LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN een arrogant bedrijf!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rob Koolen

KPN een arrogant bedrijf!!

Ongelezen bericht door Rob Koolen »

Hallo redactie en lezers,

Ik heb me wat te stellen met die KPN.
Had een adsl-lijn besteld waar het nodige fout ging maar daar kijk ik al niet meer van op.Maar het komt hier op neer.Door de sor :D :arrow: es kreeg ik van de KPN ongeveer 38 euro schadevergoeding.Zou op de volgende nota verrekend worden.Maar niks he.Ik betaal die nota gewoon -38 euro.Vervolgens krijg ik een aanmaning.De klacht weer opnieuw ingediend en afgesproken dat het op de nota van juli verrekend word.
Dat bedrag van 38 euro komt dan wel goed.Het is eigenlijk een heel verhaal maar vandaag kom ik tot de ontdekking dat ik niet meer kan bellen.Nou je kunt het al aanvoelen.....afgesloten vanwege dat bedrag van 38 euro wat ik nog moet krijgen van KPN.De wereld op zijn kop.
Nu moet ik vervolgens weer betalen om telefoon te krijgen en zo zorgt KPN dat hun beurs toch weer gevuld word.Onrechtmatig en arrogant!!!!
Redactie is hier wat aan te doen??

Rob Koolen

Laat me maar iets weten op mijn email.Geen telefoon hihi.

Nono

Re: KPN een arrogant bedrijf!!

Ongelezen bericht door Nono »

Dat hoor je heel vaak, dat mensen zomaar minder betalen omdat ze volgens hun minder moeten betalen... helaas worden de meeste betalingen automatisch afgehandeld. Vaak krijg je een verkeerd bedrag (als scheelt t maar een paar cent) gewoon teruggestord, en krijg je een aanmaning dat je nog moet betalen...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja KPN he?
KPN arrogant, kom je daar nu pas achter.?
Beetje laat met de ontdekking, vind je ook niet.?

Een KPN-er

Ongelezen bericht door Een KPN-er »

KPN arrogant? Lijkt mij wat te kort door de bocht!

Als je het niet eens bent met de factuur (en het maakt niet uit of die factuur nou van KPN afkomt, van je energiebedrijf, van je autoverzekering etc.) ben je altijd VERPLICHT om het niet betwiste gedeelte te voldoen. Dus ben je het niet eens met de ADSL-installatie dan ben je altijd verplicht om de overige abonnements- en gesprekskosten te voldoen.

Je mag niet zelf gaan verrekenen. Zoals Nono al schreef gaat de factuurverwerking vaak automatisch. De computer registreert dan gewoon een betalingsachterstand van 38 euro totdat het bedrag daadwerkelijk wordt verrekend.

Rob Koolen

Ongelezen bericht door Rob Koolen »

Ja maar je wil toch niet zeggen dat hun de afspraken niet na hoeven te komen.Dat valt niet goed tepraten met een automatische verrekening.
Die computers doen alleen wat de mensen hun commanderen.
Ik heb het ook iedere keer gezegd dat ik die 38 euro betaal als ze hun afspraak na komen.Maar het is ook een heel verhaal wat eigenlijk telang is voor hier uit de doeken te doen.Ik heb zelf ook bij de KPN gewerkt dus ik weet echt wel waar ik over praat meneer de KPN-er.

Een KPN-er

Ongelezen bericht door Een KPN-er »

Toch nog even een reactie.

Wat bedoel je met 'de afspraak nakomen'? Dat die 38 euro niet op de eerstvolgende nota is verwerkt?

KPN heeft een tweemaandelijkse factuur. Stel je krijgt op 22 januari een factuur over januari en februari. Op deze factuur staan dan de maandelijkse abonnementskosten van januari en februari, de gesprekskosten van 15 november t/m 15 januari en de eenmalige kosten van 30 oktober t/m 30 december. Als jij op 31 december ADSL laat installeren, staat dat dus niet op deze factuur, omdat de tijd te kort was om de ADSL-installatie te verwerken.

Met de eerstvolgende factuur wordt dan de factuur van 22 maart bedoeld.

Wa ik overigens mis in jouw bijdragen: wat was de echte reden dat het bedrag niet op de eerste factuur verrekend was?

Dondray aka Edwin

Ongelezen bericht door Dondray aka Edwin »

:cry: :evil: Sinds begin juni heb ik ADSL van Tiscali (via KPN) en dat staat op mijn naam, het telefoonnummer waarop het is aangesloten is van mijn ouders. Nu ben ik op mezelf gaan wonen en ben nu al meer dan 1 maand bezig met ADSL te verhuizen maar ben nu ten einde raad!
Tiscali zegt van dat kan wel, KPN zegt dat het niet mogelijk is omdat het ADSL "Nummergebonden" is. Nu kwam een medewerker van Tiscali met een oplossing, de ADSL lijn "slopen" (term van TISCALI) en een nieuwe aanvraag doen bij KPN. Doordat je de oude laat "slopen" kan KPN de ADSL lijn stoppen op het ene nummer. Maar let goed op als je dan een nieuwe aanvraag doet dan moet je opnieuw aansluitkosten betalen. Ik ben nu in afwachting van mijn brief die ik heb verzonden naar KPN & Tiscali omtrent de aansluitkosten!

Ik heb geen zin om extra kosten te betalen, daar zit ik totaal niet op te wachten!
Dat zou in het kort zijn dat ik dan 2 x € 74,95 heb moeten betalen = € 149,90 dat delen door 12 (aantal maanden) + 49,95 abonnementskosten = € 62,44 aan abonnementskosten! Gewoon machtsmisbruik van KPN....!
Ik heb gekeken in de ALGEMENE VOORWAARDEN van KPN ADSL en TISCALI ADSL en in geen 1 van de 2 kan ik terugvinden dat ADSL Nummergebonden is. Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn? Kan ik het abonnement opzeggen zonder enige kosten?
Ik ben ten einde raad, als niemand me hier verder mee kan helpen dan ga ik kijken wat de rechtswinkel voor mij kunnen betekenen.

Mvg. dhr. E.Schoonbeek, Leeuwarden!
0641119661

Budje

Ongelezen bericht door Budje »

ADSL is inderdaad een onderdeel van je vaste lijn en kan daarom niet apart worden overgezet naar een andere lijn.

Enige mogelijkheid is dat je de complete lijn (dus met nummer) laat verhuizen en dat je op het huidige adres een nieuwe aanvraag doet voor een vaste lijn (met aansluitkosten).

Gesloten