LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn laat Hackers hun gang gaan!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Garfield20

Kpn laat Hackers hun gang gaan!!

Ongelezen bericht door Garfield20 »

Wij hebben vorige week een brief van Kpn ontvangen met het verzoek om contact op te nemen met Kpn om onze oplopende gesprekskosten te bespreken. Ik gebeld en een Mevrouw van Kpn wist mij te vertellen dat wij op 22 januari 2005 een 1/2 uur naar het buitenland hebben gebeld en dat de kosten voor dit telefoon gesprek 52 Euro, maar wij bellen nooit naar het buitenland!
Nu zijn wij er achter dat een Hacker via onze modem/telefoonlijn gebeld heeft naar het buitenland en Kpn zegt dat wij de rekening gewoon moeten betalen, ook al hebben wij niet zelf gebeld en zijn wij de dupe van een Hacker.
Kpn zegt dat het vaker gebeurt en dat er altijd naar dezelfde eilanden gebeld wordt.
We willen ook aangifte gaan doen bij de politie.
Maar waarom doet Kpn er dan niets aan.

Gast

Re: Kpn laat Hackers hun gang gaan!!

Ongelezen bericht door Gast »

als u gebeld wordt via uw modem dus via uw pc is het niet het probleem van kpn maar van u zelf u beschermt u dus niet voldoende tegen dit soort hackers.

Gast

KPN is verplicht om deze winst na aftrek van hun eigen deel over te dragen aan die abonnee die z`on betaallijn bezit .Binnen en buitenland .

Gaat het niet om een betaallijn maar hebben ze ingebroken op uw lijn doordat u niet goed beveiligd was dan blijft het ook uw eigen verantwoordelijkheid .

Uitzoeken of deze met of zonder fraude is gepleegd is dus nooit onder verantwoordelijkheid van de KPN.
Daar zijn onder instanties voor ,die hier heel weinig iets tegen kunnen doen ,zeker als je niet vanuit Nederland bent opgelicht.

Raar maar waar helaas.

Libel

Ongelezen bericht door Libel »

De vorige sprekers hebben gelijk dat kpn hier niets aan kan doen.
Beveiliging van een computer is nog altijd een zaak van de persoon die deze computer bezit.

Ik kan alleen maar zeggen ben blij dat kpn u een waarschuwing heeft gegeven dat dit bij u is voorgevallen zodat de kosten voor u niet nog hoger uitkomen.

Dit soort dingen gebeuren vaker omdat er bij het downloaden van programma's wel eens dingen meekomen die niet horen waardoor andere toegang krijgen tot uw computer en zo dus ook misbruik kunnen maken van uw computer.
Als u zelf weinig verstand heeft van virussen spywares of Trojans laat dan even een deskundige kijken naar uw computer om hem helemaal schoon te krijgen wat u zelf al kan doen is online een virusscan doen en een scan op spyware.
Hiervoor kan u op de site van Radar ook enkele tips vinden hoe te werk te gaan in deze gevallen.

Maar zorg er vooral voor dat u een goede beveiliging op uw computer heb dan maar even wat geld uitgeven voor het aanschaffen van deze beveiliging om hiermee te voorkomen dat u voor nog hogere kosten komt te staan bv doordat ze via uw computer en telefoonlijn dure bestellingen gaan doen waarvoor u dan de rekening krijgt.

Gast

tip die ik kan geven is www.hitmanpro.nl gratis en zeer eenvoudig in gebruik !!!

Gast

ps moet de topic niet zijn:
Garfield20 laat hacker zijn gang gaan

Libel

Ongelezen bericht door Libel »

Daar moet ik je wel gelijk in geven laatste gast vandaar dat ik in mijn reactie maar wat tips heb gegeven.

Gast

Nog een TIP:
Zoek de fout eerst bij jezelf, dan nog eens en nog eens en ga dan je frustratie hier op het forum botvieren.

Garfield20

Ongelezen bericht door Garfield20 »

Frustratie??Zeker slecht geslapen, dat je zulke rare uitspraken doet.
Ik vraag alleen maar aan andere mensen een oplossing, als dat al niet meer mag!!
Je verzekerd je huis toch ook tegen inbraak en als er toch wordt ingebroken, zegt de verzekering toch ook niet: eigen schuld, we betalen niet!
Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat Kpn het wel weet en de telefoonnummers kent, waar naar toe gebeld wordt, maar helemaal niets doet, met z'n allen moet je zulke hackers toch tegenhouden!

Gast

Je hebt een abbonement bij KPN, wie of wat je belt zal ze een zorg zijn. Als service melden ze je nog als je kosten ineens aanzienlijk stijgen.

Veelal zijn dit soort nummers nummers in het buitenland en kan KPN die enkel blokkeren in haar netwerk.

ps bij inbraak dekt de verzekering niet de installateur/meldkamer waar je de dienst afneemt, je vergelijking klopt niet.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat Kpn het wel weet en de telefoonnummers kent, waar naar toe gebeld wordt, maar helemaal niets doet, met z'n allen moet je zulke hackers toch tegenhouden!
Het is niet zo makkelijk als het lijkt. De KPN kan inderdaad nummers blokkeren maar zolang dat niet internationaal wordt aangepakt is het dweilen met de kraan open.
Met een spoofing is het ook heel erg moeilijk om iemand te achterhalen .

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Via KPN kunt u 00 nummers voor het bellen naar het buitenland laten blokkeren en ook de 0906 erotische lijnen en de 0909 voor spelletjes e.d. 0900 nummers zijn serieuse lijnen en die wil je liever niet laten blokkeren want de politie is ook via 09008844 lijn te bereiken. UPC heeft het beter voor elkaar wanneer je daar 09 laat blokkeren kun je gewoon de politie nog bellen. Nadeel is bij UPC dat je meteen alle 090x nummers blokkeert en je kan ze altijd nog bellen via 4 cijferige pincode.

Gast

Toch handig, geen vaste lijn = geen last van ongewenst bellen !

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

En wel duur en veel straling door je hoofd heen www.stopumts.nl

Gesloten