| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lastiggevallen door onbekend nummer
-
Marjon1971
Lastiggevallen door onbekend nummer
Mijn zoon wordt sinds gisteren meerdere malen per dag gebeld op zijn mobieltje door een afgeschermd nummer.
Wanneer hij de telefoon opneemt hoort hij een bandje met steeds dezelfde tekst. Het zou gaan om datingsite Flamingo die al een aantal dagen contact met hem probeert op te nemen. Ik heb hem geadviseerd om, bij een oproep met een afgeschermd nummer, direct de verbinding te verbreken of helemaal niet op te nemen. Ik heb op internet gezocht naar een datingsite die de naam Flamingo draagt, maar kan niets vinden...... Welke consument herkent dit?
Wanneer hij de telefoon opneemt hoort hij een bandje met steeds dezelfde tekst. Het zou gaan om datingsite Flamingo die al een aantal dagen contact met hem probeert op te nemen. Ik heb hem geadviseerd om, bij een oproep met een afgeschermd nummer, direct de verbinding te verbreken of helemaal niet op te nemen. Ik heb op internet gezocht naar een datingsite die de naam Flamingo draagt, maar kan niets vinden...... Welke consument herkent dit?
Re: Lastiggevallen door onbekend nummer
Heel eenvoudig, een ander nummer vragen om rede van lastigvallen.
Bel de klantenservice van je eigen telecomprovider. Zij zullen je aangeven hoe je tijdstippen van deze ongewenste telefoontjes aan hen kan doorgeven.
Zij starten dan een onderzoek en zullen vanwege - wat mij betreft misplaatste - privacy in eerste instantie de beller aanschrijven dat zijn gedrag als storend wordt ervaren. Pas als het niet ophoudt is er kans dat jij de gegevens in handen krijgt.
Dus stap 1: je provider bellen!
Zij starten dan een onderzoek en zullen vanwege - wat mij betreft misplaatste - privacy in eerste instantie de beller aanschrijven dat zijn gedrag als storend wordt ervaren. Pas als het niet ophoudt is er kans dat jij de gegevens in handen krijgt.
Dus stap 1: je provider bellen!
Misschien het bandje eens helemaal afluisteren? Dan wordt u wellicht wat wijzer van die telefoontjes.
Heeft de zoon contacten met datingsites?.Marjon1971 schreef:Mijn zoon wordt sinds gisteren meerdere malen per dag gebeld op zijn mobieltje door een afgeschermd nummer.
Via de provider een blokkade laten instellen. Succes
En welk nummer moet er dan geblokkeerd worden?:-)
-
Bob Schurkjens
Filter app er op zetten en kijken of het werkt https://play.google.com/store/apps/deta ... allFilter2
Ik gebruik zelf zo'n filter voor SMS spam
Ik gebruik zelf zo'n filter voor SMS spam
-
Leo The Emperor
Je kunt toch op een smartphone alle afgeschermde nummers met 1 druk op de knop blokkeren.
Ben je ook gelijk van alle callcentres af.
Wat dan weer wat vervelend kan zijn als zo'n callcenter belt over zeg een pensioen wat door wetswijzigingen veranderd..Leo The Emperor schreef:Je kunt toch op een smartphone alle afgeschermde nummers met 1 druk op de knop blokkeren.![]()
-
stefanhouterman
Ik denk toch, dat dit schriftelijk gebeurd, als een pension veranderd.sjohie schreef:Wat dan weer wat vervelend kan zijn als zo'n callcenter belt over zeg een pensioen wat door wetswijzigingen veranderd..Leo The Emperor schreef:Je kunt toch op een smartphone alle afgeschermde nummers met 1 druk op de knop blokkeren.![]()
je provider heeft de bel historytijger1 schreef:En welk nummer moet er dan geblokkeerd worden?:-)