LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lekker slim.... KPN en 1888

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Briks

lekker slim.... KPN en 1888

Ongelezen bericht door Briks »

Een paar weken geleden belde ik een tel.nr kreeg ik nadat die een paar keer over gegaan was een stem die zei dat ik doorverbonden werd,
oke... dacht ik, zal dan wel naar een 06 nr worden. maar tot mijn grote schrik hoorde ik de stem zeggen 'welk nr moet 1888...'

toen ik de eerste cijfers van dat bandje hoorde, was mijn reactie, Ohhh nee, dus direct de verbinding verbroken.
later kreeg ik de internetfactuur en schok behoorlijk, bij het telnr van 1888 stond 4 seconde gebeld [klopt] en het bedrag € 1,31.

ik heb gelijk met KPN gemaild dat ik het daar niet mee eens was, tenslotte is het € 0,80 per minuut, daar ik in de veronderstelling was dat ik door verbonden werd met een 06 nr heb ik niet eerder afgebroken. ook heb ik tegen ze gezegd dat ik het een stuk goedkoper kan opzoeken of op internet, telefoonboek of in mijn eigen boekje.

ik vind deze praktijken nogal asociaal en tegen ze gezegd dat het band zeer onduidelijk is. je krijg niet eerst te horen dat je naar 1888 doorgeschakeld word, nee dat krijg je pas te horen nadat je doorgeschakeld bent. niet eens een keuze menu of dat je dat wel wilt. ik heb ze ook gezegd dat ik deze kosten niet ga betalen, daar zij ook in mijn rekening verleden kunnen kijken dan zien ze dat ik nog nooit vrijwillig dat nr heb gedraaid.

ik kreeg als antwoord op beide mails, dat ze het door zou geven [bandje onduidelijk] en dat het ook per gesprek kon zijn.
ja me neus, 4 sec... dat word dan bij mij € 0,0133333 enz. en zeker geen € 1,31.

inmiddels heb ik de rekening allang betaald maar zonder die € 1,31.

ik vind dit echt dubieuze zaken, KPN verdiend al genoeg alle gesprekken worden afgerond naar boven en vooral de 06 nr. het zou eerlijker zijn als ze alles tot op de sec. berekenen en dan het eind totaal afronden, net zo als bij een supermarkt.

ik snap wel waarom ze het op zo`n manier doen, anders kost het hun geld, want de sec. tikken door als het keuze menu draait en dan toch afgebroken word omdat je dat niet wilt, heel slim maar zeer klant onvriendelijk.

wat vinden jullie hier nu van??

gr briks

Wolter32

Re: lekker slim.... KPN en 1888

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Dit zijn gewoon de voorwaarde van de dienst en je zult
dus gewoon moeten betalen. 1.31 euro waar heb je het over man.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Een paar weken geleden belde ik een tel.nr (..)
Welk telnr belde u? Iemands privé nummer of een of andere dienst? Hierin bent u volkomen onduidelijk.
toen ik de eerste cijfers van dat bandje hoorde, was mijn reactie, Ohhh nee, dus direct de verbinding verbroken.
later kreeg ik de internetfactuur en schok behoorlijk, bij het telnr van 1888 stond 4 seconde gebeld [klopt] en het bedrag € 1,31.

ik heb gelijk met KPN gemaild dat ik het daar niet mee eens was, tenslotte is het € 0,80 per minuut, daar ik in de veronderstelling was dat ik door verbonden werd met een 06 nr heb ik niet eerder afgebroken. ook heb ik tegen ze gezegd dat ik het een stuk goedkoper kan opzoeken of op internet, telefoonboek of in mijn eigen boekje.
Op het moment er verbinding wordt maakt gaat de teller tikken. Bij 1888 zijn de kosten bekend. €0,80 per minuut + de kosten die voor je mobiele abonnement. Dat geldt ook als je mobiel naar callcentra belt.
Zie: http://www.kpn.com/prive/service/1888-n ... rmatie.htm
Dit zijn gewoon de geldende voorwaarden.
inmiddels heb ik de rekening allang betaald maar zonder die € 1,31.
Welke rekening hebt u dan nu betaald? Immers, u zegt de rekening van 1,31 ontvangen te hebben, maar deze niet betaald te hebben.

