| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LET OP: Simyo 250 in de min op PREPAID!?
-
itsmechris
LET OP: Simyo 250 in de min op PREPAID!?
Geachte lezers,
Ik heb bij de nieuwe actie simkaartjes van Simyo gekocht, echter zijn deze gestolen geworden en tot mijn grote verbazing in de MIN gebracht.
Nu ik heb gegoogeld zie ik dat meer mensen dit probleem hebben, echter is er bij mij in totaal voor over de 300 euro aan kosten mee verbonden..
Mijn vraag:
Een kaart heet toch "Pre"pay omdat je van tevoren betaald neem ik aan?
En kunnen deze kosten op mij verhaald worden?
Simyo heeft nog geen antwoord gegeven op mijn email maar ik ben geneigd ( mocht ik voor de kosten op te moeten draaien ) een advocaat in te schakelen.
Wat zijn jullie opinies hierover?
Met vriendelijke groet,
Chris
Ik heb bij de nieuwe actie simkaartjes van Simyo gekocht, echter zijn deze gestolen geworden en tot mijn grote verbazing in de MIN gebracht.
Nu ik heb gegoogeld zie ik dat meer mensen dit probleem hebben, echter is er bij mij in totaal voor over de 300 euro aan kosten mee verbonden..
Mijn vraag:
Een kaart heet toch "Pre"pay omdat je van tevoren betaald neem ik aan?
En kunnen deze kosten op mij verhaald worden?
Simyo heeft nog geen antwoord gegeven op mijn email maar ik ben geneigd ( mocht ik voor de kosten op te moeten draaien ) een advocaat in te schakelen.
Wat zijn jullie opinies hierover?
Met vriendelijke groet,
Chris
Laatst gewijzigd door itsmechris op 13 okt 2010 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
student538
Re: LET OP: Simyo 250 in de min op PREPAID!?
Ik maak ook gebruik van Simyo en kan ook in de min bellen. Dat staat in hun algemene voorwaarden. Simyo verzend de pincode volgens mij afzonderlijk? Zodra je de simkaart hebt ontvangen: Er zit een pincode op zodat niet iedereen er zomaar mee kan gaan bellen.
Bepaling gestolen uit de Algemene Voorwaarden:
Bepaling gestolen uit de Algemene Voorwaarden:
3 DIEFSTAL EN VERMISSING
1 In geval van diefstal, vermissing, of (vermoeden van) gebruik tegen de wil van de Contractant
van een SIM-kaart of daarbij behorende beveiligingscodes of, bij een Abonnement op de
Semafoondienst, een Mobiel Randapparaat, kan de Contractant - behoudens bij
Aanbiedingsvormen waarbij die mogelijkheid is uitgesloten - Simyo verzoeken het Abonnement
te blokkeren. Blokkering vindt zo spoedig mogelijk plaats. Melding is gedurende 7 dagen per
week mogelijk. Een verzoek tot blokkering dient direct na de ontdekking van de diefstal,
vermissing of gebruik tegen de wil van de Contractant aan Simyo te worden gedaan.
2 De Contractant is de gebruiksafhankelijke vergoedingen verschuldigd tot het Abonnement
conform het vorige lid is geblokkeerd. Periodiek verschuldigde bedragen voor het Abonnement
en de Aanvullende Diensten blijven echter gedurende de gehele minimumduur van de
desbetreffende overeenkomst verschuldigd.
3 Een blokkering als bedoeld in het eerste lid kan op verzoek van de Contractant worden
opgeheven. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Door een blokkering kunnen
bepaalde instellingen of gegevens met betrekking tot de Aansluiting verloren gaan.
Laatst gewijzigd door student538 op 13 okt 2010 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
itsmechris
Ik heb van tevoren de pincodes en nummers opgeschreven en meegenomen.. omdat de kaarten voor mijn projectgroep waren om in noodsituaties contact te houden.student538 schreef:Ik maak ook gebruik van Simyo en kan ook in de min bellen. Dat staat in hun algemene voorwaarden. Simyo verzend de pincode volgens mij afzonderlijk? Zodra je de simkaart hebt ontvangen: Er zit een pincode op zodat niet iedereen er zomaar mee kan gaan bellen.
