LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Malibu telefoonboek

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Arix

Malibu telefoonboek

Ongelezen bericht door Arix »

Op de Malibu 630 kan ik 200 telefoonnummers vastleggen.
Nu blijkt dat, als ik een telefoonnummer via bijv. 1649 wil bellen, ik geen gebruik van het telefoonboek kan maken.
Voorbeeld: Mijnheer Tebellen heeft telefoonnummer 0123456789.
In het Malibu telefoonboek sla ik op 16490123456789.
Ik wil deze meneer nu bellen en ik krijg de melding dat dit telefoonnummer niet in gebruik is. Als ik bij Gekozen nummers kijk zie ik daar staan: 0P16490123456789. Er wordt dus automatisch 0P (nul P) voorgezet. Ik kan dus de voorgeprogrammeerde nummers alleen via KPN gebruiken en niet voor voordelige aanbieders zoals 1649.
Ik heb gebeld met de storingsdienst. Het probleem is bekend en heeft te maken met een programmeerfout van de Malibu. Het programma eist dat een telefoonnummer altijd met een nul begint.
Mag KPN op deze manier wel concurrenten buiten de deur houden?
Volgens mij kan ik dit toestel terugbrengen op basis van verborgen gebreken (toestel is in mei 2006 gekocht).
Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe hebben zij dit opgelost?
Gr.,
Arie

RSt

Re: Malibu telefoonboek

Ongelezen bericht door RSt »

KPN houd hierdoor geen concurrenten buiten de deur, KPN zorgt er voor dat u een keuze moet maken, ofdat u via die ander gaat bellen door u daar aantemelden of u blijft gewoon via KPN bellen!!

En je kan natuurlijk je toestel op basis hiervan niet terug brengen want hij voldoet aan alle eisen waarvoor je een toestel koopt!!

Vriendelijke Groet.
RSt

Dilbert29

Re: Malibu telefoonboek

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mag KPN op deze manier wel concurrenten buiten de deur houden?
Volgens mij kan ik dit toestel terugbrengen op basis van verborgen gebreken (toestel is in mei 2006 gekocht).
Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe hebben zij dit opgelost?
Het is een programmeerfout zeggen ze zelf, op welke wijze houdt KPN dan concurrenten buiten de deur?

En nee, het toestel kan niet terug, je kunt er mee bellen en dus doet het waar het voor gemaakt is.

Gesloten