Begin April heb ik een iphone 8 plus ter reparatie gebracht bij KPN (zakelijk).
Ik heb een eenmanszaak.
Ik had mn airpods in en bij het uit doen van de airpods deed plots de speaker het niet meer. Het toestel was niet gevallen of dergelijke en er was geen andere vorm van schade waardoor de speaker daar hinder van zou hebben dus het was hardware, iets wat normaal onder de garantie zou vallen.
Van te voren netjes gevraagd of het nut had om hem op te sturen omdat de achterkant kapot is. Kopie van het gesprek meegegeven bij de reparatie met het verzoek als er iets was dat ze dit opnamen met kpn.
Het chatgesprek zal ik hier neerzetten:
Vincent: Hallo! U chat met Vincent. Waar kan ik u mee helpen?
Ik: Hoi
Ik: Mijn iphone 8 plus is kapot (speaker)
Ik: Ik heb deze zakelijk aangeschaft op 4-10-2018, heb ik nog garantie?
Ik: Of kan ik al een nieuwe telefoon uitzoeken? Want ik ben nu niet bereikbaar
Vincent: Ja, wettelijke garantie is 2 jaar.
Ik: Ook zakelijk?
Vincent: 18-07-2020 kunt u verlengen met nieuw toestel
Vincent: Dacht het wel ja.
Ik: Ik dacht 1 jaar daarom vraag ik het even
Vincent: Nee, bij Apple is het altijd wel wat lastig omdat Apple zelf 1 jaar fabrieksgarantie geeft.
Ik: Ja klopt
Vincent: Maar KPN doet dan zegmaar het 2e jaar, dus het is in ieder geval goed dat u contact met ons opneemt.
Vincent: Als u het toestel wilt laten repareren, zijn er eigenlijk 2 opties. Of u kunt ermee naar een KPN winkel, of u moet even bellen met 0800-0403, dan kan iemand hem komen ophalen.
Ik: Ik heb hem aangemeld voor reparatie maar ik werk zelf ook bij een winkel met apple producten en ik weet dat zakelijk maar 1 jaar is, super dat het bij kpn dan 2 jaar is
Ik: Dan ga ik hem laten ophalen en een leentoestel vragen
Ik: kan hij ook opgestuurd als er een barst in de achterkant zit?
Ik: Bij ons kan dat namelijk niet..
Vincent: Ja, als dat los staat van het defect wel
Ik: Top
Vincent: Moet goed komen!
Nou raden jullie het al... teleplan heeft het op valschade gezet omdat de achterkant defect is.
Ik heb een rekening van €411 gehad en ik ben nu al een maand aan het bellen/mailen en ik wordt echt moe en verdrietig ervan.
Ik kan niet verlengen maar door corona en bedrijf wat niet loopt ook geen geld om hem te laten maken.
Gister na een maand eindelijk teruggebeld door een hele brutale medewerker met de mededeling dat hij niks kan doen en dat ik het maar moet uitzoeken. Ik vroeg of ik iemand anders mocht spreken omdat zijn toon mij niet aanstond maar dat kon niet want hij was verantwoordelijk voor de klacht en niemand anders kon het oplossen behalve hij.
Ik wil echt absoluut geen contact meer met deze persoon en wilde een klacht over hem indienen, ik bleef rustig maar ineens werd ik zo boos op hem. Hij zei namelijk tegenstrijdige dingen die niet klopte, zoals je heb wel 2 jaar garantie, terwijl teleplan zegt dat dit niet zo is zakelijk en als ik dan zeg van je kletst uit je nek zegt ie je beledigd mij ik ga niks voor je doen ik rond hem af en het is klaar zo.
Ik vroeg om zijn naam die wilde hij niet geven.
Wat kan ik nu nog? Kan iemand helpen? Tips?
Want ik ben mn toestel zo lang kwijt nu, en het staat toch echt zwart op wit dat als de schade niet door vallen komt dat het onder de garantie valt dus dat het niet uitmaakt dat de achterkant kapot is.
Maar zowel kpn en teleplan nemen niet hun verantwoordelijkheid hiervoor.
Juist omdat ik een paar keer vraag weetje het zeker? Want ik wil niet met kosten zitten natuurlijk. En nu zit ik dat evengoed.