LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEAPP iPhone - garantie is te verwaarlozen....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
koopnietbijleapp

LEAPP iPhone - garantie is te verwaarlozen....

Ongelezen bericht door koopnietbijleapp »

Vol goede moed kocht ik in Januari 2017 een refurbished 5S Iphone. Gekozen voor de duurste uitvoering om een zo goed mogelijk exemplaar te pakken te krijgen.
De eerste 9 maanden gingen vlekkeloos totdat er steeds meer stof in de behuizing kwam. Dit hoopte vooral op bij de camera en deze werd onbruikbaar. Op naar LEAPP Eindhoven, alwaar men de stof verwijderde en ik wee aan de slag kon. Echter, de stof kwam terug en omdat ik niet in de buurt was van een LEAPP vestiging en mijn camera dringend nodig had koos ik voor een reparateur (erkend uiteraard) . Die constateerde dat het toestel wel eerder schoongemaakt was, maar niet gerepareerd. De stof kwam naar binnen doordat een onderdeel van de telefoonluidspreker gescheurd was. De erkende reparateur heeft dat probleem verholpen. In de winkels van LEAPP repareren ze dus niet, maar doen aan symptoom bestrijding. Waardeloos dus.
Na 1jaar was de accu inmiddels overleden, en 50% korting op een accu van 60 euro bracht me wederom naar LEAPP eindhoven. Echter, men kan niet meer repareren op de locatie. Of een retourtje naar een anderhalf uur verder gelegen repairshop.... of 2! weken je telefoon kwijt. Daar ik de telefoon ook zakelijk gebruik is dit een regeling van niets natuurlijk. Leapp is niet thuis, en wil niets meer doen. De accu heb ik bij die erkende reparateur maar laten vervangen voor de zelfde prijs als bij LEAPP, maar dan binnen 15 minuten en een goede bak koffie.

Het moraal? Er is niets zo duur dan een goedkope Iphone van een refurbisher. met name LEAPP laat het afweten. Even doorsparen de volgende keer voor een nieuwe telefoon. wellicht een ander merk ook...

sylvesterb

Re: LEAPP iPhone - garantie is te verwaarlozen....

Ongelezen bericht door sylvesterb »

koopnietbijleapp schreef:Vol goede moed kocht ik in Januari 2017 een refurbished 5S Iphone. Gekozen voor de duurste uitvoering om een zo goed mogelijk exemplaar te pakken te krijgen.
De eerste 9 maanden gingen vlekkeloos totdat er steeds meer stof in de behuizing kwam. Dit hoopte vooral op bij de camera en deze werd onbruikbaar. Op naar LEAPP Eindhoven, alwaar men de stof verwijderde en ik wee aan de slag kon. Echter, de stof kwam terug en omdat ik niet in de buurt was van een LEAPP vestiging en mijn camera dringend nodig had koos ik voor een reparateur (erkend uiteraard) . Die constateerde dat het toestel wel eerder schoongemaakt was, maar niet gerepareerd. De stof kwam naar binnen doordat een onderdeel van de telefoonluidspreker gescheurd was. De erkende reparateur heeft dat probleem verholpen. In de winkels van LEAPP repareren ze dus niet, maar doen aan symptoom bestrijding. Waardeloos dus.
Na 1jaar was de accu inmiddels overleden, en 50% korting op een accu van 60 euro bracht me wederom naar LEAPP eindhoven. Echter, men kan niet meer repareren op de locatie. Of een retourtje naar een anderhalf uur verder gelegen repairshop.... of 2! weken je telefoon kwijt. Daar ik de telefoon ook zakelijk gebruik is dit een regeling van niets natuurlijk. Leapp is niet thuis, en wil niets meer doen. De accu heb ik bij die erkende reparateur maar laten vervangen voor de zelfde prijs als bij LEAPP, maar dan binnen 15 minuten en een goede bak koffie.

Het moraal? Er is niets zo duur dan een goedkope Iphone van een refurbisher. met name LEAPP laat het afweten. Even doorsparen de volgende keer voor een nieuwe telefoon. wellicht een ander merk ook...
Of je nou de goedkoopste IPhone 5S hebt of de duurste alles is gelijk enkel wat meer geheugen. Ik zie echter dat LEAPP je alternatieven heeft geboden maar je hier niet akkoord bent gegaan. Het lijkt er meer op dat je als ondernemer meer had verwacht, maar een reparatie van 2 weken is redelijk gebruikelijk.

Dat LEAPP bij de eerste situatie de oorzaak niet heeft achterhaald is vreemd, maar hoe is de schade aan de luidspreker ontstaan? Neem aan gezien je het ze zo kwalijk neemt dit duidelijk zichtbaar was.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk lijkt het me niet verstandig als u ook zakelijk afhankelijk bent van een telefoon een tweedehands apparaat aan te schaffen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Lady1234 schreef:Persoonlijk lijkt het me niet verstandig als u ook zakelijk afhankelijk bent van een telefoon een tweedehands apparaat aan te schaffen.
En dan nog, heb je niet een oud toestel in de la waar je het simkaartje even in kan drukken?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie een online aanbieder die maar €14,95 voor batterij vraagt zonder montage, online filmpje en met hulpstuk en speciale schroevendraaier €18,-

Maar plaatselijke winkel kan die batterij ook vervangen en een rubber randje rond de camera en hij is weer stofdicht.
Bij kast schade is herstel daar ook mogelijk maar meestal word er een schuim randje geplakt voor weer dicht maken....

Kosten nihil en minder als 5 minuten werk.
Ik had voor scherm en batterij meer tijd nodig voor hete koffie en reparateur moest op mijn wachten!
Deze 4S is gelijk aan alle andere, zelfde werk en ook die was voordelig hersteld.

Ik kwam voor kapot scherm, eigen schuld en kreeg gelijk aangeboden, zullen ze de batterij testen en gelijk vervangen voor leuk prijsje....
Had hem gelijk nodig dus niet zelf gedaan en online is al snel een week of 2 wachten of hogere porto....

LEAPP hoorde naast te reinigen ook te testen en binnen 1 jaar batterij op zou slordig werk zijn.
De budget met zichtbare schade kan je dit verwachten maar de betere en duurder moesten ze gelijk deze vervangen.

Ga naar een plaatselijke winkel, herkenbaar aan de hard doorlopende Wilders kiezers... omdat de eigenaar naast voordelig......
Ook gratis Thee en Koffie aanbied!

Gesloten