Nu ik eraan denk .. het was allemaal tot in de puntjes geregeld zelfs noodsituaties mocht je niet kunnen bellen in de projectgroep, maar dat mij dit uit mijn tas wordt gepikt tussen een pauze van een 10-15 minuten kon ik mij niet indenken.
Toch vind ik dit niet te vergelijken met je bankpas en je pincode meenemen. Het zijn niet voor niets PREpay kaarten.
-
student538
Wel is het zo dat als je een gesprek voor en je hebt 0,50 euro bel te goed dat het laatste gesprek alleen in de min kan lopen. Dit uit service van KPN zeg maar zodat je gesprek niet afgebroken gaat worden. Elke daarop volgend gesprek zou volgens mij geblokkeerd moeten worden, je hoort dan een bandje. Maar als de dief gelijk een duur 09 of naar Verweggistan gaat bellen....
Het is technisch mogelijk dat KPN gaat uitzoeken waar uw simkaart op dit moment zich bevind maar dat doen ze niet helaas. Tot op 10 meter nauwkeurig kunnen ze dat achterhalen. Maar ik denk dat ze daar weinig baat bij hebben omdat ze hiermee extra geld verdienen op uw kosten natuurlijk.
Ik probeer te vinden waar het in de Algemene Voorwaarden staat dat je ook een negatief saldo mag hebben maar kan het zo even niet vinden. Er staat wel geschreven over abonnementsvorm.
Dit staat aangegeven in de snel start gids:
Negatief saldo beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, zelfs
wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt.
Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het
mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.
Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op
zodat je weer kunt bellen, sms’en & internetten op
je mobiel
Als ik op de website van Simyo zelf zoek op "negatief saldo" vind ik niets via Google wel weer.
En dit heb ik nog gevonden:
Hoe kan een negatief beltegoed ontstaan?
Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden. Zelfs als tijdens het gesprek je beltegoed op is. Het gevolg is dat je na je gesprek een negatief beltegoed hebt. Je simkaart wordt dan automatisch geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Door je beltegoed op te waarderen, wordt je simkaart gedeblokkeerd zodat je weer kunt bellen.
Kun je nog via Simyo.nl inloggen op je 06 nummer? Dan kun je zien naar welke nummer er is gebeld door de dief. Mogelijk kun je daar ook bewijs materialen halen uitgaande van de nummers. Je kan je wachtwoord opnieuw opvragen via je mail als je wachtwoord en gebruikersnaam niet hebt.
Voor een bedrag van 300 euro naar advocaat gaan lijkt me de lak duurder dan de brief. Ik adviseer u te laten informeren via Het Juridisch Loket. www.hetjl.nl daar waar u via de overheid gratis juridisch advies kunt krijgen. De crux ligt hem in prepaid: Mag je er vanuit gaan dat je alleen vooraf betaald en niet in de min kunt staan? Was dat duidelijk vermeld? In de Algemene Voorwaarden wordt gesproken over abonnement maar op de website weer over prepaid.
Het is technisch mogelijk dat KPN gaat uitzoeken waar uw simkaart op dit moment zich bevind maar dat doen ze niet helaas. Tot op 10 meter nauwkeurig kunnen ze dat achterhalen. Maar ik denk dat ze daar weinig baat bij hebben omdat ze hiermee extra geld verdienen op uw kosten natuurlijk.
Ik probeer te vinden waar het in de Algemene Voorwaarden staat dat je ook een negatief saldo mag hebben maar kan het zo even niet vinden. Er staat wel geschreven over abonnementsvorm.
Dit staat aangegeven in de snel start gids:
Negatief saldo beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, zelfs
wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt.
Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het
mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.
Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op
zodat je weer kunt bellen, sms’en & internetten op
je mobiel
Als ik op de website van Simyo zelf zoek op "negatief saldo" vind ik niets via Google wel weer.
En dit heb ik nog gevonden:
Hoe kan een negatief beltegoed ontstaan?
Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden. Zelfs als tijdens het gesprek je beltegoed op is. Het gevolg is dat je na je gesprek een negatief beltegoed hebt. Je simkaart wordt dan automatisch geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Door je beltegoed op te waarderen, wordt je simkaart gedeblokkeerd zodat je weer kunt bellen.
Kun je nog via Simyo.nl inloggen op je 06 nummer? Dan kun je zien naar welke nummer er is gebeld door de dief. Mogelijk kun je daar ook bewijs materialen halen uitgaande van de nummers. Je kan je wachtwoord opnieuw opvragen via je mail als je wachtwoord en gebruikersnaam niet hebt.
Voor een bedrag van 300 euro naar advocaat gaan lijkt me de lak duurder dan de brief. Ik adviseer u te laten informeren via Het Juridisch Loket. www.hetjl.nl daar waar u via de overheid gratis juridisch advies kunt krijgen. De crux ligt hem in prepaid: Mag je er vanuit gaan dat je alleen vooraf betaald en niet in de min kunt staan? Was dat duidelijk vermeld? In de Algemene Voorwaarden wordt gesproken over abonnement maar op de website weer over prepaid.
-
itsmechris
Ik heb net te horen gekregen dat ze je niets kunnen maken omdat het een >PRE< Pay kaart is. ( Een vriend die in een telefoonwinkel werkt. )
Desnoods ga ik hier hoger op in, ik ga namelijk niet voor kosten opdraaien die niet door mezelf gemaakt zijn geworden!
Ik hoop dat jullie als radar community hier ook wat aan hebben en zal radar zelf, mocht ik het geld niet terug krijgen een brief sturen samen met Kassa.
We zien wel hoe het uitpakt.
Desnoods ga ik hier hoger op in, ik ga namelijk niet voor kosten opdraaien die niet door mezelf gemaakt zijn geworden!
Ik hoop dat jullie als radar community hier ook wat aan hebben en zal radar zelf, mocht ik het geld niet terug krijgen een brief sturen samen met Kassa.
We zien wel hoe het uitpakt.
-
itsmechris
Bedankt voor je tijd die je hierin steekt, echter zal ik wel een advocaat inschakelen pro-deo natuurlijk ook al is dit maar voor 300 euro maximaal.student538 schreef: Voor een bedrag van 300 euro naar advocaat gaan lijkt me de lak duurder dan de brief. Ik adviseer u te laten informeren via Het Juridisch Loket. http://www.hetjl.nl daar waar u via de overheid gratis juridisch advies kunt krijgen. De crux ligt hem in prepaid: Mag je er vanuit gaan dat je alleen vooraf betaald en niet in de min kunt staan? Was dat duidelijk vermeld? In de Algemene Voorwaarden wordt gesproken over abonnement maar op de website weer over prepaid.
Ik heb net ingelogd, ik zie een email die sterk lijkt op mijn username die ik overal gebruik, verder zijn de gegevens gewijzigd ,en in de telefoongids kloppen deze gegevens ook niet.
Ik heb een sterk vermoeden dat dit iemand is die ik ken...
Nu het leukste gedeelte: ik ben erachter gekomen waar er na gebeld en gsmst is geworden .. dit betreffen meer dan 10 verschillende betaaldiensten.
Dit is zo te zien gedaan om mij te kloten.. triest volk.. als ik erachter kom wie dit is...........
Laatst gewijzigd door itsmechris op 14 okt 2010 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
itsmechris
Ik kan trouwens NERGENS in de voorwaarden van simyo zien dat ze zomaar geld mogen afschrijven wat wel bij meerdere mensen is gebeurd..
kan iemand mij hier uitleg op geven?
kan iemand mij hier uitleg op geven?
Ook het dataverbruik kan voor negatief saldo zorgen zoals ik gemerkt heb, dit is lastig in de hand te houden omdat dit verbruik eigelijk constand is.
Veel app's gebruiken data en de stroom is constant, als je dus je "gesprek" mag afmaken ben ik heel benieuwd naar de limiet....
Veel app's gebruiken data en de stroom is constant, als je dus je "gesprek" mag afmaken ben ik heel benieuwd naar de limiet....