LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN versus Versatel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RichardV

KPN versus Versatel

Ongelezen bericht door RichardV »

Wij bellen al jaren (zakelijk) via Versatel.
Bevalt zeer goed.
Zogoed zelfs dat ik de rekeningen niet meer kontroleer.
Totdat ik bij toeval een rekening van KPN onder ogen kreeg.
Alle gesprekken liepen weer via KPN en niet meer via Versatel !
Dit bleek al een paar maand aan de gang te wezen.
Bellen met KPN. Daar wordt je natuurlijk niets wijzer.
Bellen met Versatel. Prima geholpen en men zou het uitzoeken.
Ik wordt vervolgens keurig terug gebeld. Men had kontakt opgenomen met KPN en daar was een foutje ontstaan. Maar het zal niet weer gebeuren.
Daar ben je dus lekker mee !
KPN ziet handel aan zich voorbij gaan maar eigend het weer op zo'n manier zich toe.
Is dit strafbaar ? Volgens mij kan je dit niet maken.
Denk je goedkoop te bellen wordt het alsnog duur !

mrtelecom

Re: KPN versus Versatel

Ongelezen bericht door mrtelecom »

KPN heeft vaak last van dat soort foutjes. Bij de andere partijen noemen ze dat 'slamming', maar bij de KPN is het een 'technische storing'. Ach, de wonderen van een halfgare liberalisatie. Laten we maar hopen dat ook het netwerk snel wordt geliberaliseerd (dat kadootje aan de KPN is immers door ons allen gefinancieerd), dan wordt de monopoliepositie van de KPN tenminste echt onderuit gehaald.

Joop (K)

Ongelezen bericht door Joop (K) »

[/quote] Laten we maar hopen dat ook het netwerk snel wordt geliberaliseerd (dat kadootje aan de KPN is immers door ons allen gefinancieerd), dan wordt de monopoliepositie van de KPN tenminste echt onderuit gehaald [/quote]

Maar beste mrtelecom, je zou als telecommunicatiedeskundige toch moeten weten dat de waarde van het netwerk van KPN bij de privatisering van het bedrijf is getaxeerd op ruim 7 miljard euro en dat KPN voor dat bedrag schulden en verplichtingen is aangegaan?
Zo heeft KPN langlopende leningen afgesloten bij de Overheid tegen een marktconforme rente. Nog steeds is het bedrijf bezig met de aflossing van die schuld. Verder moet je niet vergeten dat diezelfde Overheid fors kon incasseren toen KPN naar de beurs ging en dat KPN zelf ook nog eens miljarden in het vaste netwerk heeft geïnvesteerd.
Sinds de verzelfstandiging is KPN het formele eigendom van de aandeelhouders, en dat geldt natuurlijk ook voor het netwerk.
M.a.w.: het is een wijdverbreid misverstand dat KPN iets cadeau heeft gekregen van wie dan ook. En de aandeelhouders van het bedrijf zullen het echt niet leuk vinden als hun netwerk voor een appel en een ei ter beschikking wordt gesteld aan andere aanbieders.

Dus meneer mrtelecom, voortaan eerst nadenken voor je dit soort goedkope maar onjuiste kreten op een forum als dit plaatst.
Het is niet te hopen dat je je klanten op zo´n eenzijdige en onjuiste wijze informeert.

mrtelecom

7 miljard voor een netwerk dat alleen aan abonnementskosten jaarlijks ruim 2.4 miljard aan inkomsten genereerd is marktconform??? Enne...hebben ze die 7 miljard betaald?? Of hebben ze die leningen die ze zijn aangegaan gebruikt om de idiote expansie uit te voeren die ze op de rand van het faillisement heeft gebracht?!
Nee dus. Dus is het:
a. Supergoedkoop geweest
b. Wel degelijk een kadootje

Joop (K)

Ach, mrtelecom, je lijkt me gezien je zielige argumentatie, echt iemand die altijd gelijk wil hebben ook al heeft hij het niet. Volgens mij ben jij je carriëre misgelopen. Je zou namelijk best een goede verkoper zijn geweest van Legio Lease produkten of van een of ander piramide product.

mrtelecom

Dus inhoudelijk heb je niks te zeggen???
Tja, dan moet je eigenlijk niet met discussies meedoen!!

Joop (K)

Beste mrtelecom, zelfs een klein kind snapt dat je een netwerk moet onderhouden en dat je in netwerken moet investeren. Het is net als met een auto. Die moet je regelmatig onderhouden, je moet op tijd onderdelen vervangen enz., enz. Anders doet ie ´t op een gegeven moment niet meer, snap je?. Maar ja, jij wil blijkbaar altijd graag het laatste woord hebben. Eerder kun je niet rustig slapen. Nou van mij mag het. Alstublieft!

mrtelecom

Het is wel duidelijk dat jij nog nooit een eigen bedrijf hebt gehad, want wou je me nou echt vertellen dat KPN meer dan 2 miljard per jaar besteed aan het onderhouden van het netwerk? Geloof het niet.
Een ROI van ca. 4% is normaal: Zelfs een kind kan inzien dat de KPN op het netwerk veel meer terugvangt.
Enne...is dat je nieuwe tactiek om me de mond te snoeren? Je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageerd. Maar ach, ik zal nu maar ophouden op je te reageren tot je wat zinnigs hebt mee te delen!

T.P.

Ongelezen bericht door T.P. »

Het hele vaste net is bij KPN in handen. Liberalisatie betekend dat andere aanbieders toegang krijgen tot dit vaste net. Niks van het vaste net zal door KPN worden verkocht, alleen maar verhuurt. KPN blijft hier dus geld verdienen. Vodafone, T-Mobile, Telfort, Orange, Tele2 en vele andere bedrijven huren lijnen bij de KPN. Ik wil even opmerken dat KPN en andere mobile operators zo veel schulden hebben dat dit nooit in het hele bestaan van het bedrijf afbetaald zal worden. Deze schuld hoort bij hun totaal vermogen en is compleet geïnvesteerd in kapitaal goederen.

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

wat ik ook vreemde handelswijze vind is dit;

----------------------------------------------------------
Gesprekstarieven bellen naar andere aanbieders

Als u belt naar een aansluiting die wordt verzorgd door een andere aanbieder, dan gelden andere gesprekstarieven dan wanneer u naar een aansluiting van KPN belt.

Dit geldt niet voor het bellen naar een telefoonnummer van iemand die alleen voor het belverkeer gebruik maakt van een alternatieve aanbieder van telefonie, de zogenaamde 'carrier (pre) selectie'. Deze aansluitingen worden namelijk door KPN verzorgd. Voor het bellen naar deze aansluitingen gelden de normale KPN tarieven.

Voor BelBudget abonnees gelden geen afwijkende tarieven.

Dit geldt voor de gesprekstarieven maar niet voor het starttarief. De tarieven zijn exclusief VoordeelNummer korting.

BT Ignite
Casema
COLT
Eager Telecom
ESSENT
Infonet
MCI
Novaxess
Plex
Priority
Tele 2
UPC
Versatel
Via Networks

bron
------

je wordt van tevoren niet gewaarschuwd, en ook kan je het niet zien aan de nummers, zelfde geldt voor nummers van geporteerde mobiele klanten. en de opta vind alles maar goed :cry:

Gesloten