LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misbruik telefoonnummer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yvonne3

Misbruik telefoonnummer

Ongelezen bericht door Yvonne3 »

Ik ben er deze week achter gekomen dat via mijn vaste nummer nu inmiddels voor E. 167,- is gebeld of gesurfd naar een nummer in 'Tuvalu'en dat kost ongeveer E. 1,50 per minuut. Ik heb nu via KPN bellen naar het buitenland geblokkeerd voor al mijn nummers en adsl-aansluiting. Op de specificatie-online bij KPN kan ik zien wanneer en hoelang diegene gebeld heeft. Dit is ook gebeurd op tijden dat ik niet thuis was en dus ook mijn computer niet aan had staan. Wie weet hier raad mee, kan ik de kosten bij KPN verhalen??

coolcom

Re: Misbruik telefoonnummer

Ongelezen bericht door coolcom »

Yvonne,

Tja ik denk dat je software op je pc hebt staan die zelf (ongemertk en dus ook als je niet thuisbent) zelf een dure verbinding gaat maken met het buitenland. Dit soort plug ins zijn lastig. Goed van je dat je internationaal bellen nu hebt afgesloten. Nog een tipje kan zijn je analoge telefoonlijn uit je pc te halen als je bv internet hebt via kabel of adsl.

Naar je centen kan je fluiten, KPN houdt je verantwoordelijk voor je eigen telefoonlijn. Er zijn wel instanties waar je kan klagen (is lastig met buitenlandse nummers) maar die tikken als je gelijk krijgt alleen de nummerhouder op zijn vingers en je geld krijg je er niet mee terug. Uit ervaring kan ik je vermelden dat je het in een rechtzaak niet gaat winnen.

Succes!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Om het programma van je PC te halen kan je een van deze programma's gebruiken

http://www.lavasoftusa.com/dutch/software/adaware/ (gratis)
http://spybot.safer-networking.de/nl/index.html (gratis)
http://www.webroot.com/nl/index.php (gratis 1 maand proberen)

KPN moet je gewoon betalen, het is natuurlijk niet hun schuld dat jij verkeerd met je computer omgaat. Gelukkig is het 'maar' 167 euro en niet 500 of meer.

Waarom heb je in hemelsnaam je nog een telefoonstekker in je PC zitten terwijl je ADSL hebt?!

smulderij

Ongelezen bericht door smulderij »

:cry: Wij zijn ons een paar maanden geleden een hoedje geschokken hadden ineens een telefoonrekening van €200,- Wij bellen zelf helemaal niet zoveel en hadden altijd een rekening van alleen het abbonnement omdat we via tele2 belden en bij hen betaalden voor de gesprekskosten. We hebben meteen KPN gebeld maar schoten hier niet veel mee op! Hebben meteen alle 0900 en 0906 nummers laten blokkeren, wat wel 3 werkdagen ging duren volgens KPN, sneller kon niet belachelijk! Na nog een rekening een aantal dagen later van een internetionaal telefoongesprek hebben we de hele telefoonlijn laten blokkeren! Bij ons was er tijdens deze gesprekken niemand thuis en hadden wij ook de computer niet aangesloten op de telefoonlijn. We beschikken namelijk over een laptop. Ra,ra hoe kan dit.....Heeft iemand anders dit ook zo meegemaakt. We hebben een klacht lopen bij de STIC maar hiermee krijgen we toch geen geld terug. We kunnen fluiten naar de 250 euro.

jeroenm

Ongelezen bericht door jeroenm »

Analoge draadloze telefoon? De oppas? Huisgenoten? Er kunnen zoveel oorzaken zijn.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een keer 2 rekeningen gehad van ongeveer 800 gulden.
Heb de lijnen laten doormeten en ze zeiden we kunnen niks vinden dus u heeft zelf gebeld en dus betalen.
Dit terwijl ik aan kon tonen aan de hand van prikklokkaarten dat ik niet thuis was geweest en ook dat mijn vriendin niet thuis was.
Toen kwamen ze van zijn er dan meer mensen die de sleutel van uw huis hebben NEE DUS, maar wel betalen helaas.
Dus sterkte er mee.

Gesloten