| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Luxe probleem??
Luxe probleem??
Situatie: huidig abonnement KPN eindigde op 29/7/2010. In maart sluit ik bij een electronicawinkel een nieuw abonnement af bij Vodafone, met nummerbehoud. Ik krijg direct de nieuw gekozen telefoon mee en het abonnement zal per 29/7 overgaan.
Op 29/7 gebeurt er niets en tot op vandaag bel ik nog steeds met KPN. Contact gezocht met KPN: volgens hen hebben zij de nummerportering geweigerd omdat het te vroeg zou zijn (is in maart al gebeurd, ik heb daar niets van vernomen destijds). Vodafone gebeld (met 4 verschillende afdelingen): daar is niets bekend van een abonnement of nummerportering. Niet op mijn naam/adres en ook niet op mijn mobiele nummer.
KPN loopt nu gewoon door (is per maand opzegbaar) en Vodafone heeft/weet niets van mij. Maar ik heb wel de nieuwe telefoon. Wat nu te doen?? Ik wil niet straks met 2 abonnementen zitten.
Op 29/7 gebeurt er niets en tot op vandaag bel ik nog steeds met KPN. Contact gezocht met KPN: volgens hen hebben zij de nummerportering geweigerd omdat het te vroeg zou zijn (is in maart al gebeurd, ik heb daar niets van vernomen destijds). Vodafone gebeld (met 4 verschillende afdelingen): daar is niets bekend van een abonnement of nummerportering. Niet op mijn naam/adres en ook niet op mijn mobiele nummer.
KPN loopt nu gewoon door (is per maand opzegbaar) en Vodafone heeft/weet niets van mij. Maar ik heb wel de nieuwe telefoon. Wat nu te doen?? Ik wil niet straks met 2 abonnementen zitten.
Re: Luxe probleem??
Als op je contract straat dat je nummerportering hebt aangevraagd destijds. Kunnen ze je nooit met twee contracten en twee nummers opzadelen. Als je dat zwart op wit hebt dan moeten ze, als ze al contact opnemen (je bent immers niet bekend), eerst het nummer overzetten en kpn dus beëindigen. Onder die voorwaarden heb je het toch afgesloten begrijp ik.
Verder weet ik niet wat er in jouw voorwaarden staat met betrekking tot geleverde apparatuur. In de mijne staat dat bij aflevering je volledig verantwoordelijk bent en eigenaar van het product. Even nalezen is de moeite waard denk ik.
Succes ermee!
Verder weet ik niet wat er in jouw voorwaarden staat met betrekking tot geleverde apparatuur. In de mijne staat dat bij aflevering je volledig verantwoordelijk bent en eigenaar van het product. Even nalezen is de moeite waard denk ik.
Succes ermee!
Bedankt voor de reactie. Ik heb het contract bekeken:
Ingangsdatum is zelfs 01/07/2010 dus zou al meer dan een maand actief moeten zijn.
Op het contract staat dat het nummer overgenomen wordt door Vodafone.
Tevens heb ik 39,99 betaald voor het toestel. Op het contract staat hier niets oververmeld. Er staat alleen een IMEI nummer onder het kopje 'aansluiting'.
Verder zijn de algemene voorwaarden van Vodafone geldig. Tevens staat er vermeld dat Vodafone het contract bij de huidige aanbieder (KPN) opzegt zodra deze aanbieder dit mogelijk maakt. Dat laatste is allang het geval.
Ingangsdatum is zelfs 01/07/2010 dus zou al meer dan een maand actief moeten zijn.
Op het contract staat dat het nummer overgenomen wordt door Vodafone.
Tevens heb ik 39,99 betaald voor het toestel. Op het contract staat hier niets oververmeld. Er staat alleen een IMEI nummer onder het kopje 'aansluiting'.
Verder zijn de algemene voorwaarden van Vodafone geldig. Tevens staat er vermeld dat Vodafone het contract bij de huidige aanbieder (KPN) opzegt zodra deze aanbieder dit mogelijk maakt. Dat laatste is allang het geval.
Heb je wel een nieuwe simkaart meegekregen van Vodafone bij aanschaf van de telefoon? Wat zegt de winkel waar je het abonnement hebt aangeschaft?
Ik heb wel een nieuwe sim-kaart gekregen maar die werkt ook niet. Volgens de winkel hoefde ik die niet te gebruiken omdat Voldafone het op mijn oude sim zou overzetten.
De winkel waar ik het gekocht heb kan er ook niets over vinden. Zij hebben geen contract meer want dat sturen ze altijd door naar de nieuwe provider. Daar kennen ze me dus ook niet.
