LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN zegt eenzijdig contract op....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
renegade66

KPN zegt eenzijdig contract op....

Ongelezen bericht door renegade66 »

na een fout bij ons liepen we wat achter met abbo kosten van 2 mobiele nummers, te weten 1 prive en 1 zakelijk nummer. na netjes gebeld te hebben met kpn en gevraagd wat er betaald moet worden en binnen wat voor termijn hebben we gelijk 443,- betaald. nu krijgen we brieven dat door de achterstanden beide nummers zijn opgezegd, oftewel er staat letterlijk voortijdige opzegging contract. kosten 161,- voor prive nummer en 126,- voor zakelijk nummer. alleen wij hebben nooit opgezegd. kpn zegt eenzijdig op ivm wanbetaling. maar wij kunnen wel voor het resterende jaar betalen. dit is toch te belachelijk voor woorden? bovendien zijn we tegen alle afspraken met klantenservice ook nog eens bij Preventel aangemeld, met de mededeling dat we al een jaar niet betaald hebben. Dit is dus absoluut niet waar. dit houdt gelijk in dat we helemaal geen nieuw abbo kunnen afsluiten bij geen enkele provider.

kan dit nu allemaal zomaar hier in nederland met hun goede rechtssysteem? kan kpn zomaar alles doen om rijk te worden?

ik hoef toch niet te betalen voor een beeindigde dienst die door kpn beeindigd is?

please geef me goede raad!!!!!!!!!

alfatrion

Re: KPN zegt eenzijdig contract op....

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer altijd om afspraken nooit via de telefoon te sluiten.

KPN zal zich waarschijnlijk op de algemene voorwaarden berusten. Het ontbinden van de overeenkomst zal nog wel door de beugel kunnen. Ook hoeft KPN geen diensten te leveren zolang er niet betaald is. Maar de overeenkomst beeindigen en toch nog geld vangen kan m.i. niet door de beugen. Die kosten hoef je dus niet te betalen. Laten ze het automatisch afboeken dan kun je dit de bank terug laten storten.

http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... orwaarden/

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het beste is te beginnen met de A.V. van beide abonnementen hierop na te lezen.
Zij hebben het recht om abonnementen te ontbinden als de klant achterstallige betalingen heeft. Het lijkt mij onredelijk om dan toch abonnementskosten te blijven berekenen tot einddatum oorspronkelijke contract. Maar hier moet wat over terug te vinden zijn in de A.V.

Een registratie moet door KPN terug gedraaid worden. Het beste lijkt mij met te betalen waar KPN recht op heeft en daarna een verzoek bij KPN in te dienen de registratie in te trekken.

renegade66

ik heb de rekening netjes betaald, en wel het bedrag wat ons verteld is door kpn en Hi, maar ja dat is beide hetzelfde. en daarna kregen wij de rekeningen van voortijdige opzegging van het abbo. en die ga ik dus echt niet betalen. dat is hetzelfde als , ik verleen jou een service overeenkomst voor computeronderhoud, voor een x bedrag per maand, je loopt 2 maanden achter, ik stuur je een herinnering. en ik zeg de dienst van mijn kant op maar je kan wel de rest van het jaar betalen. dat is gewoon pure diefstal en oplichting. ik registreer je bij een bepaalde dienst en je kan gelijk nergens meer terecht voor iets wat je nodig hebt. ze zijn wat dat betreft net de regering. rijk worden over andermans rug. en het maakt niet uit hoe.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

In het vervolg dus EERST de Algemene Voorwaarden lezen voor je een contract tekent! Voorlomt een hoop narigheid. Overigens hanteren alle providers deze regel en terecht. Beide kanten hebbem hun regels en plichten en moeten die nakomen. Dus op tijd betalen en je hebt nergens last van ;)

renegade66

ik heb de voorwaarden er maar eens even bijgepakt en daar komt dit uit.

