LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

KPN heeft zonder ons in te lichten ons nummer 06 10 cijfers makkelijk te onthouden nr gewijzigd in een data nummer met 12 cijfers, het (data abonnement) dit is helaas fout moet zijn: kpn 2015 mobiel internet instap hs welke we extra hadden afgesloten op een Samsung Tab om te internetten en om het als nood nummer te kunnen gebruiken, vanwege dat ik hartpatiënt ben, dit was in het gesprek tijdens afsluiten bij een KPN business centrum allemaal mogelijk. wat blijkt, het nummer abonnement, 2 jaar, verliep december 2017, omdat wij geen enkele bericht hebben gekregen over verlenging o.i.d. hebben we in "mijnkpn" gekeken en zien het inlog 10 cijfers nummer ....777666 nog steeds staan, nadat we ingelogd waren stond er het andere nummer welke toegewezen is aan de Tab. schrik alom omdat het nummer als noodnummer stond vermeld bij diverse mensen, en het nummer werd gebruikt voor inlog controle op diverse sites.nummer ....777666 was ook al buiten gebruik gesteld, echter sinds wanneer? is tot hedendaags onbekend. We zijn al meer dan 40 jaar klant bij KPN (was 1 van de eerste met een draagbare telefoon) en hebben dit nooit eerder meegemaakt en waren juist erg tevreden, hebben er 3 abonnementen lopen. maar na het contacten van het 1200 nummer om opheldering zijn we toch echt van plan om over te stappen op een andere aanbieder. wat het contact centrum vertelde: "doordat het 06 nummer een data abonnement was hebben wij dit omgezet naar een ander nummer omdat de 06 nummers dreigen op te raken, en ja het is niet zo netjes dat we dit niet hebben gemeld" op onze melding dat we dan maar het abonnement opzeggen van de Tab, werd vermeld, "dat dit pas mogelijk is ingaande februari, 1 maand opzeg termijn", te belachelijk voor woorden, geen compensatie of wat dan ook. gelukkig is er niets gebeurd in de periode dat het nummer gewijzigd is anders had het leed niet te overzien geweest. zijn er nog meer mensen die dit meegemaakt hebben? je moet er toch niet aan denken dat je hetzelfde probleem hebt of meemaakt?
Laatst gewijzigd door Reijer&Gerda op 24 jan 2018 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Reijer&Gerda schreef:KPN heeft zonder ons in te lichten ons nummer 06 10 cijfers makkelijk te onthouden nr gewijzigd in een data nummer met 12 cijfers, het data abonnement welke we extra hadden afgesloten op een Samsung Tab om te internetten en om het als nood nummer te kunnen gebruiken, vanwege dat ik hartpatiënt ben, dit was in het gesprek tijdens afsluiten bij een KPN business centrum allemaal mogelijk. wat blijkt, het nummer abonnement, 2 jaar, verliep december 2017, omdat wij geen enkele bericht hebben gekregen over verlenging o.i.d. hebben we in "mijnkpn" gekeken en zien het inlog 10 cijfers nummer ....777666 nog steeds staan, nadat we ingelogd waren stond er het andere nummer welke toegewezen is aan de Tab. schrik alom omdat het nummer als noodnummer stond vermeld bij diverse mensen, en het nummer werd gebruikt voor inlog controle op diverse sites.nummer ....777666 was ook al buiten gebruik gesteld, echter sinds wanneer? is tot hedendaags onbekend. We zijn al meer dan 40 jaar klant bij KPN (was 1 van de eerste met een draagbare telefoon) en hebben dit nooit eerder meegemaakt en waren juist erg tevreden, hebben er 3 abonnementen lopen. maar na het contacten van het 1200 nummer om opheldering zijn we toch echt van plan om over te stappen op een andere aanbieder. wat het contact centrum vertelde: "doordat het 06 nummer een data abonnement was hebben wij dit omgezet naar een ander nummer omdat de 06 nummers dreigen op te raken, en ja het is niet zo netjes dat we dit niet hebben gemeld" op onze melding dat we dan maar het abonnement opzeggen van de Tab, werd vermeld, "dat dit pas mogelijk is ingaande februari, 1 maand opzeg termijn", te belachelijk voor woorden, geen compensatie of wat dan ook. gelukkig is er niets gebeurd in de periode dat het nummer gewijzigd is anders had het leed niet te overzien geweest. zijn er nog meer mensen die dit meegemaakt hebben? je moet er toch niet aan denken dat je hetzelfde probleem hebt of meemaakt?
Samenvattend: U heeft dus een data abonnement waarvan u de telefoonfunctie misbruikte om bij nood te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden. KPN besluit eenzijdig het bijbehorende telefoonnummer, welke conform het abonnement helemaal niet gebruikt mag worden, te wijzigen. En nu neemt u het KPN kwalijk en verwacht u compensatie omdat u iets deed waarvoor het abonnement niet is afgesloten, maar door technische beperkingen wel mogelijk was.

