LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Mobile tariefwijzigingen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

KPN Mobile tariefwijzigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Tariefwijzigingen KPN Mobile :cry:

15 maart j.l. heeft KPN Mobile de prijzen en kosten van het bellen met een flexibel economy abonnement aangepast. Deze info verkreeg ik per sms met een verwijzing naar hun website. Ze hebben het daltarief en piektarief veranderd in één tarief voor 24uur/7 dagen per week. Dat betekent voor mij, een daltarief beller, een verhoging in de kosten van bijna 100% :shock: . Voorheen waren de kosten EUR 0,15 cent per minuut, nu zijn ze door deze tariefwijziging EUR 0,30 per minuut. Aangezien ik mijn mobiele telefoon ook als huistelefoon gebruikte heb ik hierom besloten om over te stappen naar een vaste lijn en wil ik mijn mobiel omzetten in een prepay, want die ga ik minder gebruiken. Maar dit laatste blijkt nog al wat moeilijkheden op te leveren bij KPN.
Na aanleding van het sms ben ik naar de Primafoon winkelen gegaan, waar ze contact hebben opgenomen met het hoofdkantoor in Groningen. Daar werd me verteld dat als mijn kosten dermate stijgen ik natuurlijk mag omwisselen naar Prepay. Ik moet alleen maar een brief met een kopie van de nota opsturen. Dus ik netjes een brief geschreven daarin uitgelegd wat het gevolg was van de tariefwijziging. Na twee keer gebeld te hebben met de klantenservice en dan tot twee keer te hebben gehoord dat de afdeling onderbezet was door ziekte, waardoor ze een achterstand hadden van circa 15 werkdagen, kreeg ik eindelijk naar 3 weken mijn migratiepapieren. Tevens werd mij verzekerde tijdens deze gesprekken dat de migratie mogelijk was omdat de kosten dermate veranderde voor mij. De migratiepapieren direct netjes ingevuld en opgestuurd. Binnen 3 werkdagen had ik al antwoord (van een afdeling die onderbemand is): een standaard brief waarin staat dat mijn verzoek is afgewezen omdat ik nog een contract heb tot 7 juni 2005. Natuurlijk weer direct klantenservice opgebeld van waarom 3 mensen mijn garanderen dat ik het kan omzetten maar dat ik uiteindelijk nee op mijn verzoek krijg. Mijn klacht over de afwijzing wordt bij de klachtenafhandeling neergelegd en het zal zeker 5 werkdagen duren voordat ik antwoord kan verwachten. En nee de vrouw van de klantenservice kan mij niet tot dienst zijn want daarvoor moet u bij de andere afdeling zijn waarna ik niet doorverbonden kan worden. Dus ik word weer van kastje naar de muur gestuurd en moet nu maar weer wachten op het antwoord van KPN Mobile.

Het komt er dus op neer dat KPN Mobile zijn tarieven onbeperkt mag verhogen ook al gaan zijn klanten er het dubbele voor betalen
KPN Mobile zo weinig mogelijk geruchtbaarheid geven aan hun tariefwijzingen, en wil je hierdoor van abonnementsvorm veranderen net zolang over een antwoord doen totdat de klant het zat wordt en het maar laat zitten.

Ik begrijp dat ik aan een contract vast zit, dat is mijn plicht, maar ik vraag met af wat mijn rechten/plichten zijn als klant bij dit soort tariefwijzigingen. Want persoonlijk vind ik een stijging van 100% wel erg veel.

Zou iemand mij advies kunnen geven hoe dit op te lossen

Bedankt Lisette Verwoerd

De jurist

Re: KPN Mobile tariefwijzigingen

Ongelezen bericht door De jurist »

Dan ben je dus automatisch contractvrij, KPN wijzigt namelijk eenzijdig de voorwaarden van je contract.

sjon77

Ongelezen bericht door sjon77 »

als reactie op jouw verhaal.

ik snap niet hoezo je nu ineens zoveel duurder uit bent,je hebt een flexibel ecoonmy abonnement,waarmee ik concludeer dat je niet veel belt ,immers met een premium of allround bel je goedkoper,nu wil je
overstappen naar prepaid ? wou je soms zeggen dat je met prepaid kpn goedkoper uit bent,ten eerste is het starttarief verlaagd naar 5 cent, sms is 4 cent goedkoper, dit zijn weer voordelen voor jouw ,en dat je nu 100% duurder uit bent ? dat is sowieso niet het geval ,het starttarief is met 30% verlaagd en dit moet je meewegen in de kosten,Over hoeveel extra kosten praat je eigenlijk ?

Lisette

Ongelezen bericht door Lisette »

Als antwoord op de reactie. Ik weet dat het opstart tarief wijzigt maar ik ben gaan rekenen, met mijn belpatroon wordt het door dit alles nog veel duurder dan ik voorheen. Kijk als je veel belt dan kost het je minder maar ik bel juist niet zoveel dus de kosten liggen voor mij veel hoger. Het gaat me er meer om van ben ik verplicht om me aan het contract te houden en mag KPN mijn verzoek afwijzen. Of zijn zij door deze tariefwijziging verplicht zijn mij contract te ontbinden als ik dat verzoek indien.

Volgens de reactie van de jurist sta ik in mijn recht en mag ik het contract omzetten in een andere abonnementsvorm.

GR Lisette

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Voordat ik het vergeet de redenen dat ik overstap naar Prepay is dat ik dus meer gebruik maak van een vaste lijn (thuis en op het werk) dan van een mobiele lijn. Daarom vind ik het zonde om elke maand abonnements geld te betalen als ik ergens heel weinig van gebruik maak.
GR Lisette

jappie10

Ongelezen bericht door jappie10 »

twee opties

- zeg je contract op want kpn verandert eenzijdig de voorwaarden. als jij kan aantonen dat je duurder uit bent bij kpn, word je contract zonder discussie ontbonden.

- flexibel economy is voor mensen die NOOIT bellen. Neem anders een Hi abonnement, dan bel je bij een 40 euro abo voor 14 cent per minuut naar vast en mobiel?

Gesloten