KPN en Tele2, twee aanbieders van vaste telefonie, bestoken elkaar in een felle reclame-oorlog. KPN bood afgelopen dinsdag via grote advertenties Tele2-klanten die terugkeren een staatslot aan. Tele2 reageerde de volgende dag direct met een tegencampagne: 'Voor een staatslot bel je met KPN maar wil je elke dag goedkoop bellen, dan bel je met Tele2' is de strekking van deze advertenties. Een derde partij heeft zich inmiddels ook in de strijd gemengd: Netsource, een kleine speler op de markt., bied een korte stedentrip aan als er vijf nieuwe klanten worden aangemeld.
Concurrenten van KPN, zoals Tele2, maken gebruik van het vaste netwerk van het telecombedrijf. Dit is wettelijk toegestaan. Een abonnee heeft nog wel een KPN-abonnement maar betaalt de belminuten aan Tele2. Ook via de rechter bevechten de beide bedrijven elkaar. De prijsvergelijkingen in een televisiecampagne van Tele2 zijn volgens de KPN niet eerlijk:
Vooral KPN en Tele2 ruziën al enige tijd over reclamecampagnes. Beide bedrijven troffen elkaar vrijdag in de rechtbank in Amsterdam vanwege een televisiecampagne van Tele2. Volgens KPN vergelijkt de branchegenoot zijn stuntprijzen op televisie met de standaardtarieven van KPN. "Dat is niet eerlijk. In dat geval moeten ze een vergelijking maken met onze voordeelnummers", aldus een KPN-woordvoerder.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN en Tele2 in reclame oorlog vaste telefonie
Re: KPN en Tele2 in reclame oorlog vaste telefonie
Ik ben het met KPN eens; in de reclames wordt gesteld dat men dagelijks belt: dan voeg je die nummers dus met een telefoontje toe aan je voordeelnummers. Volkomen logisch, en dan zouden de prijzen vergelijkbaar zijn.
edit: ik heb nog even verder gekeken. Een aantal willekeurige voorbeelden:
Afganistan:
KPN voordeel: 1.41 euro
TELE2 1602: 1.38 euro
Amerikaanse maagdeneilanden:
KPN voordeel: 0.17
TELE2 1602: 0.18
Luxemburg:
KPN voordeel: 0.08
TELE2 1602: 0.081
Ofwel, in de geschetste gevallen dat men zeer geregeld belt zou je bij KPN niets duurder uit zijn (tenzij je vaak en lang naar Afganistan belt
edit: ik heb nog even verder gekeken. Een aantal willekeurige voorbeelden:
Afganistan:
KPN voordeel: 1.41 euro
TELE2 1602: 1.38 euro
Amerikaanse maagdeneilanden:
KPN voordeel: 0.17
TELE2 1602: 0.18
Luxemburg:
KPN voordeel: 0.08
TELE2 1602: 0.081
Ofwel, in de geschetste gevallen dat men zeer geregeld belt zou je bij KPN niets duurder uit zijn (tenzij je vaak en lang naar Afganistan belt
De verschillen zijn echt miniem te noemen. Het scheelt echt tienden van eurocenten! Daarnaast ben je met KPN voordeelnummers en het lagere starttarief soms zelfs goedkoper uit. Het is echt niet waard om te bellen met een CPS als Tele2.
Een heleboel mensen weten niet dat ze bij tele2 al betalen terwijl er nog niet opgenomen is door de andere kant. Bovendien mis je een heleboel functies bij tele2.
Bovendien stuurt Tele2 vaak zeer onregelmatig een factuur. Als je niet genoeg gebelt heb, dan wachten ze net zo lang tot het voor hun eens uit kan. Bij KPN krijg je netjes om de 2 maanden een factuur. Je kan bij KPN gratis met een acceptgiro betalen zonder administratiekosten....bij tele2 troggelen ze je een machtiging af. Het belangrijkste is dat je met KPN gegarandeerd storingsvrij kunt bellen en altijd over voldoende lijnen beschikt.
Bovendien mag de KPN haar tarieven niet lager maken van de opta, om de reden dat dat concurrentie onmogelijkt maakt. Dus alle bedrijven mogen KPN dus kapot concurreren met tarieven.
Ik hoor vaak van mensen dat je bovendien nummers op de tele2 specificatie zien van Tele2, uit plaatsen waar ze never nooit heen gebelt hebbe.
Lees de vele kleine lettertjes maar eens door van Tele2 en oordeel dan nog maar eens over KPN.
Tele 2 wekt de indruk met haar spotjes en haar gartis specificatie duidelijk en transparant te zijn:
Binnen de regio:
KPN: 2,8
KPN voordeel: 2,5
Tele 2: 2,5
Dat is maar 0,3 euro cent in het nadeel van KPN. Dan moet je veel meer als 4 uren bellen om wel 1 euro te kunnen besparen hahahahah lachwekkend
Bovendien vergelijken mensen hun telefoonrekening verkeerd. Ze tellen de post 06760-internummers niet mee in de vergelijking, waardoor men een scheef beeld krijgt van de 'besparing'. `
De klantenservice en verkoopafdeling van Tele2 is zeer slecht. Ze verkopen alleen maar leugens en zetten mensen zonder toestemming om naar CPS als deze eens 1602 hebben gedrukt. Je kan veel mekkeren over KPN, maar het gaat daar tenminste professioneel aan toe. Dan geblaat over monopolie, bleeeh het is niets met wat UPC heeft.