Heel bijzonder allemaal, ik denk dat er gewoon ergens een administratieve fout gemaakt is nadat mijn oude provider de portering geweigerd heeft. Mijn contract ligt nog ergens op een stapel of is misschien weggegooid?
De winkel waar ik het gekocht heb kan er ook niets over vinden. Zij hebben geen contract meer want dat sturen ze altijd door naar de nieuwe provider. Daar kennen ze me dus ook niet.
Heel bijzonder allemaal, ik denk dat er gewoon ergens een administratieve fout gemaakt is nadat mijn oude provider de portering geweigerd heeft. Mijn contract ligt nog ergens op een stapel of is misschien weggegooid?
-
Roytheslayer
Het kan nooit zo zijn dat je je oude kaartje moest blijven gebruiken.
Het is alleen zo dat je oude nummer gekoppeld word aan je nieuwe vodafone simkaart.
Wat is de reden dat kpn de uitportering weigerd?
Jij sluit een abonnement af met nummerbehoud en een nieuw toestel.
Volgens mij hebben bijna alle providers in hun voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor nummerbehoud.
Als kpn blijft weigeren om je nummer vrij te geven dan zal vodafone je waarschijnlijk gewoon aan je contract gaan houden maar dan met een nieuw nummer.
Is je abonnement trouwens bij een vodafone shop afgesloten of bij een onafhankelijke winkel?
Het is alleen zo dat je oude nummer gekoppeld word aan je nieuwe vodafone simkaart.
Volgens mij hebben bijna alle providers in hun voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor nummerbehoud.
Als kpn blijft weigeren om je nummer vrij te geven dan zal vodafone je waarschijnlijk gewoon aan je contract gaan houden maar dan met een nieuw nummer.
Is je abonnement trouwens bij een vodafone shop afgesloten of bij een onafhankelijke winkel?
Dank voor de reactie.Roytheslayer schreef:Het kan nooit zo zijn dat je je oude kaartje moest blijven gebruiken.
KPN weigert omdat Vodafone te vroeg de portering heeft aangevraagd (of de onafhankelijke electronicawinkel waar ik het contract heb afgesloten, dat wordt me niet duidelijk omdat zij en Vodafone me niet kennen). Vodafone heeft natuurlijk na de weigering nog >3 maanden de tijd gehad om het nogmaals te porteren (want dan wel binnen de voorwaarden van KPN) en om mij in te lichten want ook dat hebben ze tot op heden nog niet gedaan. Zoals gezegd: Vodafone kent mij niet (zeggen ze zelf) en er is ook geen contract bekend. Ze weten zelf niet eens dat er een nummerportering geweigerd is.
Heeft Vodafone nu niet de plicht om mijn contract alsnog 'klaar te maken'? Desnoods met een nieuw nummer? Het zou nml. al op 01-07-2010 ingegaan zijn..
Mondje dicht en niks zeggen. gefeliciteerd met je gratis telefoon!!!!
Uiteindelijk Vodafone een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze 14 dagen de tijd geef om het abo te activeren. Werd gisteren keurig gebeld door Vodafone. De winkel waar ik het heb afgesloten hebben verzuimd de destijds geweigerde portering opnieuw aan te vragen. Het contract is daardoor in een soort wachtrij terecht gekomen die regelmatig "leeggemaakt" wordt. Dat is bij mij gebeurd en dat betekent dat ik geen contract (meer) heb met Vodafone.
M.a.w. ik kan een nieuw abo afsluiten en ik heb een mooie telefoon voor noppes. Ik heb nu bij KPN mijn abo verlengd voor een jaar maar dan Sim Only. De telefoon bevalt nml. prima!
Zaak afgehandeld. Ik moet zeggen dat Vodafone mij uiteindelijk keurig en snel behandeld heeft. Mag ook wel eens gezegd worden.
M.a.w. ik kan een nieuw abo afsluiten en ik heb een mooie telefoon voor noppes. Ik heb nu bij KPN mijn abo verlengd voor een jaar maar dan Sim Only. De telefoon bevalt nml. prima!
Zaak afgehandeld. Ik moet zeggen dat Vodafone mij uiteindelijk keurig en snel behandeld heeft. Mag ook wel eens gezegd worden.
perfect toch... Je had Voda geneens moeten aanschrijven joh

Hahaha, ja maar ik wilde toch graag iets 'op papier' van ze hebben. Maar het had ook anders kunnen aflopen. Als ze toch het contract weer hadden gevonden....
Groeten!
Groeten!
Eind goed al goed.
Goed voor je portomonnee in dit geval wat betreft je aangevraagde verlenging met een SO. TOP!
Goed voor je portomonnee in dit geval wat betreft je aangevraagde verlenging met een SO. TOP!