| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kpn zijn niet zo aardig
kpn zijn niet zo aardig
Heb voor mijn man een abonnement afgesloten bij kpn. Jammer, door omstandigheden 2 maanden niet kunnen betalen. toen we het wel wilde betalen, dus alles inhalen, kregen we via sms van de kpn te horen dat het abonnement afgesloten was. We hebben de kpn gebeld om gelijk te kunnen betalen. Dat kon dus niet en we moesten wachten op een brief van een incasso bureau. Lindorff lag op de deurmat, € 730,10!!! Tegen over 2 maanden abonnementskosten en beltarief. We moesten de 2 jaar afkopen! Nu kunnen we dat niet in 1 keer betalen en dus in termijnen betalen. Ik snap niet waarom kpn het niet accepteerde dat we aan hun konden betalen dan ipv aan een incasso bureau??? nu hebben we meer kosten. Ik word er gek van als ik elke maand aflos en wordt boos. Het kon makkelijker gaan.
-
jellievrolijk
Re: kpn zijn niet zo aardig
Tja het ligt eraan. Heb je hen meteen op de hoogte gesteld dat je betalingsproblemen had? Heb je een betalingsregeling voorgesteld? Heb je gekke dingen gedaan met de telefoon? Ik noem het maar even: gokfiches, dat soort dingen.
Aan de andere kant, heeft KPN zelf voldoende aangegeven dat er een achterstand was plus de bedragen, enz.
Aan de andere kant, heeft KPN zelf voldoende aangegeven dat er een achterstand was plus de bedragen, enz.
-
Leo The Emperor
Wat KPN doet kun je aanvechten als een onredelijk beding.
Door dat je 2 maanden niet betaald hebt, wordt de rest van de abbonnementsperiode ineens geheel opeisbaar, echter zonder dat je gedurende die periode kunt bellen,
Dit staat zo in de algemene voorwaarden van KPN, maar dit is een onredelijk beding en kan door de rechter worden vernietigd. Je kunt ook zelf bezwaar aantekenen en een beroep doen op een venietigbare algemene voorwaarde.
Dit staat er in BW6-art 233 :
Het lijkt me het beste dat je in die trand een brief naar KPN schrijft ,en ze een redelijk bedrag aanbiedt voor de twee maanden en de telefoon. ( De prijs van de telefoon kun je vast wel op internet vinden)
Door dat je 2 maanden niet betaald hebt, wordt de rest van de abbonnementsperiode ineens geheel opeisbaar, echter zonder dat je gedurende die periode kunt bellen,
Dit staat zo in de algemene voorwaarden van KPN, maar dit is een onredelijk beding en kan door de rechter worden vernietigd. Je kunt ook zelf bezwaar aantekenen en een beroep doen op een venietigbare algemene voorwaarde.
Dit staat er in BW6-art 233 :
Je zult in ieder geval wel de 2 achterstalllige maanden dienen te betalen, en een redelijke vergoeding voor de gratis ontvangen telefoon.Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar
a. indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij; of
b. indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
Het lijkt me het beste dat je in die trand een brief naar KPN schrijft ,en ze een redelijk bedrag aanbiedt voor de twee maanden en de telefoon. ( De prijs van de telefoon kun je vast wel op internet vinden)
Wat betreft de communicatie van KPN, die is niet correct. KPN dient u in gebreke te stellen en daarbij kan men betaling van het rest-kontrakt eisen. KPN kan niet in één keer een incasso bureau inschakelen zonder u in de gelegenheid te stellen om het bedrag te voldoen waarbij direct incasso kosten in rekening worden gebracht.
Wat betreft de hoogte van de vergoeding die u KPN moet betalen, die is niet gelijk aan de som van de resterende kontraktmaanden. U mag een bedrag inhouden voor kosten die KPN in de toekomst niet voor u hoeft te maken zoals administratie kosten, interconnectie kosten etcetera.
