| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN steelt je PrePay-tegoed en dat mag nog ook
-
peet.
KPN steelt je PrePay-tegoed en dat mag nog ook
Ik heb al een poosje Hi PrePay en onlangs heeft de KPN mijn PrePay-tegoed van 30 euro gestolen
Alleen omdat ik binnen 6 maanden niet had bijgestort. Opwaarderen noemen ze dat.
Het zijn gewoon dieven en het wordt schijnbaar nog door de overheid toegestaan ook.
Alleen omdat ik binnen 6 maanden niet had bijgestort. Opwaarderen noemen ze dat.
Het zijn gewoon dieven en het wordt schijnbaar nog door de overheid toegestaan ook.
-
Gast
Re: KPN steelt je PrePay-tegoed en dat mag nog ook
Volgens het besluit van Teunisveld uit Uithuizermede van 14 juli 2003 is dit wettelijk verboden om beltegoeden aan banden te leggen. Overleg met je advocaat hiertegen.
-
peet.
een belletje naar je advocaat kost volgens mij al meer
-
Nika
Kun je misschien beter eens naar een andere provider uitzien! Wij hadden hetzelfde als jou, alleen niet voor zo,n groot bedrag. Ik heb nu Orange prepaid. Blijft altijd geldig!
Nika
Nika
-
Gast
Telfort prepaid is ook onbeperkt geldig.
-
Gast
Lees de voorwaarden van je prepay dan ook! Zeikerd.
-
Een KPN-er
Ik ben het met de laatste persoon eens: lees de voorwaarden! In de voorwaarden van Hi PrePay staat dat je beltegoed na 6 maanden vervalt. Je hebt dan nog 1 maand om op te waarderen. Doe je dat niet dan wordt je afgesloten.
Waarom is een tegoed beperkt houdbaar? Het in de lucht houden van een telefoonnummer kost geld, een paar euro per maand. Dit is nodig om al die systemen in de lucht te houden waarin jouw 06-nummer is vastgelegd. Die paar euro wil KPN graag vergoed zien.
Onbeperkt beltegoed? Tsja, niet alleen bij KPN kost het in de lucht houden van een nummer geld, dat kost het bij de rest ook. Zij werken dus onder de kostprijs en maken verlies. Of dat slim is
Overigens schijnt er een wet te komen die beltegoed verplicht onbeperkt laat zijn. Maar voordat Den Haag daarmee klaar is ...
Waarom is een tegoed beperkt houdbaar? Het in de lucht houden van een telefoonnummer kost geld, een paar euro per maand. Dit is nodig om al die systemen in de lucht te houden waarin jouw 06-nummer is vastgelegd. Die paar euro wil KPN graag vergoed zien.
Onbeperkt beltegoed? Tsja, niet alleen bij KPN kost het in de lucht houden van een nummer geld, dat kost het bij de rest ook. Zij werken dus onder de kostprijs en maken verlies. Of dat slim is
Overigens schijnt er een wet te komen die beltegoed verplicht onbeperkt laat zijn. Maar voordat Den Haag daarmee klaar is ...
-
Gast
Telfort, Orange en T-Mobile hebben onbeperkt houdbaar beltegoed!!! Stap over dan heb je daar geen last meer van
-
Peet.
Natuurlijk heb ik die voorwaarde gelezen
en ja ik was op de hoogte dat je binnen 6 maanden op moest waarderen.
Maar ik vind het toch zeeeeer brutaal van KPN om MIJN 30 euro te stelen, als ik 4 dgn te laat ben met het opwaarderen.
En daar baal ik enorm van, dus ik zal ook zeer zeker overstappen.
Dus volgens mij zijn die andere bedrijven niet zo dom, want ik ben zeer zeker niet de enige die opstap bij KPN.
Bedankt KPN voor uw klantvriendelijkheid en
als jullie je klant wilt behouden wacht dan niet op den Haag, maar verander zelf je eigen regeltjes.
Maar ik vind het toch zeeeeer brutaal van KPN om MIJN 30 euro te stelen, als ik 4 dgn te laat ben met het opwaarderen.
En daar baal ik enorm van, dus ik zal ook zeer zeker overstappen.
Dus volgens mij zijn die andere bedrijven niet zo dom, want ik ben zeer zeker niet de enige die opstap bij KPN.
Bedankt KPN voor uw klantvriendelijkheid en
-
Gast
Oh, dus je wist dat je fout zat. Nu, dan hoef je niet te klagen toch.Natuurlijk heb ik die voorwaarde gelezen
WAT? Eerst zeg je dat je weet dat je fout zat, en later klaag je er toch over.Maar ik vind het toch zeeeeer brutaal van KPN om MIJN 30 euro te stelen, als ik 4 dgn te laat ben met het opwaarderen.
KPN is zulke klanten als jij liever kwijt dan rijk. Op jou maken ze alleen maar verlies.
Groeten,
Johan
(die zelf bij Telfort zit en daar voor 2 euro per jaar belt -> dus ze maken dik verlies op mij.)
-
Gast
En ga je bij die nieuwe provider dan ook eerst de algemene voorwaarden lezen, om deze vervolgens te negeren en dan te gaan zitten zeuren? Mijn god, wat ben jij een triest figuur! Je weet dat je fout zit en dan toch gaan zeuren! Get a life!En daar baal ik enorm van, dus ik zal ook zeer zeker overstappen.
