LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN laat klanten mogelijk te lang voor een abo betalen
KPN laat klanten mogelijk te lang voor een abo betalen
Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar een mobiel abonnement bij kpn. In eerste instantie had ik een sim only van 1 jaar. Na 7 maanden ben ik overgestapt naar een abo met toestel. Dit was in maart 2016, voor 2 jaar. Nu kom ik erachter dat kpn resterende gedeelte van het sim only ,bij mijn contract van 2 jaar optelt. De prijs van het abo wordt daarbij niet automatisch aangepast. Ik moet er dan zelf achteraan. Ook maak ik er van uit dat ik dus teveel moet betalen en daarna weer terug krijg. Dat is vragen om ellende. Het zal mij dan ook niet verbazen als er meer mensen zo zijn overgestapt en waarschijnlijk te lang teveel hebben betaald. KPN houd zich dus stil als men zelf niet alert is!!!!!!
Re: KPN laat klanten mogelijk te lang voor een abo betalen
Toch logisch, abo 1 van 12 maanden loopt 7 maanden, u gaat abo 2 aan en dat start dan direct qua functies, echter als abo 1 afgelopen qua datum gaat abo 2 van 2 jaar in. Dus niet een fout van kpn, maar van u zelf. U heeft mogelijk een luxe toestel gekocht en dat moet gewoon betaalt worden.
Sim only was 20 eu per maand, abo met telefoon 60. Als ik niet alert was, zou ik dus 2 jaar en 5 maanden lang 60 eu betalen ipv 2 jaar 60 en 5 maanden 20.
Correctie er gaat wel 5 eu van abo af vanwege kpn compleet, dus 55 ipv 60
Correctie er gaat wel 5 eu van abo af vanwege kpn compleet, dus 55 ipv 60
Normaal, eigen ervaring met een andere provider, afloop abo 1 met tel, kruiste abo 2 met tel. Dus tot einde abo 1 ging abo 2 in met de bijbehorende afspraken volgens contract.
Daar verschillen we van mening. Ik vind het niet normaal dat 5 maanden 35 eu teveel zou moeten betalen. Overigens KPN ontkent ook niet dat ik dan teveel zou betalen. Ik probeer anderen te waarschuwen dat men mogelijk onnodig teveel betaald of heeft betaald.
Je kan natuurlijk ook wekelijks/maandelijks je rekening bekijken en zien wie hoeveel voor wat heeft afgeschreven.
Maar het is nog helemaal geen maart 2018, dus u hebt nog niets teveel betaald.
Het probleem zit in de dikgedrukte tekst. Je stapt wél 5 maanden te vroeg over, maar verdiept je niet in de bijbehorende voorwaarden. Tsja...Iso1982 schreef:Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar een mobiel abonnement bij kpn. In eerste instantie had ik een sim only van 1 jaar. Na 7 maanden ben ik overgestapt naar een abo met toestel. Dit was in maart 2016, voor 2 jaar. Nu kom ik erachter dat kpn resterende gedeelte van het sim only ,bij mijn contract van 2 jaar optelt. De prijs van het abo wordt daarbij niet automatisch aangepast. Ik moet er dan zelf achteraan. Ook maak ik er van uit dat ik dus teveel moet betalen en daarna weer terug krijg. Dat is vragen om ellende. Het zal mij dan ook niet verbazen als er meer mensen zo zijn overgestapt en waarschijnlijk te lang teveel hebben betaald. KPN houd zich dus stil als men zelf niet alert is!!!!!!