LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verkoopt buitenlandse iPhone die niet te verzekeren is

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rupie

KPN verkoopt buitenlandse iPhone die niet te verzekeren is

Ongelezen bericht door Rupie »

Beste mensen,

een aantal weken terug heb ik via Hi/KPN een iPhone 3GS mogen ontvangen. Ik belde omdat mijn contract afgelopen was en om eens te vragen wat de mogelijkheden waren. De iPhone bleek er hier één van te zijn. Nadat het toestel geleverd is zijn er een paar zaken die mij opvielen. Zo bleek dat de medewerkster even was "vergeten" te vertellen dat het bedrag wat zij noemde wat bijbetaald moest worden eigenlijk exclusief BTW was. Toch een verschil van 19%. Slordig maar okay, even gebeld en het geld werd verrekend met mijn volgende rekening.

Iets wat echter veel vervelender is: na contact gehad te hebben met de verzekeraar waar ik al jaren al mijn telefoons bij verzeker blijkt dat KPN een Italiaans toestel heeft geleverd. Een toestel wat in Nederland dus niet te verzekeren is. Dit is iets wat KPN er dus niet bij verteld heeft op het moment dat het toestel mij verkocht werd. Nu zit ik dus met een telefoon die een paar honderd euro waard is maar die ik niet kan verzekeren. Als er nu dus iets mee gebeurt zit ik met een schadepost van enkele honderden euro’s. Ik heb inmiddels wederom contact gezocht met de helpdesk en ik krijg de reactie dat dit toestel niet bij KPN verzekerd kan worden omdat hij niet door KPN zelf verkocht is:

“Het klopt inderdaad dat dit toestel bij KPN niet verzekerd kan worden. KPN verzekert alleen de toestellen die door KPN zelf worden verkocht. De iphone is van Apple en was een eenmalige actie welke officieel niet in het pakket zitten van KPN. Op de site van KPN wordt aangegeven hoe de iphone op het netwerk van KPN kan worden gebruikt.

Uiteraard kunt bij een onafhankelijke verzekeringsmaatschappij informeren of het toestel kan worden verzekerd.“

Als ik van te voren had geweten dat het een buitelands toestel zou zijn wat dit soort consequenties zou hebben hadden ze het toestel mogen houden en was ik opzoek gegaan naar een ander type. Als het aan mij ligt stuur ik het toestel terug maar daar zal men vast niet aan meewerken denk ik. Wat valt hier tegen te beginnen?

Roytheslayer

Re: KPN verkoopt buitenlandse iPhone die niet te verzekeren is

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Is die Iphone rechtstreeks via Hi/Kpn verkocht of via een andere webshop?
Voor zover ik weet is T-Mobile nog steeds de enige die officieel in nederland de Iphone mag aanbieden.

Dus je had wel een beetje kunnen weten dat het niet om een nl toestel zou gaan, maar om een buitenlandse zonder lock.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Tmobile is idd de enige die de iphone mag leveren dus tja eigen onderzoek eerst he.

Al zit kpn ook fout.

Maar buiten dat alles je telefoon verzekeren is sowiso dom en weggegooit geld ..!!!

Er word zelden uitgekeerd naja zoek maar een shier oa in de topics die telefoonverzekeringen zijn echt kansloos....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een commerciële verzekeraar zal ook deze verzekeren, alleen is bij schade het lastiger te herstellen.... dus zullen ze eerder weigeren.

Maar ook ex T mobile toestellen moeten wel eens gerepareerd worden.

Grijze import is altijd toegestaan dus niet verboden, maakt niet uit of de winkel of KPN dit doet.
Wel moet U voor garantie soms ook naar land van herkomst!

BTW, omdat U duidelijk particulier bent en een niet zakelijk abonnement heeft was die 19% extra betalen wettelijk verboden, U kunt als het een niet zakelijk abonnement was deze terug vorderen!

Bij particulieren moet alles incl. BTW opgegeven worden tenzij het in de offerte onderaan duidelijk vermeld word.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Dat is dus niet waar stofzuigertje..

Nooit bij Dunnet en Correct geweest zeker alle prijzen excl BTW !!!

(prijzen incl staan er wel klein onderaan bij) en zal bij KPN ook zijn maarja lezen he :D

Rupie

Dank voor de reacties in ieder geval.

@Roytheslayer:
Hij is telefonisch gekocht bij Hi zelf. Door de klantenservice werd mij verzekerd dat het om een zelfde toestel zou gaan als wanneer je deze bij t-mobile aan zou schaffen.

@Thundercracker:
Lekker kort door de bocht. Zie onder andere dit en dit. Ik heb daarnaast gevraagd of er zaken waren die ik moest weten toen ik het toestel kocht. Volgens de medewerker van Hi zou het eenzelfde toestel zijn als t-mobile zou leveren.

Daarnaast is verzekeren geen weggegooig geld. Ik heb al jaren high end smartphones en deze zijn al jaren bij een verzekeraar waar je regelmatig slechte verhalen over hoort (ProAssist). Ik heb nog nooit problemen met die gasten gehad en dat is niet omdat mijn toestellen nooit kapot gaan. In de afgelopen jaren een aantal nieuwe toestellen gekregen en zijn mijn toestellen zijn heel regelmatig opgestuurd geweest. Altijd naar behoren afgehandeld. Tijdens een potje voetbal mijn Tytn2 gesloopt door er op te vallen. Een paar uur later had ik een vervangend toestel en 2 weken later werd mijn oude kosteloos vervangen door een touch pro 2. En dat is 1 van de vele voorbeelden die ik heb.

en dan je laatste reactie. Heeft er bij KPN bij gestaan? Heb je mijn eerste post gelezen? iets met telefonische bestellen. "maarja lezen he :D "
het spijt mij, als er iets dom en weggegooide energie is zijn het jou reacties wel.

@stofzuigertje
Zoals in de openingspost staat heb ik het verschil tussen inclusief en exclusief teruggekregen van Hi. Daarnaast heb ik dus geprobeerd om het toestel bij een commerciele verzekeraar te verzekeren maar die doen dat dus niet.
Laatst gewijzigd door Rupie op 28 mei 2010 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Toch nog even een update. Werd zojuist gebeld door de klantenservice van Hi dat er toch echt iets verkeerd was gegaan. Er is toch geen enkele reden waarom het toestel niet bij Hi verzekerd zou kunnen worden. Heeft niet mijn voorkeur (mijn eigen verzekraar beviel mij al jaren prima) en blijkt ook nog eens aardig duurder dan mijn oude verzekeraar. Ter compensatie is de verzekering het eerste jaar voor de helft van het geld aangeboden waardoor zowel de prijs als de voorwaarden vergelijkbaar zijn met die van mijn oude verzekeraar.

Het heeft een paar weken geduurt (heb het toestel inmiddels bijna 3 maanden in bezit), maar al met al is het dus alsnog keurig opgelost door Hi!

Gesloten