overeenkomst KPN

artikel 2:8 lid 7.
Zowel de Contractant als KPN kan de overeenkomst voor een
Abonnement geheel of gedeeltelijk ontbinden indien de andere partij
tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen, voor
zover dit tekortschieten ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog
mogelijk is zal eerst een schriftelijke aanmaning moeten worden gezonden,
behoudens in de gevallen bedoeld in artikel 1:13, tweede lid en behoudens in
het geval er reeds een herinnering als bedoeld in artikel 2:6, derde lid is
gezonden. Ontbinding door KPN is tevens mogelijk in geval van faillissement,
surséance van betaling, wettelijke schuldsanering of onder curatele stelling van
de Contractant. KPN kan in laatstgenoemde gevallen op verzoek van de curator
of bewindvoerder besluiten de overeenkomst toch in stand te houden indien
daarbij voldoende zekerheid wordt gesteld overeenkomstig artikel 2:7.

artikel 1:13 lid 2
KPN is tevens bevoegd tot gehele of gedeeltelijke opschorting over te
gaan;
a zonder ingebrekestelling of mededeling indien de Contractant in strijd
handelt met artikel 1:7, tweede, vierde, vijfde of zevende lid, of de Contractant
anderszins dusdanig de belangen van KPN schaadt dat van KPN niet verlangd
kan worden dat de Aansluiting, al dan niet met betrekking tot specifieke
Diensten, in stand wordt gehouden; of
b indien Contractant bij herhaling hinderlijke oproepen pleegt of
hinderlijke berichten verstuurt aan derden. KPN zal hiertoe echter niet eerder
overgaan dat nadat zij de Contractant, naar aanleiding van een onderzoek
hiernaar, verzocht heeft het plegen van deze oproepen of het versturen van
deze berichten te staken en Contractant daaraan geen gehoor heeft gegeven.

bovenstaan artikel en lid heeft te maken met misbruik van mobiele dienst. dus is in dit geval niet van toepassing.

artikel 2:6 lid 3
KPN is gerechtigd over te gaan tot opschorting van de levering of tot
ontbinding van de desbetreffende overeenkomst wegens niet tijdige betaling
van (een deel van) een nota nadat de Contractant ook binnen een, in een door
KPN te zenden herinnering gestelde, nadere termijn niet heeft betaald.

artikel 2:7 is niet van toepassing op ons. gaat over bovengemiddelde bedragen en waarborgsommen

er staat 1 tegenstrijdig ding in.

als je uitgaat van artikel 2:8 lid 7, mogen ze het contract pas opzeggen als:
nakoming niet
mogelijk is en eerst een schriftelijke aanmaning is gezonden,

maar kijk je naar artikel 2:6 lid 3

dan kan kpn opzeggen wanneer er niet tijdig betaald is. en een herinnering.

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Je hebt de rekening niet netjes betaald. Netjes betalen houdt in dat je betaling op tijd is ontvangen. Stel dat de uiterste betaaltermijn verstrijkt op de 20e. Dan moet je er voor zorgen dat je de betaling op tijd doet zodat die ook uiterlijk op de 20ste is verwerkt. De verwerking van een betaling via internet duurt bijvoorbeeld enkele dagen. Bij betaling via acceptgiro kan de verwerking wel een week duren. Neemt niet weg dat ze bij de klantenservice dat wel even hadden mogen toelichten maar het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Dat je de rest van de abonnementskosten moet betalen begrijp ik ergens wel. Of het wel helemaal eerlijk is daar heb ik ook zo mijn twijfels over. Het staat trouwens vermeld in de AV van KPN:

" Artikel 2.8.7 Zowel de Contractant als KPN kan de overeenkomst voor een Abonnement geheel of gedeeltelijk ontbinden indien de andere partij tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen, voor zover dit tekortschieten ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is zal eerst een schriftelijke aanmaning moeten worden gezonden, behoudens in de gevallen bedoeld in artikel 1:13, tweede lid en behoudens in het geval er reeds een herinnering als bedoeld in artikel 2:6, derde lid is gezonden. Ontbinding door KPN is tevens mogelijk in geval van faillissement, surséance van betaling, wettelijke schuldsanering of onder curatele stelling van de Contractant. KPN kan in laatstgenoemde gevallen op verzoek van de curator of bewindvoerder besluiten de overeenkomst toch in stand te houden indien daarbij voldoende zekerheid wordt gesteld overeenkomstig artikel 2:7.