Overigens als je 1888 krijgt wordt duidelijk gezegd dat het €0,80 per minuut kost!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

lekker slim.... KPN en 1888
Lekker slim ja om die 1,31 niet te betalen.
De aanmanings en incasso kosten zullen dit bedrag ruimschoots overtreffen,dit zal waarschijnlijk je volgende topic beter vervolgen op dit topic.
Beter gewoon betalen en daarna een reclame erover indienen . Geef eerst eens antwoord op de vragen van Shine wordt alles een beetje duidelijker de informatie die er nu staat is zeer zeer sumier en onvolledig.
Een paar weken geleden belde ik een tel.nr
????????

gr Henk

Shine

Niet verstandig niet dit bedragje te betalen. Ik ruik de aanmningen. incasso's e.d. al. Iets waar u, Briks, als ik wat rondleest nogal wat patenten op lijkt te hebben.
Deze kunt u er dan aan toevoegen. Niet piepen strakjes als de aanmaningen en incasso's op uw deurmat vallen.!!

Briks

Ongelezen bericht door Briks »

Shine
de totaal rek. natuurlijk, - 1,31, ik vind dat een enorm bedrag voor 4 sec.
en ik belde naar een prive nr [huis aansluiting] daar er in deze regio vaak bedrijven zijn die overdag niet 'bemand' zijn kan je dus doorgeschakeld worden naar de des betreffende persoon die dan ergens in het 'veld' werkt.

het gaat er om dat ik zonder dat ik het wist naar die dure 1888 doorgeschakelt werd en daar zit dus het grote euvel.

gr briks

Shine

Briks schreef:Shine
de totaal rek. natuurlijk, - 1,31, ik vind dat een enorm bedrag voor 4 sec.
en ik belde naar een prive nr [huis aansluiting] daar er in deze regio vaak bedrijven zijn die overdag niet 'bemand' zijn kan je dus doorgeschakeld worden naar de des betreffende persoon die dan ergens in het 'veld' werkt.

het gaat er om dat ik zonder dat ik het wist naar die dure 1888 doorgeschakelt werd en daar zit dus het grote euvel.

gr briks
Dan moet u de persoon aanspreken die deze doorschakeling zo heeft ingesteld. Het valt KPN/1888 niet te verwijten, maar de persoon die dus deze doorschakeling zo heeft ingesteld. Misschien is die wel erg slim om op deze manier zijn/haar belkosten te ontlopen. Want, als iemand gebruik maakt van een doorschakeling (door de gebelde is een telnummer ingetoetst waarnaar de doorgeschakeling plaatsvindt), dan betaalt de gebelde de kosten vanaf de doorschakeling. Bij doorschakeling weet de beller niet naar welk telnummer dit plaatsvindt.
Mogelijk dat de gebelde privépersoon op deze manier kosten wil besparen.
Iig ...spreek die persoon er op aan! Declareer desnoods bij die persoon deze 1,31.
Behoed u echter voor allerlei extra kosten en ellende (waar u dus patenten op lijkt te hebben) door koppigheid en denken dat u in uw recht staat.

Uw laatste zin snap ik niet en zie het verband ook niet mbt uw verhaal: U zegt een huisaansluiting gebeld te hebben en tegelijkertijd spreekt u over bedrijven die overdag niet 'bemand' zijn en de beller dan doorgeschakelen naar de persoon die ergens in het veld werkt. Als je doorgschakeld wordt op deze manier (zakelijke aansluiting) doorgschakeld wordt loopt dat niet via 1888 !

Gesloten