Ik heb een telefoon bestel bij Hi, de Sony Ericsson Xperia Arc. Aangezien ik de donkere kleur niet mooi vond, koos ik voor de zilvere editie. In de winkel hebben ze mij toegezegd dat deze 20 april uitkomt en, voor klantenbestellingen waarschijnlijk eerder, maar uiterlijk op deze datum geleverd wordt.
De datum is nu echter al een keer uitgesteld naar begin mei. Niet zoals de afspraak, maar oke, hier kan ik mee leven. Nu is de datum weer opnieuw uitgesteld naar eind juni. Dit duurt me echt te lang af dus ging ik naar de winkel om toch te donkere te nemen dan. Dit kon echter niet.
Het abbonoment was een aanbieding die op dit moment niet meer loopt, deze staat in het systeem met de zilveren telefoon eraan gekoppeld. Dit is (volgens de winkel) niet te wijzigen dus een andere kleur van deze telefoon meegeven mag niet. Het enige wat ze kunnen doen is dit abbonoment vervangen door een ander en mij de zwarte Arc aanbieding met de aanbieding die nu loopt, wat dus over de gehele abbonomentsduur (2 jaar) ruim 100 euro duurder is.
Mij is dus in de winkel een telefoon beloofd op uiterlijk 20 april, en nu moet ik dus 100 euro betalen om een ander toestel (lees: dezelfde telefoon in een andere kleur) te krijgen of 2 maanden langer wachten.
Dit vind ik nou niet bepaald een aardig alternatief als een organisatie (of de vertegenwoordigers hiervan in een winkel) zich niet aan de gemaakte afspraken kan houden. Slechte service.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Langere levertijd van 2 maanden
Langere levertijd van 2 maanden
Laatst gewijzigd door migon op 19 apr 2011 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Langere levertijd van 2 maanden
Migon. Schrijf de winkelier aan dat er afgesproken is om het betreffende toestel in de gewenste kleur op 20-04 af te leveren waarbij je in eerste instantie vernomen hebt dat deze leverdatum uitgesteld wordt tot begin mei waarmee je accoord kunt gaan.
Je hebt verder vernomen dat de levertijd wederom uitgesteld wordt tot eind juni waarmee een danige inbreuk op de overeenkomst wordt gedaan waardoor je niet accoord gaat en de koop wenst te ontbinden (wellicht heb je je contract verlengt in combinatie met de telefoon dus zal dat contract ook ontbonden moeten worden) maar dat je ook accoord gaat met de levering van het gelijke toestel in de door jou minder gewenste kleur onder vergoeding van een schadeloosstelling van 50 euro (bijvoorbeeld).
Oftewel draai de zaak om: de winkelier levert niet en houdt zich dus niet aan de afspraak. Die heeft nu drie keuzen, 1 zorgen dat jij je zilveren toestel begin mei in je bezit hebt, 2 je een zwart toestel leveren met 50 euro vergoeding omdat dit niet degene is die je oorspronkelijk besteld hebt of 3 de koop ontbinden waardoor jij bij de concurrent een toestel naar keuze kunt gaan aanschaffen.
Je hebt verder vernomen dat de levertijd wederom uitgesteld wordt tot eind juni waarmee een danige inbreuk op de overeenkomst wordt gedaan waardoor je niet accoord gaat en de koop wenst te ontbinden (wellicht heb je je contract verlengt in combinatie met de telefoon dus zal dat contract ook ontbonden moeten worden) maar dat je ook accoord gaat met de levering van het gelijke toestel in de door jou minder gewenste kleur onder vergoeding van een schadeloosstelling van 50 euro (bijvoorbeeld).
Oftewel draai de zaak om: de winkelier levert niet en houdt zich dus niet aan de afspraak. Die heeft nu drie keuzen, 1 zorgen dat jij je zilveren toestel begin mei in je bezit hebt, 2 je een zwart toestel leveren met 50 euro vergoeding omdat dit niet degene is die je oorspronkelijk besteld hebt of 3 de koop ontbinden waardoor jij bij de concurrent een toestel naar keuze kunt gaan aanschaffen.