Kunt u het zich veroorloven om een bepaald bedrag te betalen dan zou ik een schikkingsvoorstel aan KPN doen en dit bedrag overmaken. Mocht KPN niet akkoord gaan en de zaak voor laten komen, dan staat u tenminste sterker dan wanneer u helemaal niets doet. Betaal ook zeker de achterstallig termijnen over de maanden dat u nog kon bellen volledig.
Uiteraard kunt u ook het gehele bedrag betalen, dan bent u er zeker vanaf. Wanneer u het laat voorkomen kan u altijd de zaak verliezen en dus veroordeeld worden in de proceskosten e.d.
Wat betreft de hoogte van de vergoeding die u KPN moet betalen, die is niet gelijk aan de som van de resterende kontraktmaanden. U mag een bedrag inhouden voor kosten die KPN in de toekomst niet voor u hoeft te maken zoals administratie kosten, interconnectie kosten etcetera.
Kunt u het zich veroorloven om een bepaald bedrag te betalen dan zou ik een schikkingsvoorstel aan KPN doen en dit bedrag overmaken. Mocht KPN niet akkoord gaan en de zaak voor laten komen, dan staat u tenminste sterker dan wanneer u helemaal niets doet. Betaal ook zeker de achterstallig termijnen over de maanden dat u nog kon bellen volledig.
Uiteraard kunt u ook het gehele bedrag betalen, dan bent u er zeker vanaf. Wanneer u het laat voorkomen kan u altijd de zaak verliezen en dus veroordeeld worden in de proceskosten e.d.
-
jellievrolijk
Ik heb een beetje over die afkoop voor twee jaar heen gelezen. Ik heb namelijk al eens een rekening moeten betalen van 300 euries voor onrechtmatig gebruik door 1 van de kinderen. Dan telt het snel op natuurlijk. Had te maken met spelpunten voor een game. Dan denk je er goed aan te doen een mobiele te hebben voor noodgevallen voor de kinderen als alleenstaande moeder. En hen het mobiele nummer te geven.
Ik zou dus verder niet op mijn reactie letten maar zeker de andere twee lezen.
Ik heb inmiddels al een jaar geen mobiele telefoon meer en hoef er ook geen meer.
Je mist hem even, daarna denk je: wat moest ik eigenlijk met dat ding? Wil ik toch meegeven als tip.
Ik zou dus verder niet op mijn reactie letten maar zeker de andere twee lezen.
Ik heb inmiddels al een jaar geen mobiele telefoon meer en hoef er ook geen meer.
Je mist hem even, daarna denk je: wat moest ik eigenlijk met dat ding? Wil ik toch meegeven als tip.
-
renegade66
dit is een beding die voorkomt op de zogenaamde grijze lijst.
je kunt je beroepen op artikel 237 BW 6. aanhef j. en k.
er zijn diverse arresten te vinden hierover op internet.
lees ondertussen deze link. daar staat een heel stuk over dit beding.
je kunt je beroepen op artikel 237 BW 6. aanhef j. en k.
er zijn diverse arresten te vinden hierover op internet.
lees ondertussen deze link. daar staat een heel stuk over dit beding.
Uit de KPN voorwaarden mob. abbonement:
NIET TIJDIGE BETALING
2:6 1 Indien de Contractant van een Abonnement de door hem verschuldigde vergoedingen niet
binnen de in artikel 2:5, vijfde lid, bedoelde termijn heeft betaald of indien de automatische
incasso niet is geslaagd, is hij zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
2 Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim verkeert, is KPN gerechtigd de wettelijke
rente en de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte in rekening te brengen.
Voor vergoeding komen in aanmerking buitengerechtelijke kosten die in redelijkheid zijn
gemaakt en die qua hoogte redelijk zijn in verhouding tot de openstaande vordering.
3 KPN is gerechtigd over te gaan tot opschorting van de levering of tot ontbinding van de desbetreffende
overeenkomst wegens niet tijdige betaling van (een deel van) een nota nadat de
Contractant ook binnen een, in een door KPN te zenden herinnering gestelde, nadere termijn
niet heeft betaald.
Lijkt me duidelijk...
