LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verkoopt gegevens aan postcodeloterij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zeno4ever

KPN verkoopt gegevens aan postcodeloterij

Ongelezen bericht door zeno4ever »

Vandaag werd ik gebeld ondanks dat mijn mobiel telefoonnummer is opgenomen in bel-mij-niet register (en zakelijk nummer is).

Door de combinatie van gegevens (adres van mijn vader met zijn naam en mijn telefoon nummer) weet ik vrijwel zeker dat deze gegevens van kpn afkomstig is. Zelf let ik er altijd op bij registratie/invullen van gegevens op opt-in/out dat ik niet gebeld word, dus ik vind het heel vreemd dat ik door de postcodeloterij gebeld word.

Bij navraag kunnen zij niet aangeven waar de gegevens van afkomstig is, men komt met 'smoesjes' dat iemand mijn gegevens zou hebben ingevoerd of gegevens mijn mijn zakelijk kaartje zou hebben afgehaald. Beide is zeer onwaarschijnlijk ivm gebruik van officiële naam ipv (kortere) normale naam.

Is er iets wat ik zou kunnen doen behalve registratie bel mij niet register? Klagen bij KPN heeft waarschijnlijk geen zin, waarschijnlijk zullen ze toch ontkennen dat zij de gegevens hebben verkocht/doorgegeven.

Eigenlijk zou een (commerciële) beller altijd moeten kunnen aangeven waar de gegevens van afkomstig is zodat ik die partij kan aanspreken en vragen of men mij uit de database wil halen. Alleen verwijzen naar bel me niet register (is helaas) niet meer voldoende blijkt.

Tevens zouden zij MIJ een boete moeten betalen omdat ze ondanks mij maatregelen toch mij lastig hebben gevallen.

Bob Schurkjens

Re: KPN verkoopt gegevens aan postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klacht indienen bij de Consumentenautoriteit via www.consuwijzer.nl

Gesloten