Artikel 2.8.8 Indien KPN de overeenkomst tijdens de toepasselijke minimumduur ontbindt op grond van het vorige lid, blijft de Contractant verplicht de in artikel 1:12 bedoelde periodieke vergoedingen voor de door hem afgenomen Diensten over de nog resterende periode van de minimumduur te voldoen.

TdeHond

Als u hiermee niet accoord gaat moet u kijken of dit een kwestie is die door de geschillencommissie telecommunicatie in behandeling genomen wordt. Dan kunt u het geschil eventueel hier voorleggen als u er met KPN niet uitkomt.

Zie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... E03CA322D7

renegade66

dat is dus je reinste diefstal, want je maakt mij niet wijs dat jij ook wel eens vergeet te betalen door wat voor omstandigheid dan ook. het kan iedereen wel eens overkomen.

dus in mijn ogen onrechtvaardig wat hier gebeurd. en nog erger is dat kpn heeft doorgegeven aan Preventel dat wij al een jaar niet betaald hebben.

en dat is dus absoluut niet waar. en trouwens het totaalbedrag is netjes betaald na dat wij vernamen dat we achterliepen. dus mag je niet meer ontbinden volgens mij.

gravedigger

Wat je niet vermeld is, of je de betaling hebt verricht na het ontvangen van een herinnering. Heb je die gehad?

TdeHond

Het gaat er niet om wat er tussen mijn provider en mij gebeurt, maar wat u overkomt.

U heeft achterstallige betalingen voor een in mijn ogen hoog bedrag. KPN besluit tot ontbinding en verlangt betaling conform de voorwaarden die ik hier gelezen heb.

Teken schriftelijk, aangetekend bezwaar aan bij KPN over de gang van zaken. Vraag of de mogelijkheid bestaat in de minne te schikken en of de overeenkomst gecontinueerd kan worden.

Gaat KPN niet akkoord en eist betaling van de abonnementskosten tot einde contract dan is een gang naar de Geschillencommissie een mogelijkheid, mits dit een geval is wat door de Geschillencommissie in behandeling wordt genomen.

renegade66

met andere woorden komt het gewoon hier op neer betalen en bek dicht houden, zo werkt dat dus tegenwoordig in nederland. bedrijven zijn oppermachtig en helemaal een kpn

gravedigger

kan dit nu allemaal zomaar hier in nederland met hun goede rechtssysteem?
Die vraag stelde je in je openingspost. In dat rechtssysteen hebben alle partijen zich aan de regels te houden. Jij hebt je niet aan de rehels gehouden door te verzaken im je betalingsverplichting. Logischerwijs volgt daarop een reactie van de tegenpartij. En van de regels was je op de hoogte.

renegade66

sorry hoor gravedigger,

het lijkt er een beetje op of jij van kpn bent, maar ff voor de goede orde, ik heb nooit een AV gehad bij afsluiten van het abbo, en daarbij volgens het rechtssysteem moet een bedrijf aantonen dat de av is ontvangen door een klant. en jij hebt nog nooit een situatie gehad dat je het ff niet kon betalen???? of dat je het door omstandigheden helemaal vergeten bent? dat maak je mij niet wijs. dat kan iedereen een keer overkomen. maar om dan gelijk zo resoluut te zijn is niet klantvriendelijk, en dat is iets dat is kpn nog nooit geweest. en als je goed gelezen had is na overleg gelijk betaald. dan is het niet terecht dat het contract verbroken wordt, je beide nummers kwijt bent en dan op de koop toe ook nog ff voor beide nummers tot einde van het contract wel door laten betalen. dat noem ik dus pure naaierij.

als dat rechtsgeldig is ga ik ook een bedrijf opzetten en dan ben ik binnen de kortste tijd miljonair. slapend rijk worden heet zoiets.