En ondanks dat u de voorwaarden van de dienst heeft geschonden vind u het vreemd dat KPN u aan de standaard opzegtermijn van 1 maand houdt? Soms is iets feitelijk bekijken heel verhelderend.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

u begrijpt het verkeerd of leest het verhaal niet goed, "afgesloten op een Samsung Tab om te internetten en om het als nood nummer te kunnen gebruiken, vanwege dat ik hartpatiënt ben, dit was in het gesprek tijdens afsluiten bij een KPN business centrum allemaal mogelijk" het nummer was wel degelijk een nummer welke afgesloten is om ook mee te bellen.

NeoDutchio
Berichten: 12785
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Reijer&Gerda schreef:u begrijpt het verkeerd of leest het verhaal niet goed, "afgesloten op een Samsung Tab om te internetten en om het als nood nummer te kunnen gebruiken, vanwege dat ik hartpatiënt ben, dit was in het gesprek tijdens afsluiten bij een KPN business centrum allemaal mogelijk" het nummer was wel degelijk een nummer welke afgesloten is om ook mee te bellen.
Er zijn inderdaad mobiele telefoonnummers gebruikt om in een tablet op internet te kunnen. Met een tablet kan je niet bellen, dus heeft die functie verder geen zin. Nu worden alle data nummers omgezet naar een nieuw nummer zodat er weer telefoonnummers beschikbaar zijn om mee te bellen. Er wordt tegenwoordige meer en meer onderscheid gemaakt tussen data verkeer (tablet, mobiel internet en zelfs bestelapparaten in café’s) en bel verkeer (telefoon).

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Reijer&Gerda schreef:u begrijpt het verkeerd of leest het verhaal niet goed, "afgesloten op een Samsung Tab om te internetten en om het als nood nummer te kunnen gebruiken, vanwege dat ik hartpatiënt ben, dit was in het gesprek tijdens afsluiten bij een KPN business centrum allemaal mogelijk" het nummer was wel degelijk een nummer welke afgesloten is om ook mee te bellen.
Schijnbaar heeft u bij het afsluiten niet goed gekeken want u heeft enkel een data abonnement, en ja hiermee kon je bellen (al weten veel mensen dit niet) maar dit betreft een technische beperking van de oude werking. Alle data abonnementen worden omgezet naar een nieuw nummer, dit is volgens mij zelfs bepaald door de opta.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

dan nog blijft het een vreemde situatie dat KPN zonder de klant in te lichten het nummer wijzigt, en zelfs niets doorgeeft dat het abonnement verloopt, terwijl we bij onze andere nummers wel worden bestookt met mails en brieven

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

en aan het voorgaande bericht nog even toe te voegen dat je wel degelijk met een Samsung s3 kan bellen en gebeld worden

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

en aan het voorgaande bericht nog even toe te voegen dat je wel degelijk met een Samsung s3 kan bellen en gebeld worden