NIET TIJDIGE BETALING
2:6 1 Indien de Contractant van een Abonnement de door hem verschuldigde vergoedingen niet
binnen de in artikel 2:5, vijfde lid, bedoelde termijn heeft betaald of indien de automatische
2 Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim verkeert, is KPN gerechtigd de wettelijke
rente en de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte in rekening te brengen.
Voor vergoeding komen in aanmerking buitengerechtelijke kosten die in redelijkheid zijn
gemaakt en die qua hoogte redelijk zijn in verhouding tot de openstaande vordering.
3 KPN is gerechtigd over te gaan tot opschorting van de levering of tot ontbinding van de desbetreffende
Contractant ook binnen een, in een door KPN te zenden herinnering gestelde, nadere termijn
niet heeft betaald.
Lijkt me duidelijk...
-
jellievrolijk
Wat staat er dan in artikel 2:5 als bedoelde termijn? Dus helemaal duidelijk is het niet.dhc schreef:Uit de KPN voorwaarden mob. abbonement:
NIET TIJDIGE BETALING
niet heeft betaald.
Lijkt me duidelijk...
Daarnaast zijn er natuurlijk ook "gewone" wetten waar bedrijven zich aan hebben te houden. Meestal gestoelt op redelijkheid en billijkheid.
-
renegade66
dhc is er van overtuigd dat algemene voorwaarden altijd bepalend zijn.
helaas is het nog altijd de rechter en de wet die bepaald en niet de algemene voorwaarden.
het artikel die ik naar voren haal is daar een bewijs van dat dit dus absoluut niet het geval is.
bijna elk telecom bedrijf overtreed die zogenaamde grijze lijst.
dat je voor een contract van 2 jaar tekent wil nog niet zeggen dat dit rechtsgeldig is.
enigszins wordt je hier zelfs toe gedwongen met super aanbiedingen.
echter in de wet staat dat bij een 2 jarig contract opzegging na 1 jaar mogelijk moet zijn.
helaas is dit never nooit het geval bij die providers. ze houden je aan het contract waar je voor getekend hebt.
dit is dus een overtreding van de wet. of het nu in de algemene voorwaarden staat of niet.
TS had natuurlijk op tijd moeten betalen, echter geeft dit kpn niet het recht om de gehele 2 jaar op te kunnen eisen.
helaas is het nog altijd de rechter en de wet die bepaald en niet de algemene voorwaarden.
het artikel die ik naar voren haal is daar een bewijs van dat dit dus absoluut niet het geval is.
bijna elk telecom bedrijf overtreed die zogenaamde grijze lijst.
dat je voor een contract van 2 jaar tekent wil nog niet zeggen dat dit rechtsgeldig is.
enigszins wordt je hier zelfs toe gedwongen met super aanbiedingen.
echter in de wet staat dat bij een 2 jarig contract opzegging na 1 jaar mogelijk moet zijn.
helaas is dit never nooit het geval bij die providers. ze houden je aan het contract waar je voor getekend hebt.
dit is dus een overtreding van de wet. of het nu in de algemene voorwaarden staat of niet.
TS had natuurlijk op tijd moeten betalen, echter geeft dit kpn niet het recht om de gehele 2 jaar op te kunnen eisen.
[quotedhc is er van overtuigd dat algemene voorwaarden altijd bepalend zijn.
helaas is het nog altijd de rechter en de wet die bepaald en niet de algemene voorwaarden][/quote]
Dan heb je het toch echt verkeerd. Ik ben van mening dat alg. voorwaarden zeker niet in strijd mogen zijn met de wet. Dat heeft echter niets te maken met redelijkheid en billikheid.
Als echter in de voorwaarden staat dat men bij een betalingsachterstand het contract mag beëindigen dan mag dat en geen erechter zal een bedrijf terugfluiten.
Kun je ook nog even aangeven welk wet je bedoelt, doe maar even de link:
"echter in de wet staat dat bij een 2 jarig contract opzegging na 1 jaar mogelijk moet zijn."
