| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleidend contract t mobile
-
klaproos189
misleidend contract t mobile
ik heb op 3 november 2012 mijn contract verlengd voor mobile telefoon bij t mobile
in contract staat:
contracttermijn: 24 maanden
gekozen tariefplan: iSmart 300 voor 29.75 p.m
korting op uw tariefplan: 6 maand(en) korting iSmart 300
nu blijkt dat ik 60 euro per maand moet betalen omdat de prijs in het contract van het gekozen tariefplan inclusief korting is.
kan iemand mij uitleggen of dat dit contractueel juist is.
in contract staat:
nu blijkt dat ik 60 euro per maand moet betalen omdat de prijs in het contract van het gekozen tariefplan inclusief korting is.
Re: misleidend contract t mobile
Je hebt 6 maanden lang 29.75 p.m betaald. Als dat een bedrag zonder korting was geweest dan had je toch wel geklaagd? Je wist dus dat je na 6 maanden meer moest gaan betalen.
Waar heb je het verlengd? In een T-mobile winkel lopen ze het contract bij afsluiten puntsgewijs langs, en benoemen ze duidelijk eventuele actietarieven.klaproos189 schreef:ik heb op 3 november 2012 mijn contract verlengd voor mobile telefoon bij t mobile
in contract staat:
Het lijkt mij voor de hand liggen dat het reguliere tarief wordt genoemd en separaat de actiekorting.
Staat bij gewoon op mijn contract, op de specificatie van de maandelijkse factuur, en het is me mondeling verteld bij afsluiten in een T-mobile winkel.crazyme schreef:Het lijkt mij voor de hand liggen dat het reguliere tarief wordt genoemd en separaat de actiekorting.
Ik denk dat in het door U getekende contract staat wat de normale prijs is. En dat daar ook staat hoelang U wel korting krijgt. Als er groot geadverteerd was, dat de normale prijs € 59,50 is en dat U 6 maanden lang 50% korting krijgt, dan was U er niet ingetrapt. Maar nu stond er waarschijnlijk groot € 29,75 per maand en deze aktie korting geldt de eerste 6 maanden in kleine letters erbij. In beide gevallen stond er hetzelfde. Dat heet reclame. U moet namelijk denken dat U iets goedkoper krijgt. En dat is dus gelukt.klaproos189 schreef:ik heb op 3 november 2012 mijn contract verlengd voor mobile telefoon bij t mobile
in contract staat:
Het is misschien niet netjes, maar helaas de dagelijkse praktijk.
Is normaal, zo staat het altijd in een contract. Je hebt zelf niet goed gelezen/begrepen.
-
klaproos189
als de genoemde prijs van het gekozen tariefplan inclusief korting is waarom staat dat dan niet bij de voordeelbundel vermeldklaproos189 schreef:ik heb op 3 november 2012 mijn contract verlengd voor mobile telefoon bij t mobile
in contract staat:
daar staat;
voordeelbundel onbeperkt internet 4,95 p.m
korting 24 maanden 100% korting onb.int.voordeelb.
dan had daar toch moeten staan voordeelbundel onbeperkt internet 0,00 p.m.
-
klaproos189
De mobiele telefoon wordt door mijn zoon gebruikt en betaald. Hij was in de veronderstelling dat hij 24 maanden 29.75 euro per maand moest betalen.Barman schreef:Je hebt 6 maanden lang 29.75 p.m betaald. Als dat een bedrag zonder korting was geweest dan had je toch wel geklaagd? Je wist dus dat je na 6 maanden meer moest gaan betalen.
Waar veronderstelde hij dan dat die de korting zat als hij 24 maanden hetzelfde moest betalen?klaproos189 schreef: De mobiele telefoon wordt door mijn zoon gebruikt en betaald. Hij was in de veronderstelling dat hij 24 maanden 29.75 euro per maand moest betalen.
-
klaproos189
hij constateerde dat hij nu 60 euro moest betalen .Bij het nakijken van het contract dacht ik dat ze de korting niet berekend hadden in de eerste 6 maanden.Barman schreef:Waar veronderstelde hij dan dat die de korting zat als hij 24 maanden hetzelfde moest betalen?klaproos189 schreef: De mobiele telefoon wordt door mijn zoon gebruikt en betaald. Hij was in de veronderstelling dat hij 24 maanden 29.75 euro per maand moest betalen.
Het gaat er mij erom dat het heel onduidelijk in het contract staat. Het enige wat t mobile er over zegt is" sorry onze excuses maar het is gewoon zo "
Dat vind ik heel onlogisch. Je weet toch wat voor contract je afsluit en je vergelijkt toch de pakketten en kosten voordat je beslist. Dan weet je dus toch wat zo'n pakket kost zonder korting.klaproos189 schreef:Bij het nakijken van het contract dacht ik dat ze de korting niet berekend hadden in de eerste 6 maanden.
Alle drie.
Domme topics krijgen het antwoord dat ze verdienen.
Vroeger kreeg je nog les in begrijpend lezen....
Domme topics krijgen het antwoord dat ze verdienen.
Vroeger kreeg je nog les in begrijpend lezen....
klaproos189 schreef:ik heb op 3 november 2012 mijn contract verlengd voor mobile telefoon bij t mobile
in contract staat:
Staat dat er echt zo?
Dan kan ik me wel voorstellen dat er gedacht wordt dat 29,75 het normale bedrag ( zonder korting) is.
Niet als je van tevoren weet wat de normale prijs is. Begrijpend lezen.
Daarom.sephora30 schreef:Niet als je van tevoren weet wat de normale prijs is. Begrijpend lezen.
Er is een tariefplan: iSmart 300 voor 29.75 p.m
En op dat tariefplan is korting: 6 maand(en) korting iSmart 300
alle providers zijn superonduidelijk over het daadwerkelijk weergeven van de juiste kosten. Je moet gewoon goed lezen. Maar da's al jaren zo.