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Reijer&Gerda schreef:dan nog blijft het een vreemde situatie dat KPN zonder de klant in te lichten het nummer wijzigt, en zelfs niets doorgeeft dat het abonnement verloopt, terwijl we bij onze andere nummers wel worden bestookt met mails en brieven
Bij een data abonnement mag je het gekoppelde telefoonnummer niet gebruiken. Er is dus geen enkele rede voor KPN om het te melden, immers is het enkel bedoeld voor data gebruik en niet om mee te bellen/gebeld te worden. Sinds enige tijd mogen ze datanummers uitgeven die kun je niet bellen, voorheen was dit vreemd genoeg niet mogelijk en had je dus altijd een mobielnummer wat ook gewoon werkte.
Reijer&Gerda schreef: en aan het voorgaande bericht nog even toe te voegen dat je wel degelijk met een Samsung s3 kan bellen en gebeld worden
Dat klopt maar een Samsung S3 is geen tablet maar een telefoon en iets anders dan een Samsung Tab waarover u het eerder had.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

sorry is tab s2, blijft alsnog staan dat erbij het afsluiten wel degelijk is doorgegeven dat er op de tab zowel internet als telefoon gebruikt gaat worden, en dat contact wel degelijk op prijs gesteld zou zijn, ik begrijp uit uw antwoorden dat u werkzaam bent voor KPN

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

en op uw voorgaande bericht nog even terug te komen, ik kan nog steeds bellen, vanwaar dan nummer wijziging, als het gemeld zou zijn hadden we het contract kunnen laten omzetten naar een ander abonnement.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

nog even informatie over het afgesloten abonnement december 2015:
"Informatie over KPN Vooral Internet Instap
Met het KPN Vooral Internet Instap abonnement staat internet centraal. Je krijgt een beperkt aantal belminuten en sms'jes, maar wel een relatief grote internetbundel. Beide kunnen eventueel worden uitgebreid met extra bundels. Ook krijg je toegang tot KPN's razendsnelle 4G-netwerk. Liever onbeperkt bellen en sms'en? Dan kun je ook KPN Zorgeloos Instap overwegen.
Abonnement
Voor een vast maandelijks bedrag krijg je 150 belminuten of sms'jes per maand, plus een databundel van 1000 MB. Extra pluspunt is dat je die die data kan verstoken via het landelijk dekkende 4G-netwerk van KPN, met een snelheid van tot wel 150 Mbps. Is je internetbundel op? Dan hoef je niet bij te betalen. In plaats daarvan wordt de internetsnelheid verlaagd naar 64 Kbps. Dit is genoeg om mee te e-mailen of WhatsAppen. Uitgebreid surfen wordt met die snelheid echter geen feest."

hierin dus echt duidelijk dat je ook kunt bellen

taxikemperman
Berichten: 651
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dit is geen data-abonnement.
Data-abonnement is puur data zonder spraak of SMS.
Heel flauw dat u roept dat forumleden zouden werken voor de KPN.
Wij zijn allemaal vrijwilligers die onze tijd steken om te kijken of we mensen kunnen helpen.
In plaats dat u alle gegevens direct in uw openingspost plaatst, komt u nu pas met de gegevens over het abonnement.
Vind u het gek dat wij dan verkeerde informatie geven?
Het abonnement waar u nu naar verwijst bestaat niet meer.
U heeft het afgesloten in december 2015 voor maximum 2 jaar dus tot december 2017.
Ik zou toch eens in uw spamfolder kijken in verband met het overzetten van uw oude abonnement naar een ander type.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

spam folders van alle mail adressen wordt dagelijks nagekeken, en nee er wordt er geen 1 overgeslagen. ook geen sms of op welke andere wijze is er contact geweest (is ook bevestigd door KPN) terwijl we toch 3 abonnementen hebben welke gekoppeld zijn. excuses voor het verkeerd doorgeven en voor het aangevallen voelen van vrijwilligers, sorry hoor maar het zit nogal hoog, het betreft dus dit abonnement kpn 2015 mobiel internet instap hs, gevonden na zoekwerk van het contract overzicht.

Moneyman
Berichten: 31720
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reijer&Gerda schreef:nog even informatie over het afgesloten abonnement december 2015:
"Informatie over KPN Vooral Internet Instap
Reijer&Gerda schreef:het betreft dus dit abonnement kpn 2015 mobiel internet instap hs, gevonden na zoekwerk van het contract overzicht.
Dus de eerder door jou verstrekte informatie over het wel kunnen bellen (dankzij het Vooral Internet abonnement) sloeg op een abonnement dat je niet hebt (want je hebt immers een mobiel internet instap hs abonnement)? Wat zeggen de voorwaarden van dat contract dan?

Het helpt wel als je eerst je eigen zoekwerk even doet voordat je hier om hulp vraagt. Scheelt een hoop verwarring en non-discussie.

