| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN scoort een 10 voor meest waardeloze klantenservice.
KPN scoort een 10 voor meest waardeloze klantenservice.
Mijn ervaring met KPN
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid om zakelijk met een vast nummer te bellen via het internet. (088/0800). Helaas was de zoektocht niet geslaagd, en werd ik uiteindelijk onbeschoft en onprofessioneel behandeld.
Poging 1: bellen naar 0800 0220 606 optie 1
Volgens de KPN website de plek om te zijn voor het internetbellen. Helaas had deze vrouw geen enkel verstand van VOIP. Wel gaf zij mij de tip om een 'informatiepakket' aan te vragen via email. Daarnaast gaf ze aan om te bellen naar een ander nummer. Niet helemaal zin in om een 200 grote PDF door te nemen.
Poging 2: het andere nummer 050 582 62 80
Ik weet alleen maar hoe je nummers kan omzetten....
Poging 3: bellen naar 0800 0403
Geen goede morgen, naja kan gebeuren. Vervolgens de medewerker:
Nope
Bedankt Ineke voor het advies om het aan iemand anders te vragen...
Dus hierbij volg ik het advies van KPN medewerker Ineke op en vraag het dus aan jullie. Is het mogelijk om met KPN een VOIP verbinding aan te leggen op een bestaande (gedeelde) LAN-verbinding? Zijn er wellicht nog andere providers waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Alvast bedankt voor de reacties.
Michiel
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid om zakelijk met een vast nummer te bellen via het internet. (088/0800). Helaas was de zoektocht niet geslaagd, en werd ik uiteindelijk onbeschoft en onprofessioneel behandeld.
Volgens de KPN website de plek om te zijn voor het internetbellen. Helaas had deze vrouw geen enkel verstand van VOIP. Wel gaf zij mij de tip om een 'informatiepakket' aan te vragen via email. Daarnaast gaf ze aan om te bellen naar een ander nummer. Niet helemaal zin in om een 200 grote PDF door te nemen.
Geen goede morgen, naja kan gebeuren. Vervolgens de medewerker:
Bedankt voor de bevestiging.... Ga je nu helpen?'Volgens mij heb jij totaal geen verstand van VOIP bellen'
Nope
Leuk... zal ik ook nog van jouw advies krijgen?"Vraag maar hoe je ondernemers in het pand het voor elkaar hebben gekregen."
bedankt voor het compliment maar... professioneel?!?!"Volgens mij ben jij nog heel jong."
Dus hierbij volg ik het advies van KPN medewerker Ineke op en vraag het dus aan jullie. Is het mogelijk om met KPN een VOIP verbinding aan te leggen op een bestaande (gedeelde) LAN-verbinding? Zijn er wellicht nog andere providers waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Michiel
Re: KPN scoort een 10 voor meest waardeloze klantenservice.
VOIP bieden ze aan via KPN één, en info daarover kan je krijgen bij 0800-0403, dus niet de nummers die jij zo te zien gebeld hebt. Ik zie het overigens alleen staan bij MKB en grootzakelijk, dus het is nog maar de vraag of je het kan krijgen, en wat de mitsen en maren zijn (oa zelf een nummer bij een derde provider regelen etc).MichielTG schreef:Mijn ervaring met KPN
Geen goede morgen, naja kan gebeuren. Vervolgens de medewerker:Bedankt voor de bevestiging.... Ga je nu helpen?'Volgens mij heb jij totaal geen verstand van VOIP bellen'
NopeLeuk... zal ik ook nog van jouw advies krijgen?"Vraag maar hoe je ondernemers in het pand het voor elkaar hebben gekregen."bedankt voor het compliment maar... professioneel?!?!"Volgens mij ben jij nog heel jong."
Michiel
Bedankt dat jullie de moeite nemen om een reactie te plaatsen zeer waardevol.
@snuffel1: Het is mij nu duidelijk dat ik eerst een nummerprovider zal moeten raadplegen alvorens KPN iets kan betekenen. Ik had het uiteraard toegelicht, echter werd hier aan de telefoon niet echt naar geluisterd.
@Sjohie: 0800 0403 had ik is als laatste gebeld. Helaas gaf deze mij het advies om het aan iemand anders te vragen. Wat gelukkig geholpen heeft
Fijne jaarwisseling alvast.
@snuffel1: Het is mij nu duidelijk dat ik eerst een nummerprovider zal moeten raadplegen alvorens KPN iets kan betekenen. Ik had het uiteraard toegelicht, echter werd hier aan de telefoon niet echt naar geluisterd.
@Sjohie: 0800 0403 had ik is als laatste gebeld. Helaas gaf deze mij het advies om het aan iemand anders te vragen. Wat gelukkig geholpen heeft
Fijne jaarwisseling alvast.
-
Bob Schurkjens
Je consumentencontract omzetten in een zakelijk contract is geen slimme keuze. Je verliest dan alle bescherming die je wet je geeft als consument. Vooral bij KPN zul je die bescherming hard nodig hebben.
Is het zo slecht met KPN gesteld ?, de aandelen dalen voortdurendBob Schurkjens schreef:Je consumentencontract omzetten in een zakelijk contract is geen slimme keuze. Je verliest dan alle bescherming die je wet je geeft als consument. Vooral bij KPN zul je die bescherming hard nodig hebben.
Ik ben opzoek naar een zakelijk telefoonnummer voor een webshop, dus helaas kan ik geen gebruik maken van dat fijne consumentenschild.
-
Bob Schurkjens
Dat wordt veroorzaakt door de vele klachten over KPN op het Radar-forum.Is het zo slecht met KPN gesteld ?, de aandelen dalen voortdurend
Dat is toch logisch. Ik hoop dat je de rest van het bedrijf wel goed en volgens de geldende regels opzet, anders zien we je hier langskomen als 1 van je klanten een probleem met jouw webshop heeft...MichielTG schreef:Ik ben opzoek naar een zakelijk telefoonnummer voor een webshop, dus helaas kan ik geen gebruik maken van dat fijne consumentenschild.
Wat is een nummerprovider?snuffel1 schreef:Als een 0800/088/090* nummer wil zodat klant u kunnen bellen moet u bij een nummerprovider zijn want Kpn geeft die nummers niet uit.
Is KPN geen nummerprovider?
Zeker voor 088 nummers verwacht ik dat KPN wel uit een eigen toegewezen poel van 088 nummers kan putten.
KPN geeft deze nummers inderdaad ook uit (net als veel andere partijen in Nederland). Zie hier: http://www.kpn.com/zakelijk/grootzakeli ... ummers.htm16again schreef:Wat is een nummerprovider?snuffel1 schreef:Als een 0800/088/090* nummer wil zodat klant u kunnen bellen moet u bij een nummerprovider zijn want Kpn geeft die nummers niet uit.
Is KPN geen nummerprovider?
Zeker voor 088 nummers verwacht ik dat KPN wel uit een eigen toegewezen poel van 088 nummers kan putten.
Uiteindelijk worden de nummerreeksen bepaald door de voormalige OPTA, nu onderdeel van ACM maar daar heb je als KPN klant niet mee te maken.