LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN stuurt foutieve facturen met een verschil van E 0,01

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pierre.korsius
Contacteer:

KPN stuurt foutieve facturen met een verschil van E 0,01

Ongelezen bericht door pierre.korsius »

GM Allen,
Ik heb 3 pogingen gewaagd om het volgende telefonisch aan te kaarten bij KPN Mobile maar tot op heden geen geluk.
KPN Mobile stuurt willens en wetens verkeerde facturen en dat zit in de afronding van het BTW bedrag.
Voorbeeld, je ontvangt een factuur voor E 12,82 ex BTW, de BTW is dan E 2,69 derhalve zou het bedrag incl BTW dus moeten zijn E 15,51
Grappig genoeg krijg je een factuur voor E 15,52 inclusief BTW en ze halen ook E 15,52 van je rekening af
Dit doet de KPN dus al jaren.
Best een leuk extraatje elke maand als je nagaat hoeveel facturen de KPN wel niet verstuurd!
Mocht je van plan zijn om handmatig het geld over te maken en je betaalt E 15,51 dan sluiten je zonder pardon af de volgende maand :?

gosewijn

Re: KPN stuurt foutieve facturen met een verschil van E 0,01

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb je niks beters te doen ,dan deze flauwekul. Klopt gewoon.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Waarschijnlijk is het een restbedrag wat afgerond wordt naar boven... Dus wordt de prijs één cent hoger. Als je je hier zorgen over maakt...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pierre.korsius schreef:GM Allen,
Ik heb 3 pogingen gewaagd om het volgende telefonisch aan te kaarten bij KPN Mobile maar tot op heden geen geluk.
KPN Mobile stuurt willens en wetens verkeerde facturen en dat zit in de afronding van het BTW bedrag.
Voorbeeld, je ontvangt een factuur voor E 12,82 ex BTW, de BTW is dan E 2,69 derhalve zou het bedrag incl BTW dus moeten zijn E 15,51
Grappig genoeg krijg je een factuur voor E 15,52 inclusief BTW en ze halen ook E 15,52 van je rekening af
Best een leuk extraatje elke maand als je nagaat hoeveel facturen de KPN wel niet verstuurd!
Mocht je van plan zijn om handmatig het geld over te maken en je betaalt E 15,51 dan sluiten je zonder pardon af de volgende maand :?
Er wordt met meer cijfers achter de komma gerekend. Dit is een simpele afronding.

pierre.korsius
Contacteer:

Grappige reacties.....lees anders eerst even
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... g_afronden

weegt KPN (en jullie mening) ineens zwaarder dan dat van de belastingdienst?

pierre.korsius
Contacteer:

gosewijn schreef:Heb je niks beters te doen ,dan deze flauwekul. Klopt gewoon.
Bedankt voor je waardevolle reactie!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het klopt inderdaad niet. Afgerond klopt het dan ook niet. Ik kom 2,6922 uit. Dat hoort dus altijd naar beneden afgerond te worden.

Echter kan ik me voorstellen dat bedrag 12,82 ook een afgerond bedrag kan zijn en ze dus beide onafgeronde bedragen optellen en hiermee boven de 15,515 komen en dus 15,52 rekenen. Wat zei KPN toen u om een uitgebreide berekening vroeg?

Overigens vind ik dit een extreme vorm van centenneukerij en zou ik me er totaal niet druk om kunnen maken.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Het klopt misschien niet, maar misschien ook wel. Daarvoor heb je alle bedragen van de factuur nodig.
Anderzijds zou ik wel de rekening controleren maar nooit narekenen of het BTW bedrag klopt.
Bij een maandfactuur zou je dus 0,12 eurocent per jaar te veel betalen.
Moet nog eens goed en langdurig nadenken of ik hier wakker van zou ga liggen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

pierre.korsius schreef:Voorbeeld, je ontvangt een factuur voor E 12,82 ex BTW, de BTW is dan E 2,69 derhalve zou het bedrag incl BTW dus moeten zijn E 15,51
Die € 12.82 kan een afronding zijn van € 12.8249, wat vermenigvuldigd met 1,21 uitkomt op € 15.5182379, wat afgerond € 15,52 is.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

pierre.korsius schreef:GM Allen,
Je moet de BTW berekenen vanuit de € 15.52

Dus € 15.52 / 1.21 = € 12,82644 (excl BTW)

Het bedrag € 12,82644 x 1,21 = € 15,51999 dus afgerond € 15,52

KPN stuurt dus geen foutieve facturen!

alfatrion

pierre.korsius schreef:Mocht je van plan zijn om handmatig het geld over te maken en je betaalt E 15,51 dan sluiten je zonder pardon af de volgende maand :?
Overigens, het afsluiten vanwege een geschil over een paar centen is naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. De maanden dat je bent afgesloten hoef je nu niet te betalen.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 011:BQ6459

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

is naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar
Gelukkig is de maatstaf er weer. Als ik KPN was zou ik zo'n zeurkous zo ie zo afsluiten :wink:

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
pierre.korsius schreef:Mocht je van plan zijn om handmatig het geld over te maken en je betaalt E 15,51 dan sluiten je zonder pardon af de volgende maand :?
Overigens, het afsluiten vanwege een geschil over een paar centen is naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. De maanden dat je bent afgesloten hoef je nu niet te betalen.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 011:BQ6459
Maar uiteindelijk mag KPN het bedrag van € 2,47 wel inhouden op de terugbetaling over de afgesloten maanden.

alfatrion

Als jij dat zegt.

Gesloten