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

oke duidelijk, zal voortaan beter te werk gaan, in de wanhoop te snel te werk gegaan. heb het vandaag aangegeven/gewijzigd nu in de topic, dat het een kpn 2015 mobiel internet instap hs betreft en geen data abonnement is
Laatst gewijzigd door Reijer&Gerda op 24 jan 2018 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door newmikey »

Hoe verhoudt zich dit (het feit dat het om 'mobiel internet instap' abonnement zou gaan) tot uw eerdere bewering dat KPN tegen u gezegd zou hebben "doordat het 06 nummer een data abonnement was hebben wij dit omgezet naar een ander nummer omdat de 06 nummers dreigen op te raken, en ja het is niet zo netjes dat we dit niet hebben gemeld"

Eerlijk gezegd geloof ik van uw hele verhaal nu geen sikkepit meer!

Moneyman
Berichten: 31720
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reijer&Gerda schreef:oke duidelijk, zal voortaan beter te werk gaan, in de wanhoop te snel te werk gegaan. heb het vandaag aangegeven/gewijzigd nu in de topic, dat het een kpn 2015 mobiel internet instap hs betreft en geen data abonnement is
Nogmaals: wat zeggen de voorwaarden van dat contract dan?

Reijer&Gerda
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:59

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Reijer&Gerda »

zo is het wat de KPN medewerker heeft verteld, het bleek dus geen data abonnement te zijn maar nogmaals kpn 2015 mobiel internet instap hs, dat de medewerker er iets anders van maakt? dus wat is uw probleem. en voor de volgende die wil reageren: zit niet te wachten op verwijten het is denk ik nu wel duidelijk hoe het zit met wat er voorgevallen is. en denk dat het voor de meeste nu wel duidelijk is, wat de voorwaarden betreft van KPN:(sorry voor de slechte opmaak) Tarieven KPN Mobiel Internet 2015 Mobiel Internet 2015 Abonnementen
(Geldig bij contracten vanaf 1 juli 2015 tot en met 30 juni 2016)
Sim Only (1 maand en 1 jaar)
KPN 2015 Internet
Basis SOKPN 2015 Internet
Instap SOKPN 2015 Internet
Standaard SOKPN 2015 Internet
Premium SOMaandbedrag € 15,21 € 20,28 € 30,41 € 40,56
Data (NL/EU)500 MB1 GB5 GB10 GBAbonnement met Tablet (2 jaar)
KPN 2015 Internet
Basis HSKPN 2015 Internet
Instap HSKPN 2015 Internet
Standaard HSKPN 2015 Internet
Premium HSMaandbedrag € 30,41 € 40,56 € 50,69 € 60,84
Data (NL/EU)500 MB1 GB5 GB10 GBBuitenbundeltarievenU betaaltMinuten in NL/EUBelminuten buiten de bundel.€ 0,23Sms in NL/EUSms'jes buiten de bundel.€ 0,07Werkelijke tarieven: De hierboven vermelde bedragen zijn afgerond op hele centen. Tarief sms NL/EU buiten de bundel bedraagt 7,3 eurocent.
Bundeltarief VoorwaardenGeldigheid bundel: 1 maand.
Meeneembaarheid van de bundel: U kunt uit de bundel overgebleven data niet meenemen.
Afrekenmethode: Er geldt geen starttarief.
Gesprekken worden per seconde verrekend.
Sms wordt afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
Het gebruik van data wordt per 1 kB afgerekend. Een hoeveelheid van 1GB staat gelijk aan 1.000 MB.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: KPN wijzigde nummer zonder dit te melden

Ongelezen bericht door newmikey »

Reijer&Gerda schreef:dus wat is uw probleem. en voor de volgende die wil reageren: zit niet te wachten op verwijten het is denk ik nu wel duidelijk hoe het zit met wat er voorgevallen is
Ik heb géén probleem, u had er één maar slaagt er niet in met argumenten te komen. Als het géén data abo is, kan ook een 12-cijferig nummer niet. Het verhaal rammelt aan alle kanten en is ongeloofwaardig. Zet eerst eens alles op een rijtje en bekijk nog eens of de kans bestaat dat u het allemaal fout heeft begrepen en de KPN valselijk beschuldigt.

Gesloten