Het is echt zwaar lomp, maar na de verhoging van prepaidpakketprijzen gaat KPN nu zijn trouwe abonnee's een oor aan naaien.
Sinds mensenheugenis kan je bij KPN je 2 jarige mobiele telefoonabonnement al na 1 jaar verlengen. Dit is voor de consument wel handig, want telefoon kapot binnen een jaar, dan garantie. Daarna een nieuwe door te verlengen.
Maar dat gaat dus veranderen. NU gaan ze net als de rest verlengingen pas toestaan vanaf de laatste 3 maanden van de contractstermijn. Wat dus inhoudt dat ik straks 9 maanden met een kapotte telefoon kan zitten.
Zit nu aan mijn contract vast en dan wijzigen ze dit ineens, mag dat zomaar?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN verkort verlengtermijn
-
Gast
Re: KPN verkort verlengtermijn
Sorry, maar ik snap hem niet helemaal. Waarom zou je een abonnement van 2 jaar al na 1 jaar verlengen? Het is niet voor niks een tweejarig abonnement?
-
eekje
Wel eens gehoord van een verzekering voor je toestel?
Voor een paar euri's is dat probleem opgelost.
Eekje
Voor een paar euri's is dat probleem opgelost.
Eekje
-
flappie123
Ik heb gekozen voor een KPN abo, omdat ALS mijn telefoon kapot gaat, ik nadat de garantie om is, ik dmv verlengen toch weer aan een telefoon kan komen die het wel doet.
En over de verzekering, ja wel eens van gehoord: ongeveer €5 /mnd = 60 /jr. En dan de kleine lettertjes, na 1 jaar nog maar 75%, omdat ik jonger ben dan x jaar nog minder en blablabla.
Nogmaals de vraag, mag KPN dit zomaar doen?
En over de verzekering, ja wel eens van gehoord: ongeveer €5 /mnd = 60 /jr. En dan de kleine lettertjes, na 1 jaar nog maar 75%, omdat ik jonger ben dan x jaar nog minder en blablabla.
Nogmaals de vraag, mag KPN dit zomaar doen?
Simpel antwoord, ja dat mogen ze.
-
Tosbaga
verlengen staat niet in de algemene voorwaarden, het is een coulance regel. je kan alleen opzeggen als de algemene voorwaarden wijzigen, dit is niet het geval
-
Archangel
Wees blij dat ze niet de regel hanteren dat je pas kunt verlengen zodra je abonnement daadwerkelijk ook ECHT is afgelopen. zoals Tosbaga al zegt: het is een coulance regel. Take it, or leave it!
-
Rudjinio
het is nu zo dat je in de winkels inderdaad pas kan als op 3 maande van de einddatum van je contract zit maar de regel voor een kapotte telefoon is gewoon gebleven als je telefoon kapot is en je contract loopt bijv. nog 9 maanden kun je bellen met de klantenservice 0800-0507 en in dit geval kun je je contract wel eerder verlengen!! zelf ook gedaan!!!