Hallo Aaten,
Dankjewel voor je reactie. Op de website is vast wel ergens in de disclaimer opgenomen dat de gegeven informatie onder voorbehoud is, maar in de winkel is mij daarentegen een keiharde garantie gegeven dat hij uiterlijk 20 april geleverd wordt.
Het abbonoment in kwestie is geen verlenging, maar een nieuw afgesloten abbonoment.
Bedankt voor je tips, ik ga er zeker achteraan bij Hi!
Ik was altijd wel tevreden over Hi maar de oplossing die ze nu aanbieden (of wachten, of in totaal 100 euro betalen zodat ik een andere telefoon van gelijke waarde bij hetzelfde abbonoment uit kan kiezen) vind ik gewoon ronduit waardeloos als Hi zelf degene is die zich niet aan de afspraken houdt.
Verdere tips zijn uiteraard ook nog steeds welkom
Als 19-jarige ben ik nog niet heel bekend met welke stappen ik allemaal kan en mag ondernemen.
Als ik deze suggestie op zou volgen en bij Hi neerleg dat ze die 3 opties hebben, wat kan ik dan doen als Hi zegt dat ze geen van alle 3 doen?
Dankjewel voor je reactie. Op de website is vast wel ergens in de disclaimer opgenomen dat de gegeven informatie onder voorbehoud is, maar in de winkel is mij daarentegen een keiharde garantie gegeven dat hij uiterlijk 20 april geleverd wordt.
Het abbonoment in kwestie is geen verlenging, maar een nieuw afgesloten abbonoment.
Bedankt voor je tips, ik ga er zeker achteraan bij Hi!
Ik was altijd wel tevreden over Hi maar de oplossing die ze nu aanbieden (of wachten, of in totaal 100 euro betalen zodat ik een andere telefoon van gelijke waarde bij hetzelfde abbonoment uit kan kiezen) vind ik gewoon ronduit waardeloos als Hi zelf degene is die zich niet aan de afspraken houdt.
Verdere tips zijn uiteraard ook nog steeds welkom
Als 19-jarige ben ik nog niet heel bekend met welke stappen ik allemaal kan en mag ondernemen.
Als ik deze suggestie op zou volgen en bij Hi neerleg dat ze die 3 opties hebben, wat kan ik dan doen als Hi zegt dat ze geen van alle 3 doen?
Wat als de verkoper straks beweerd die keiharde garantie niet gegeven te hebben? In dit soort situaties is raadzaam om daar achteraan een een brief te versturen met daarin te verwijzen naar de gemaakte de afspraken. In dit geval dan ook aangegeven dat het tevens een ingebrekenstelling is.migon schreef:Dankjewel voor je reactie. Op de website is vast wel ergens in de disclaimer opgenomen dat de gegeven informatie onder voorbehoud is, maar in de winkel is mij daarentegen een keiharde garantie gegeven dat hij uiterlijk 20 april geleverd wordt.
In dit geval had je een ingebrekenstelling kunnen sturen, dat is een brief waarin je de tegenpartij een laatste kans geeft om aan zijn verplichtingen te voldoen en daarbij moet je dan een redelijke termijn opgegeven. Daarbij moet je altijd zorgen dat je bewijs krijgt dat de tegenpartij de brief heeft ontvangen, vraag dus om een reactie of stuur de brief aangetekend. Bijvoorbeeld uiterlijk op 20 april. Dit is een vrij algemene regel, dus die kun je in veel situaties toepassen.migon schreef:Verdere tips zijn uiteraard ook nog steeds welkom
Na 20 april is men dan in verzuim, zoals dat juridisch heet, en kun je o.a. de wettelijke rente, ontbinding en andere zaken eisen. Nu zou ik 14 dagen aanhouden als redelijke termijn.