| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN geeft geen korting vanaf dag 1 contract
KPN geeft geen korting vanaf dag 1 contract
Ik heb via belsimpel.nl aan een actie van KPN meegedaan. De actie hield in dat je een iphone 4 kreeg wanneer je een 2-jarig telefonie en internet contract aanging en dan zou je 2 jaar lang 50% korting krijgen op zowel het telefonie als internet abonnement.
Aflevering duurde wat lang, maar uiteindelijk is dat goed gekomen. 4 weken nadat het contract was ingegaan kreeg ik een kortingsbrief binnen van KPN. Hierin stond dat ik binnen 30 dagen de kortingscode moest activeren anders zou er geen korting worden gegeven. Daarbij stond er vermeld dat de korting pas vanaf de 3e factuur(maand) verrekend zou worden. Tot die tijd dien ik dus het volledige tarief te betalen. Na contact gehad te hebben met KPN klantenservice bleek dat dit zelfs pas vanaf de 4e factuur zou zijn en dat dit doodnormaal was.
In geen enkele correspondentie (contract, actie website, welkoms brief) staat deze gang van zake vermeld. Ik verwacht dan ook vanaf de 1e dag de korting te krijgen, maar KPN ziet dit uiteraard heel anders.
Is dit iets wat KPN zo maar mag doen?
Aflevering duurde wat lang, maar uiteindelijk is dat goed gekomen. 4 weken nadat het contract was ingegaan kreeg ik een kortingsbrief binnen van KPN. Hierin stond dat ik binnen 30 dagen de kortingscode moest activeren anders zou er geen korting worden gegeven. Daarbij stond er vermeld dat de korting pas vanaf de 3e factuur(maand) verrekend zou worden. Tot die tijd dien ik dus het volledige tarief te betalen. Na contact gehad te hebben met KPN klantenservice bleek dat dit zelfs pas vanaf de 4e factuur zou zijn en dat dit doodnormaal was.
In geen enkele correspondentie (contract, actie website, welkoms brief) staat deze gang van zake vermeld. Ik verwacht dan ook vanaf de 1e dag de korting te krijgen, maar KPN ziet dit uiteraard heel anders.
Is dit iets wat KPN zo maar mag doen?
-
Roytheslayer
Re: KPN geeft geen korting vanaf dag 1 contract
Dit zul je met belsimpel moeten regelen, zij zijn ongetwijfeld van deze actie op de hoogte geweest en zijn dat "vergeten"te melden.
Naast Belsimpel.nl waren er meer aanbieders van deze actie. Door geen enkele aanbieder is deze kortingsregel vooraf bekend gemaakt.
-
Roytheslayer
Ongetwijfeld is dit wel door kpn gecommuniceerd naar hen toe, alleen willen een hoop shops sommige dingen nog wel een "vergeten"te vermelden om een aanbieding wat aantrekkelijker te maken.
Dus je zult in deze toch echt bij belsimpel moeten zijn.
Dus je zult in deze toch echt bij belsimpel moeten zijn.
Belsimpel geeft via de e-mail enkel als antwoord dat uiteindelijk 24 maanden korting word verrekend.
-
MAXIEM
draude
Vóór de deal had je de kleine lettertjes moeten lezen en dat heb je niet gedaan. Mijn inschatting is, dat je er zelfs niet om gevraagd hebt. Je kunt dus KPN of de verkoper moeilijk iets kwalijk nemen terwijl je zelf in verzuim bent.
Maxiem.
Vóór de deal had je de kleine lettertjes moeten lezen en dat heb je niet gedaan. Mijn inschatting is, dat je er zelfs niet om gevraagd hebt. Je kunt dus KPN of de verkoper moeilijk iets kwalijk nemen terwijl je zelf in verzuim bent.
Maxiem.
-
Bob Schurkjens
Bij Digitenne van KPN doen ze het ook zo. Eerste drie maanden gratis. Maar je moet gewoon vanaf het begin betalen. De restitutie volgt pas na een half jaar. Inderdaad bevestigt KPN dit niet schriftelijk.
Als je het geld niet terugkrijgt, kun je een geschil aanspannen tegen KPN bij de SGC, zie http://www.sgc.nl > telecommunicatie. Lees even dit forum door inzake hoe en wat.
Dit is trouwens een zaak tussen jou en KPN. Omdat KPN de partij is waar je aan betaalt is KPN contractpartij.
KPN is niet zo'n prettig bedrijf om zaken mee te doen. Maar dat geldt helaas voor de meeste bedrijven in deze branche.
@MAXIEM: KPN is expres onduidelijk over de voorwaarden van haar acties. Ze kleden aanbiedingen zó in dat nadelige voorwaarden pas worden bekendgemaakt als je al getekend hebt. Kan topicstarter verder weinig aan doen.
Als je het geld niet terugkrijgt, kun je een geschil aanspannen tegen KPN bij de SGC, zie http://www.sgc.nl > telecommunicatie. Lees even dit forum door inzake hoe en wat.
Dit is trouwens een zaak tussen jou en KPN. Omdat KPN de partij is waar je aan betaalt is KPN contractpartij.
KPN is niet zo'n prettig bedrijf om zaken mee te doen. Maar dat geldt helaas voor de meeste bedrijven in deze branche.
@MAXIEM: KPN is expres onduidelijk over de voorwaarden van haar acties. Ze kleden aanbiedingen zó in dat nadelige voorwaarden pas worden bekendgemaakt als je al getekend hebt. Kan topicstarter verder weinig aan doen.
Je krijgt de 50% korting pas op je 3e factuur volgens KPN. Is dat een maandelijkse korting of het hele bedrag van 2 jaar 50% ineens? In het eerste geval betekent dat dan dat je het abonnement langer moeten hebben ( 24 maanden + 3 maanden) om de hele korting te krijgen? Ik niet snap?draude schreef:Belsimpel geeft via de e-mail enkel als antwoord dat uiteindelijk 24 maanden korting word verrekend.