Contract van twee jaar duurt.....twee jaar!
die wetswijziging om dat aan te passen is nog niet in de Tweede Kamer behandelt, je bent lichtelijk in de war.
helaas is het nog altijd de rechter en de wet die bepaald en niet de algemene voorwaarden][/quote]
Dan heb je het toch echt verkeerd. Ik ben van mening dat alg. voorwaarden zeker niet in strijd mogen zijn met de wet. Dat heeft echter niets te maken met redelijkheid en billikheid.
Als echter in de voorwaarden staat dat men bij een betalingsachterstand het contract mag beëindigen dan mag dat en geen erechter zal een bedrijf terugfluiten.
Kun je ook nog even aangeven welk wet je bedoelt, doe maar even de link:
"echter in de wet staat dat bij een 2 jarig contract opzegging na 1 jaar mogelijk moet zijn."
Contract van twee jaar duurt.....twee jaar!
die wetswijziging om dat aan te passen is nog niet in de Tweede Kamer behandelt, je bent lichtelijk in de war.
-
renegade66
ik heb het hierboven al aangehaald.
die wet is er wel degelijk artikel BW 6:237 aanhef j. en k.
lees citaat:
die wet is er wel degelijk artikel BW 6:237 aanhef j. en k.
lees citaat:
duidelijk lijkt mij.Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
j. dat de wederpartij verplicht tot het sluiten van een overeenkomst met de gebruiker of met een derde, tenzij dit, mede gelet op het verband van die overeenkomst met de in dit artikel bedoelde overeenkomst, redelijkerwijze van de wederpartij kan worden gevergd;
k. dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen
@dedupe73
Hoe heb je het nu aangepakt?
Want ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Ik heb door omstandigheden 3 maanden niet kunnen betalen.
Toen ik de HI klantenservice belde om mijn openstaande rekeningen
te voldoen, bleek dat mn abbonement was opgeheven en ik de afkoopsom
van 900 euro moest betalen. Wat kan ik nu het best doen?
Heeft het zin om bezwaar te maken, of kan ik maar beter gewoon
een regeling treffen met het incassobureau?
Hoe heb je het nu aangepakt?
Want ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Ik heb door omstandigheden 3 maanden niet kunnen betalen.
Toen ik de HI klantenservice belde om mijn openstaande rekeningen
te voldoen, bleek dat mn abbonement was opgeheven en ik de afkoopsom
van 900 euro moest betalen. Wat kan ik nu het best doen?
Heeft het zin om bezwaar te maken, of kan ik maar beter gewoon
een regeling treffen met het incassobureau?
-
Bob Schurkjens
KPN en andere telco's maken zich aan de lopende band schuldig aan oneerlijke handelspraktijken, zie o.a. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4132
Die afkooptruuk proberen ze elke keer weer. Gewoon niet betalen. Laat je maar dagvaarden door Lindorff, dan moet de kantonrechter er naar kijken. Dat zal Lindorff niet doen omdat ze weten dat ze toch geen kans maken.
Ik zou KPN een e-mail sturen met daarin:
- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:
Stel daarin dat je KPN 14 dagen de tijd geeft de kwestie op te lossen en dat je na die 14 dagen een geschil aanspant tegen KPN bij de Geschillencommissie Telefocommunicatie in Den Haag,
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Het emailadres van KPN is [email protected]
Die afkooptruuk proberen ze elke keer weer. Gewoon niet betalen. Laat je maar dagvaarden door Lindorff, dan moet de kantonrechter er naar kijken. Dat zal Lindorff niet doen omdat ze weten dat ze toch geen kans maken.
Ik zou KPN een e-mail sturen met daarin:
- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:
Stel daarin dat je KPN 14 dagen de tijd geeft de kwestie op te lossen en dat je na die 14 dagen een geschil aanspant tegen KPN bij de Geschillencommissie Telefocommunicatie in Den Haag,
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Het emailadres van KPN is [email protected]
-
renegade66
niets aan toe te voegen bob.

-
Bob Schurkjens