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Beetje kinderachtig van je om gravedigger er van te 'verdenken' dat hij/zij bij KPN werkt alleen maar omdat jullie het niet met elkaar eens zijn. Ik ben het ook niet helemaal met je eens maar heb toch echt helemaal niks te maken met KPN.
ik heb nooit een AV gehad bij afsluiten van het abbo, en daarbij volgens het rechtssysteem moet een bedrijf aantonen dat de av is ontvangen door een klant.
Als je een contract tekent staat altijd onderaan in kleine letters iets in de trant van "Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van ... van toepassing" Als jij je handtekening zet zonder eerst de AV door te nemen dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.

renegade66

sorry hoor, maar ik wordt er een beetje moe van, ik vraag om hulp en heb het idee alleen maar aangevallen te worden, er is geen enkele provider die je een av geeft als je een abbo neemt, het gaat mij er alleen om dat er iets is fout gegaan bij ons wat niet eens echt onze schuld was, ik hoef daar verder niet over in detail te treden, heb ook netjes met kpn gebeld om het op te lossen en heb de rekening ook netjes betaald en toch zeggen ze van hun kant het abbo op voor beide telefoons. en dat is gewoon niet terecht vind ik, daarbij word je ook nog eens geregistreerd bij Preventel, waarbij in het systeem staat dat kpn zegt dat wij een jaar niet betaald hebben, en dat is dus absoluut niet waar, wat tot consequentie heeft dat wij nergens meer een abbo kunnen afsluiten. wij kunnen dat echt wel betalen. ik voel me gewoon onterecht als een crimineel of wanbetaler bestempeld door die lui. kan daar ook heel kwaad om worden.

renegade66

het werkt dus wel de andere kant op, hier een voorbeeld van een rechtszaak tegen kpn.

voor meer info: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2857

Voorgedrukte tekst op overeenkomst
Stel dat je een telefoonabonnement afsluit bij KPN Mobile. Dan staat er onderaan de overeenkomst: "Door ondertekening van dit formulier verklaart de Contractant de betreffende voorwaarden te hebben ontvangen en hiermee in te stemmen" of een tekst van gelijke strekking. De kantonrechter van Delft moest oordelen in een zaak waarin de abonnee een achterstand had bij de betaling van de maandtermijnen. KPN blokkeerde vervolgens het abonnement. Wel vorderde KPN alle resterende maandtermijnen, een flink bedrag gezien het feit dat de man niet eens meer kon bellen. In de algemene voorwaarden waarmee de man - kennelijk - had ingestemd - stond dat KPN recht heeft op betaling van alle maandtermijnen.

De abonnee was het er niet mee eens omdat hij de voorwaarden niet eens gekregen had, laat staan gelezen. Hij kreeg gelijk van de rechter. Volgens de rechter is een voorgedrukte zin over de acceptatie van algemene voorwaarden een 'verklaringsfictie'. 'De voorgedrukte tekst probeert de bewijslast ten nadele van de consument om te keren, hetgeen in strijd is met de beschermingsgedachte die aan het systeem ten grondslag ligt.' De rechter bedoelt hiermee te zeggen dat het aan de winkelier is om aan te tonen dat de algemene voorwaarden daadwerkelijk zijn overhandigd, vóór of uiterlijk op het moment waarop je een overeenkomst aangaat.

kortom kpn kan wel wat over AV neerzetten op een contract, maar ze moeten het ook aan je overhandigen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

@renegade66:

In jouw geval heb je waarschijnlijk recht op teruggave van het moment waarop de overeenkomst is ontbonden. Maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen, want of het beding waar ze zich op beroepen is rechtsgeldig hangt sterk af met de omstandigheden. Je gaf aan dat het een zakelijk nummer was en dan maakt het o.a. uit hoeveel werknemer je hebt. Maar kijk ook eens naar de link die ik in mijn eerste bericht heb gegeven.

Gesloten