Mijn laptop van Samsung had al een half jaar oplaadproblemen. Hij laadde de eerste keer dat ik de kabel erin deed langzaam op, en ik moest de kabel er elke keer 1x in en 1x uit doen. Ik heb hem via de MediaMarkt een half jaar geleden opgestuurd maar toen is die niet gerepareerd.
Na mijn toetsweek heb ik hem aangemeld via de Samsung site en heb ik hem opgestuurd. DynaFix repareert hem blijkbaar. Na vele irritaties halen ze hem op (verkeerde koffer meegenomen waardoor hij niet mee kon). Samsung had beloofd dat die binnen 3 werkdagen zou worden gerepareerd.
Ze halen hem uiteindelijk goed op en doen onderzoek. Ze constateren dat er vochtschade is, wat ik erg vreemd vond, want ik heb al bijna een jaar problemen met opladen en hij is nog nooit met vocht in aanraking geweest. Ik dacht oke, het repareren kost 400 euro. Dan maar niet laten repareren en gewoon het langzaam opladen accepteren. Het langzaam opladen kon ik toch voorkomen door de oplaadkabel 1x eruit te halen en weer erin te steken, het was dus iets heel kleins. Ik moest wel 60 euro onderzoekskosten betalen, en kreeg hem na een week terug.
Blijkt mijn laptop helemaal niet meer te werken! Het scherm flikkert en gaat uit. Dit was helemaal niet het geval. Ik had al maanden last van langzaam opladen, maar dit is nog nooit voorgekomen. Erg vreemd dat je hem aanmeld met oplaadklachten (die al maanden spelen) en dat ze 'onderzoek' uitvoeren, en je laptop onbruikbaar wordt!
Ook laad erg langzaam op (8 uur opgeladen en nog maar op 45%). Voor het opsturen deed ik gewoon de kabel erin en eruit en was hij volledig opgeladen in 2.5 uur.
Scherm is helemaal ingebrand, geluid klinkt raar en hij is helemaal onbruikbaar!
Nu wil ik best naar de rechter stappen, maar ik ben bang dat ze dit gaan verwijten aan de vochtschade. Voor het opsturen deed hij het perfect, maar hoe kom je hier onderuit? Ze moeten toch eerst kijken of het toestel werkt, en daarna mijn laptop openen? Als hij daarna niet meer werkt, hebben zij iets verkeerd gedaan.
Ik ben een student en ik heb ook geen rechtsbijstand. Noch het geld om een nieuwe laptop te kopen nu. Wat kan ik doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop onbruikbaar terug na opsturen voor kleine reparatie
Re: Laptop onbruikbaar terug na opsturen voor kleine reparatie
Als je kunt bewijzen dat jij de laptop aan hun hebt gegeven zonder voor de reste schade kun je makkelijk naar de rechter stappen. Dan win je en kost het je niks. Kun je dat niet? Dan moet je samsung bellen of een klacht op het klachtencompas https://www.klachtenkompas.nl/ invullen. Het beste lijkt mij om eerst contact op tenemen met samsung. Kom je er met samsung niet uit? Dan een klacht op klachtencompas invullen daar zijn bedrijfen best wel gevoelig voor.
Re: Laptop onbruikbaar terug na opsturen voor kleine reparatie
Ik heb bewijs dat mijn laptopscherm perfect werkte. Nu krijg ik een mail van Dynafix waarin ze zeggen dat het scherm en het opladen het beide al niet deden. Dit was voor het opsturen zeer zeker niet het geval en dit weet eigenlijk iedereen (familie, vrienden, schoolgenoten en projectgroep).
Zij beweren dit zonder bewijs. Er is volgens mij geen foto gemaakt van mijn laptop voordat ze 'onderzoek' gingen doen waar hij dus gemold is. Ik zit al langer dan een maand zonder laptop en Samsung laat me alleen maar wachten. Ik krijg zogenaamd binnen 5 dagen een antwoord.
Ik wil wel bellen met het juridisch loket en naar de rechter stappen (puur uit principe), maar hoe gaat de rechter om met zoiets? Klant beweert dat laptop perfect werkte, en reparatiebedrijf zegt dat niets het deed.
Erg vreemd dit, ik raad niemand aan trouwens om iets te laten repareren door Samsung/Dynalogic/Comserve of hoe ze ook allemaal mogen heten.
Zij beweren dit zonder bewijs. Er is volgens mij geen foto gemaakt van mijn laptop voordat ze 'onderzoek' gingen doen waar hij dus gemold is. Ik zit al langer dan een maand zonder laptop en Samsung laat me alleen maar wachten. Ik krijg zogenaamd binnen 5 dagen een antwoord.
Ik wil wel bellen met het juridisch loket en naar de rechter stappen (puur uit principe), maar hoe gaat de rechter om met zoiets? Klant beweert dat laptop perfect werkte, en reparatiebedrijf zegt dat niets het deed.
Erg vreemd dit, ik raad niemand aan trouwens om iets te laten repareren door Samsung/Dynalogic/Comserve of hoe ze ook allemaal mogen heten.