LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering van toestellen en bijbehorende contracten Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ENL1989

Levering van toestellen en bijbehorende contracten Vodafone

Ongelezen bericht door ENL1989 »

Geachte lezer,

vodafone heeft in de zomermaanden van 2009 een kortingsactie gehouden.
hierbij werden contracten gesloten of verlengd, en zou de gebruiker de eerste helft van de contractsperiode een korting van vijftig procent ontvangen op de abonnementskosten.

Vodafone sloot deze contracten onder andere telefonisch.

bij het sluiten van deze contracten werd een bandopname gemaakt, door de verkoper van het contract. daarna werd toegezegd dat levering van het bijbehorende toestel en schriftelijke contract ongeveer één á twee weken zou duren.

maar na twee weken heb ik mijn toestel nog niet ontvangen. dit was voor mij aanleiding om eens langs te gaan in de winkel van vodafone. maar hier kon mij niet verteld worden hoe lang het toestel en bijbehorende contract nog op zich zouden laten wachten.

nóg een week later, heb ik de klantenservice van vodafone gebeld, en ook hier kon mij niet meer worden verteld dat vodafone zoveel contracten heeft afgesloten dat het een achterstand heeft in de verwerking van de gesloten contracten. En dat het toestel mogeljik nog enkele maaden op zich zou laten wachten.

persoonlijk vindt ik het erg slordig dat vodafone zoveel contracten afsluit dat het geen toereikende service meer kan bieden, dit is echter zacht uitgedrukt.

inmiddels is het oktober, en gezien ik mijn contractsverlenging in augustus heb afgesloten en mijn toestel en contract nog niet heb ontvangen vind ik het wel genoeg geweest. in de bandopname is namelijk opgenomen dat mijn toestel ongeveer één á twee weken op zich zou laten wachten.

omdat ik hier niet van gediend ben, wil ik vodafone nu een schriftelijke ingebrekestelling toesturen, maar bieden zij via e-mail geen mogelijkheid daartoe.
zou ik dit per post willen doen, dan zou het verstandig zijn om dit per aangetekende brief te doen, maar of dat dan goed gaat vraag ik mij af.

het doel van de schriftelijke ingebreke stelling is om vodafone aan te kondigen dat zij nog slechts een "redelijke termijn"(naar mijn mening twee weken) hebben om hun contractuele verplichtingen na te komen. dus het toestel en contract te leveren. doen zij dit niet binnen de gestelde termijn, dan treedt vodafone daarmee in verzuim. hiermee wordt de schuldeiser(ik, in dit geval) wettelijk bevoegd om het contract volledig of gedeelteljik te ontbinden.

Ik wil na dit lange wachten op mijn toestel en contract, welke dus nog steeds niet zijn binnengekomen, zo snel mogelijk af van vodafone als provider. tot mijn grote frustratie biedt vodafone mij onvoldoende mogeljikheid contact op te nemen met personeel dat bevoegd is om mijn contract (per direct) stop te zetten.

Ik wil dat vodafone zo snel mogelijk mijn klacht afhandelt, zodat ik naar een andere provider kan. Vodafone biedt belabberde service!
En dient op het matje geroepen te worden om zich te verantwoorden tegenover alle wachtende klanten, en zich op zijn minst te verontschuldigen voor de zeer slechte dienst op de klantenservice!

Hopelijk vindt u dat ook!

vipserv

Re: Levering van toestellen en bijbehorende contracten Vodafone

Ongelezen bericht door vipserv »

in dit geval lijkt het me handig om de verkopende partij van het contract, afdeling verkoop van vodafone eens te bellen of aan te schrijven.

telefoon nummer en/of mail is te vinden onder deze link rechts in de hoek.

vermeld dat het probleem zoals je dat hier hebt gedaan, stel ze in gebreke en laat het contract ongedaan maken. het lijtk me niet meer als redelijk, immers contract is niet verwerkt binnen een normale tijd.

ENL1989

Re: Levering van toestellen en bijbehorende contracten Vodafone

Ongelezen bericht door ENL1989 »

dank je voor je hulp,
ik heb zojuist een e-mail verzonden naar het adres van deze link.
ik ben dus in afwachting van hun reactie.

wordt vervolgd!
met vriendlijke groet
ENL1989

Gesloten