LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Zakelijk telefonie / adsl abonnement, oplichting.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dion Snoeijen

KPN Zakelijk telefonie / adsl abonnement, oplichting.

Ongelezen bericht door Dion Snoeijen »

Goedenavond,

Ik heb een half jaar geleden voor mijn kantoor een zakelijk abbonement afgesloten voor telefonie en adsl internet bij KPN. Dit heb ik telefonisch gedaan. Door omstandigheden heb ik het kantoor op moeten zeggen, en heb ik de telefoon aansluiting niet meer nodig, waarop ik het abonnement schriftelijk op heb gezegd. Hierop heb ik telefoon onvangen van KPN waarin men aangeeft dat het spijtig is, maar ik nog 1,5 jaar vast zit aan mijn abonnement.

Dit vind ik erg raar, en ken ik alleen van mobiele telefoon abonnementen. Maar ik ben hier ook niet van op de hoogte gesteld, of heb ik hier voor getekend? Ik heb telefonisch aangegeven dat ik ga kijken wat ik hier mee moet doen, en dat ik er niet mee akkoord ga. Wellicht kan ik via dit forum wijzer worden over deze situatie. Ik voel me behoorlijk opgelicht door KPN.

Bij voorbaat dank.

Yme

Re: KPN Zakelijk telefonie / adsl abonnement, oplichting.

Ongelezen bericht door Yme »

Wat staat er in het contract?

chris1963

Ongelezen bericht door chris1963 »

Helaas heb ik ook ondervonden, dat bij KPN alles over en via te veel schakels gaat, zodat er heel veel fout gaat... excuses kan je krijgen voor zover dat waard is, want jij zit wel zelf met alle ellende... Heel vaak is men ook slecht geinformeerd en vertelt men verschillende dingen. Het maken van beloftes en ze niet nakomen klinkt bekend in mijn oren! Succes nog.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ik heb een half jaar geleden voor mijn kantoor een zakelijk abbonement afgesloten voor telefonie en adsl internet bij KPN. Dit heb ik telefonisch gedaan. Door omstandigheden heb ik het kantoor op moeten zeggen, en heb ik de telefoon aansluiting niet meer nodig, waarop ik het abonnement schriftelijk op heb gezegd. Hierop heb ik telefoon onvangen van KPN waarin men aangeeft dat het spijtig is, maar ik nog 1,5 jaar vast zit aan mijn abonnement.
Dit is geen oplichting. Op de website van KPN kun je heel duidelijk zien dat je een 2 of 3 jarig zakelijk abonnement kunt nemen. Bij een 3 jarig abonnement worden geen installatiekosten gerekend, bij een 2 jarig abonnement wel.

Kortom gewoon ff beter opletten als je een contract aangaat

Dion Snoeijen

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Het kan wel vermeld zijn op de site van KPN, maar ik het het telefonisch afgesloten, waarin ik niet op het hoogte ben gebracht van deze voorwaarde. Wat heeft een vermelding op de website hier nou mee te maken? Ik mag toch zeker wel verwachten dat dit soort voorwaarden heel duidelijk besproken moeten worden voordat ik er aan vast zit..

Ik moet natuurlijk wel toegeven dat ik me beter had moeten laten informeren. Maar goed, ik had toen een aansluiting nodig, en kon daar alleen maar kiezen voor KPN....

Ook de aansluitkosten (die enorm hoog zijn) kwamen als een onaangename verassing voor me. Ik ben helemaal niet goed geïnformeerd door KPN, en deze manier van handelen vindt ik wel degelijk neigen naar oplichting!

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

JE kan wel telefonisch hebben afgesloten, maar je hebt waarschijnlijk alsnog een contract thuisgekregen waarmee jij akkoord ben gegaan. Het feit dat je dan mss niet de moeite neemt om het contract te lezen is ten tweede. Bovendien wist je tijdens het afsluiten wel , welke abonnement je wilde hebben, want ik neem aan dat ze je niet zomaar iets hebben aangesmeerd. Maar volgens mij geef je ook een ander de schuld dat jij je zaak moest sluiten.

Dion Snoeijen

Hi,

Nee, ik heb telefonisch gevraagd welke mogelijkheden en zijn, en me vervolgens inderdaad een abonnement aan laten smeren. Ik moet toegeven dat ik dat slimmer aan had kunnen pakken. Het enige wat ik thuis heb gekregen van KPN is een bedank brief voor het aanvragen van de aansluiting. Met wat gegevens hoe ik mijn account via internet kan beheren.

Dus simpel gezegd:
Ik heb geen contract gekregen of getekend, en ben niet op de hoogte gebracht van deze voorwaarde. Ik vind dat dat niet klopt, is dat dan zo onredelijk dat je zelfs beledigend naar mij wordt? Erg kinderachtige opmerking.

Gesloten