[/quote]
-
Kevvin
Nou Peet. 4 dagen te laat. Dan heb je je telefoon heel weinig gebruikt, want ze sturen RUIM op tijd een bericht dat je beltegoed verloopt! Bovendien kun je het zelf ook navragen hoe lang je beltegoed nog geldig is en dat is gratis!
Wat ik me trouwens afvraag, als je zo weinig belt, waarom laad je dan met zulke grote bedragen op?????
Wat ik me trouwens afvraag, als je zo weinig belt, waarom laad je dan met zulke grote bedragen op?????
-
Gast
zit wat in
ik bel ook nooit
ik heb de telefoon alleen bij me voor het geval dat
en alleen mijn man heeft mijn 06 nummer
ik heb ooit 1x opgeladen met de BTG kaart die ik erbij kreeg en nu al een 3/4 jr niets meer bijgestort
ik bel ook nooit
ik heb de telefoon alleen bij me voor het geval dat
en alleen mijn man heeft mijn 06 nummer
ik heb ooit 1x opgeladen met de BTG kaart die ik erbij kreeg en nu al een 3/4 jr niets meer bijgestort
-
peet.
Beste gasten,
Mijn gezeik (zoals als enkele dit noemen) heb schijnbaar toch geholpen, want de KPN heeft het beltegoed weer netjes teruggestort.
Waarschijnlijk vonden ze het zelf ook een beetje te gek.
O ja kevvin het bedrag wordt zo "groot" omdat je elke 6 maanden minimaal 10 euro bij moet storten weet je wel.
Mijn gezeik (zoals als enkele dit noemen) heb schijnbaar toch geholpen, want de KPN heeft het beltegoed weer netjes teruggestort.
Waarschijnlijk vonden ze het zelf ook een beetje te gek.
O ja kevvin het bedrag wordt zo "groot" omdat je elke 6 maanden minimaal 10 euro bij moet storten weet je wel.
-
Een KPN-er
Nou Peet,
Gefeliciteerd! Maar mag ik benadrukken dat dit echt een uitzondering is? We zijn immers Sinterklaas niet.
In ieder geval suc6 ermee ... en vergeet niet op te waarderen voor 22 november
Gefeliciteerd! Maar mag ik benadrukken dat dit echt een uitzondering is? We zijn immers Sinterklaas niet.
In ieder geval suc6 ermee ... en vergeet niet op te waarderen voor 22 november
-
budje
Als je verstandig bent dan zet je je aansluiting om naar KPN Mobile Prepay (i.p.v. Hi Prepay) dat 12 maanden geldig is (mits 1 keer gebruikt in 6 maanden). Even bellen dus: 0800-1245.
-
korfja
Gevonden op de website van KPN.COM
Geldigheid KPN PrePay-tegoed
Vanaf 15 juni 2004 is uw PrePay-tegoed bij KPN PrePay onbeperkt geldig, tenzij u langer dan een periode van zes aaneengesloten maanden helemaal geen gebruik maakt van uw mobiele aansluiting.
Let op: Tot 15 juni 2004 is uw PrePay-tegoed Bij KPN PrePay geldig tot 12 maanden ná opwaarderen, tenzij u langer dan een periode van zes aaneengesloten maanden helemaal geen gebruik maakt van uw mobiele aansluiting. Eén keer per halfjaar bellen, gebeld worden, SMS'en, data versturen of ontvangen is dus al voldoende. Gesprekken naar 0800-nummers, 321 of 444 tellen echter niet mee."
-
Deedee
Ik had een hi-prepay pakket en had mijn telefoon net op tijd opgewaardeerd. En nu is mijn telefoonnummer afgesloten. ik kan niks meer met mijn telefoon. Ik wou mijn telefoon unlocken om naar een andere maatschappij over te stappen maar KPN kent mijn telefoonnummer niet meer en doet niks. En nu is mijn telefoon eigenlijk waardeloos. Wat kan ik nu het beste doen?
-
T.P.
Bij de gsm-boer toestel te laten unlocken voor ongeveer € 10 tot € 15
-
de
Mijn dochter had ook een telefoon om in noodgevallen te kunnen bellen en toen gebeurde het dus ook dat ze opeens geen beltegoed meer had. Ik moet zeggen dat ik me toen ook echt bestolen voelde want ik heb er tenslotte voor betaald en het wordt me afgenomen.
Nu heeft ze dus een prepaidkaart van T-mobile omdat die en geldig blijft en met 10 euro opgewaardeerd kan worden.
(Overigens heb ik helemaal niets tegen KPN want de gewone telefoon en mijn mobiel zijn allebei KPN) En ik moet zeggen dat de mensen van TELE2 dat elke dag proberen te veranderen en je bijna voor gek verklaren omdat ik niet wil overstappen. (Ik schrik al als ik die rooie jasjes weer zie in het winkelcentrum.)
Nu heeft ze dus een prepaidkaart van T-mobile omdat die en geldig blijft en met 10 euro opgewaardeerd kan worden.
(Overigens heb ik helemaal niets tegen KPN want de gewone telefoon en mijn mobiel zijn allebei KPN) En ik moet zeggen dat de mensen van TELE2 dat elke dag proberen te veranderen en je bijna voor gek verklaren omdat ik niet wil overstappen. (Ik schrik al als ik die rooie jasjes weer zie in het winkelcentrum.)