Een heleboel mensen weten niet dat ze bij tele2 al betalen terwijl er nog niet opgenomen is door de andere kant. Bovendien mis je een heleboel functies bij tele2.
Bovendien stuurt Tele2 vaak zeer onregelmatig een factuur. Als je niet genoeg gebelt heb, dan wachten ze net zo lang tot het voor hun eens uit kan. Bij KPN krijg je netjes om de 2 maanden een factuur. Je kan bij KPN gratis met een acceptgiro betalen zonder administratiekosten....bij tele2 troggelen ze je een machtiging af. Het belangrijkste is dat je met KPN gegarandeerd storingsvrij kunt bellen en altijd over voldoende lijnen beschikt.
Bovendien mag de KPN haar tarieven niet lager maken van de opta, om de reden dat dat concurrentie onmogelijkt maakt. Dus alle bedrijven mogen KPN dus kapot concurreren met tarieven.
Ik hoor vaak van mensen dat je bovendien nummers op de tele2 specificatie zien van Tele2, uit plaatsen waar ze never nooit heen gebelt hebbe.
Lees de vele kleine lettertjes maar eens door van Tele2 en oordeel dan nog maar eens over KPN.
Tele 2 wekt de indruk met haar spotjes en haar gartis specificatie duidelijk en transparant te zijn:
Binnen de regio:
KPN: 2,8
KPN voordeel: 2,5
Tele 2: 2,5
Dat is maar 0,3 euro cent in het nadeel van KPN. Dan moet je veel meer als 4 uren bellen om wel 1 euro te kunnen besparen hahahahah lachwekkend
Bovendien vergelijken mensen hun telefoonrekening verkeerd. Ze tellen de post 06760-internummers niet mee in de vergelijking, waardoor men een scheef beeld krijgt van de 'besparing'. `
De klantenservice en verkoopafdeling van Tele2 is zeer slecht. Ze verkopen alleen maar leugens en zetten mensen zonder toestemming om naar CPS als deze eens 1602 hebben gedrukt. Je kan veel mekkeren over KPN, maar het gaat daar tenminste professioneel aan toe. Dan geblaat over monopolie, bleeeh het is niets met wat UPC heeft.
Ik ben op het moment telemarkerier voor KPN op dit project.. En dan kom je er achter hoe dom sommige mensen zijn..
Ik heb mensen gehad die aangaven dat tele2 2 maal zo goedkoop als KPN is. Als ik die mensen toen vertelde dat KPN per 2 maanden betaald wordt en tele2 per maand hoorde ik altijd hele verbaasde mensen.
Voor de rest. De hier boven beschreven problemen hoor ik heel veel, Veel mensen weten dat ze problemen bij TELE2 hebben. Maar durven niet over te stappen. Je moet proberen dat naar boven te halen.
Alleen de OPTA verbied het om te praten over de problemen bij carrier preselect bedrijven. Dus je mag niet zeggen dat je bij carrier preselect al het start bedrag betaald als er niet wordt opgenomen. En dat startbedrag is wel weer 5 minuten bellen..
80 % van de tele2 bellers hebben maar een besparing van 1 euro. De overige 20 % bellen veel naar exotische landen waar niemand anders heen wil bellen.
Ik heb mensen gehad die aangaven dat tele2 2 maal zo goedkoop als KPN is. Als ik die mensen toen vertelde dat KPN per 2 maanden betaald wordt en tele2 per maand hoorde ik altijd hele verbaasde mensen.
Voor de rest. De hier boven beschreven problemen hoor ik heel veel, Veel mensen weten dat ze problemen bij TELE2 hebben. Maar durven niet over te stappen. Je moet proberen dat naar boven te halen.
Alleen de OPTA verbied het om te praten over de problemen bij carrier preselect bedrijven. Dus je mag niet zeggen dat je bij carrier preselect al het start bedrag betaald als er niet wordt opgenomen. En dat startbedrag is wel weer 5 minuten bellen..
80 % van de tele2 bellers hebben maar een besparing van 1 euro. De overige 20 % bellen veel naar exotische landen waar niemand anders heen wil bellen.
Ik ga het argument over T2/KPN niet aan. Maar het is wel frappant dat ik zeker 20 gevallen ken die gebelt zijn door KPN callcenter, waarbij de callcenter medewerker, zodra ze hoorden dat ze via Euphony belden, zei dat ze daar niet tegenop konden!
Dus...wat moet je daar nu uit concluderen.
Interesse om te weten hoe het komt dat Euphony zo goedkoop is? Mail me maar: [email protected]
Dus...wat moet je daar nu uit concluderen.
Interesse om te weten hoe het komt dat Euphony zo goedkoop is? Mail me maar: [email protected]
En toch is KPN voor de mensen die weinig, kort en binnen Nederland bellen gedkoper!
En veel betere service.
Denk maar aan je telefoonreking online.
Dan weet je zeker dat je geen spookfacturen krijgt zoals bij Tele2
En veel betere service.
Denk maar aan je telefoonreking online.
Dan weet je zeker dat je geen spookfacturen krijgt zoals bij Tele2