Ik heb sinds 10-02-2003 een telefoonlijn via KPN Telecom met een BelBasis abbonement.
Je zou officieel na 2 maanden over moeten kunnen naar een goedkopere provider (Zoals: Tele2, One.Tel, Pretium-Telecom enz.). Dit zou dus bij mij vanaf 10-04-2003 moeten kunnen.
Echter weigert KPN mijn lijn vrij te geven. Ik wil mijn telefoonlijn op 1637 (Pretium-Telecom) hebben. Maar zodra Pretium-Telecom mijn aanvraag verwerkt krijgen ze van KPN terug dat dit niet mogelijk is. Terwijl ik toch echt een BelBasis abbonement heb.
Ook via Tele2 geprobeerd, maar ook dit wil niet lukken.
Als ik zelf Carrier PreSelect bel (0800-1273) krijg ik na mijn telefoonnummer te hebben ingevoerd te horen "U kunt geen gebruik maken van deze dienst. De reden hiervoor is dat uw aansluiting niet geschikt is." (En ja, ik bel via mijn eigen aansluiting met nummerweergave aan)
Bij de helpdesk (0900-0244, optie 1-5-5) verwijzen ze je door naar de Storingsdienst. Echter hier verwijzen ze je weer door naar de helpdesk, en zo blijft dat heen en weer gaan tot ze zeggen dat je bij Pretium-Telecom (de provider die ik nu wil) moet zijn. Maar die krijgen dus weer dat bericht van KPN terug.
Als je KPN belt wat ze hier aan gaan doen zeggen ze dat ze hier niets aan doen, omdat ze simpel weg niet weten wat het probleem is. En als je vraagt of er een onderzoek gestart kan worden zeggen ze "Ja dat kan, maar dan kost u dat geld. Of het nu wel of niet uw schuld is"
Lekker manier van problemen oplossen is dit!
Volgens Pretium-Telecom gebeurt dit vaker, en de laatste tijd steeds meer. Pretium-Telecom gaat er nu voor mij achteraan en hopen dit op te kunnen lossen met de KPN.
Is KPN nu gewoon bang dat ze teveel klanten kwijt raken dat ze maar tegen gaan werken?? Hoewel dit wettelijk gezien toch niet mag aangezien dit een monopolie op je telefoonlijn is.
Hebben er meer mensen dit probleem?
Zo ja, meld je hier! Misschien kan RADAR hier eens naar kijken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN weigert lijn over te zetten naar goedkopere provider
Re: KPN weigert lijn over te zetten naar goedkopere provider
Is de normale werkwijze van KPN. Doen ze bij vrij veel aansluitingen, in de hoop dat de consument het erbij laat zitten en verder belt met KPN. Schandalig, maar je kunt er weinig aan doen.
Re: KPN weigert lijn over te zetten naar goedkopere provider
Is het wettelijk gezien niet zo dat KPN Telecom een goed werkende lijn hoort af te leveren? En dus 100% werkend...met dus ook de mogelijk om over te stappen?
Als dit zo is meld ik namelijk nog één keer aan KPN dat ik het zo prima vind. Alleen dan pas ik de telefoonrekening elke maand wel even aan aan de tarieven van Pretium-Telecom. En dat betaal ik dan.
Gaan ze hier niet mee akkoord dan gooien we het maar op een kort geding denk ik zo...sta ik dan redelijk sterk in.
Als dit zo is meld ik namelijk nog één keer aan KPN dat ik het zo prima vind. Alleen dan pas ik de telefoonrekening elke maand wel even aan aan de tarieven van Pretium-Telecom. En dat betaal ik dan.
Gaan ze hier niet mee akkoord dan gooien we het maar op een kort geding denk ik zo...sta ik dan redelijk sterk in.
Re: KPN weigert lijn over te zetten naar goedkopere provider
Wettelijk zal dat inderdaad best zo zijn. Probleem is alleen te bewijzen dat KPN het daarom doet. Zij zullen aangeven dat er storing was of dat de fout bij de carrier ligt. En probeer dat standpunt maar eens te weerleggen...
Maar je kunt KPN in elk geval wel dreigen met een kortgeding, Radar, Kassa, Pieters Storms of iets in die richting. Zou kunnen dat ze dan een stuk sneller het probleem oplossen...
Maar je kunt KPN in elk geval wel dreigen met een kortgeding, Radar, Kassa, Pieters Storms of iets in die richting. Zou kunnen dat ze dan een stuk sneller het probleem oplossen...