui ... elVrij.htm Dit voorbeeld loopt zelfs tot in 2010
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Misschien kunt u op grond van deze wet de overeenkomst alsnog annuleren. Maar dan moet dit binnen 3 maanden geannuleerd worden.
Misschien kunt u met uw vader afspreken dat hij i.p.v. "ja" als hij iets niet helemaal begrijpt voortaan "nee" zegt als een call center belt of een colporteur aan de deur staat.
Waarschijnlijk betreft het een actieaanbod. Dat is mogelijk de reden waarom deze overeenkomst langer doorloopt.
voorbeeld:
http://www.kpn.com/vaste-telefonie/thui ... elVrij.htm Dit voorbeeld loopt zelfs tot in 2010
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Misschien kunt u op grond van deze wet de overeenkomst alsnog annuleren. Maar dan moet dit binnen 3 maanden geannuleerd worden.
Misschien kunt u met uw vader afspreken dat hij i.p.v. "ja" als hij iets niet helemaal begrijpt voortaan "nee" zegt als een call center belt of een colporteur aan de deur staat.
-
dangerpaki
dank je wel. ik ga er even naar kijken. misschien dat ik inderdaad binnen de 3 maanden dit kan opzeggen.
maar ja heb al vaker tegen mn vader gezegd om niet zomaar in te gaan op aanbiedingen, want als iemand je belt voor een aanbieding dan hebben ze daar zelf zeker veel meer baat bij dan degene die ze het aansmeren.
maar ja heb al vaker tegen mn vader gezegd om niet zomaar in te gaan op aanbiedingen, want als iemand je belt voor een aanbieding dan hebben ze daar zelf zeker veel meer baat bij dan degene die ze het aansmeren.
Klopt! Misschien kunt u in overleg met uw vader hem aanmelden bij www.infofilter.nl
Wordt hij daarna nog door callcenters lastig gevallen dan kunt u dit per definitie als agressieve verkooptechniek beschouwen omdat niet gerespecteerd wordt dat uw vader heeft aangegeven dat hij niet gebeld wilt worden door callcenters. Ik heb mijn bejaarde moeder daar ook aangemeld. Ook kunt u na overleg met hem KPN verzoeken hem op de lijst van mensen die niet door telefonische verkoop meer mogen worden lastig gevallen te plaatsen. U maakt dan gebruik van uw recht op verzet. Dat doet u vervolgens met ieder bedrijf wat aan telemarketing u thuis belt. Dus ook aan de andere familieleden vragen bij u te melden wie uw huisadres lastig valt.
Let wel. Niet alle bedrijven respecteren www.infofilter.nl Berucht lijkt o.a. Pretium.
Wordt hij daarna nog door callcenters lastig gevallen dan kunt u dit per definitie als agressieve verkooptechniek beschouwen omdat niet gerespecteerd wordt dat uw vader heeft aangegeven dat hij niet gebeld wilt worden door callcenters. Ik heb mijn bejaarde moeder daar ook aangemeld. Ook kunt u na overleg met hem KPN verzoeken hem op de lijst van mensen die niet door telefonische verkoop meer mogen worden lastig gevallen te plaatsen. U maakt dan gebruik van uw recht op verzet. Dat doet u vervolgens met ieder bedrijf wat aan telemarketing u thuis belt. Dus ook aan de andere familieleden vragen bij u te melden wie uw huisadres lastig valt.
Let wel. Niet alle bedrijven respecteren www.infofilter.nl Berucht lijkt o.a. Pretium.
-
dangerpaki
dat is een erg handige site. ga ik gelijk doen denk ik.