LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende reclame tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anne-is-boos

misleidende reclame tele 2

Ongelezen bericht door anne-is-boos »

Op 22 december 2004 werd ik bij het Postkantoor in Hoog Catherijne te Utrecht aangesproken door ene Tim, medewerker van Tele2. Hij mocht klanten die zich konden legitimeren een Sony Ericsson aanbieden. (het leek erop alsof tele 2 dmv een actie mensen wilde belonen voor het feit dat zij op de hoogte waren van de nieuwe identificatiewet en zich daar ook aan hielden)Volgens hem, en dit was de manier waarop hij mij letterlijk benaderde, kon ik van Tele2 een toestel krijgen, zonder dat dit mij tot betaling van wat dan ook verplichtte.

Hij vertelde mij, dat ik de Sony Ericsson T230 zou krijgen, maar dat ik geen abonnementsgeld hoefde te betalen, noch aan een andere betalingsverplichting zou hoeven voldoen. Op mijn vraag of ik dus nooit iets zou hoeven betalen aan tele2, terwijl ik wèl gebruik maakte van hun toestel, antwoordde hij bevestigend.

Ik heb hem gevraagd of hij op mijn contract wilde zetten dat dit inderdaad het geval was. Hij heeft daarop bij het kopje 'machtigen' de opmerking 'mits geactiveerd' en zijn paraaf op mijn aanmeldingsformulier gezet. Hiermee bedoelde hij dat ik alleen gefactureerd zou worden, of een andere betalingsverplichting zou hebben, wanneer mijn SIM-kaart geactiveerd zou worden. Zolang ik mijn SIM-kaart niet zou activeren, zou ik geen gebruik maken van de diensten van Tele2 en dus geen klant zijn.Dit alles in overweging nemende zei ik hem nog dat tele2 in mijn ogen geen lucratieve campagne voerde op deze manier. Hierop bevestigde hij zijn verhaal nogmaals.

Na vier maanden geen factuur te hebben ontvangen van tele2, was ik in de veronderstelling dat het verhaal van Tim klopte. Groot was mijn verbazing dan ook, toen ik vorige week een factuur ontving van tele2. het blijkt nu, dat ik wel degelijk een betalingsverplichting heb aan Tele2. Er wordt mij zelfs gedreigd met het incassobureau als ik niet betaal (ik heb al een brief geschreven, waarin ze op geen enkele manier de verantwoordelijkheid op zich nemen of aangeven de situatie vervelend te vinden )

Het is mij inmiddels pijnlijk duidelijk geworden dat Tim, de medewerker die mijn toen aansprak, waarschijnlijk een target moest zien te halen. Kennelijk heeft hij toen besloten om klanten onder valse voorwendselen en door hen onware informatie te verschaffen binnen te halen. Dit zal ook de reden zijn waarom 'Tim' niets heeft ingevuld bij 'naam medewerker & ID-nummer'. 'Tim' heeft me zelfs gezegd dat ik geen vinkje hoefde te zetten in het hokje bij kopje 3: “handtekening voor akkoord” ("voor het betalen van uw tele2 factuur gaat u akkoord met automatische betaling en gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van Tele2 mobiel")

Overigens heb ik nooit een contract ontvangen van Tele2 mobiel; daarop zal waarschijnlijk vermeldt staan dat ik mij tot betaling verplicht. dat zou ik dus niet ondertekend hebben!

Nu blijkt dat Tim's verhaal onwaar is, en ik wel degelijk betalingsverplichtingen heb aan Tele2, voel mij aardig bedonderd. .

Het probleem dat nu is ontstaan is, dat Tele2 mij verplicht te betalen. In een brief aan Tele2 gaf ik al aan dat ik bereid ben mijn toestel terug te zenden. Echter, ik moet en zal betalen volgens tele 2.

Wat nu? In mijn ogen is hier sprake van misleidende reclame en heb ik nooit een contract ontvangen....

Tosbaga

Re: misleidende reclame tele 2

Ongelezen bericht door Tosbaga »

afgezien dat het hier om bedrog gaat, heb je zelf ook zitten slapen, d8 je nu echt werkelijk dat ze zomaar mensen gratis telefoons zouden geven, je bent echt naïf en hebt begleiding nodig...

henkgiezen

Ongelezen bericht door henkgiezen »

heb je wel een telefoon gehad,waarmee je gebeld hebt,of heb je een telefoon gekregen en vervolgens niets mee gedaan

anne-is-boos

ja, ja, naief, natuurlijk! Maar ik kan je verzekeren dat een stuk of zes mensen op dat moment net zo naief waren als ik! We hebben met een groepje van een man of zes staan luisteren naar die Tim, en hij zei toch echt dat we een gratis telefoon konden krijgen als we ons konden legitimeren. de nieuwe legetimatie-wet was toen net van kracht. Die pipo van tele2 heeft zelfs zijn handtekening op het formulier gezet: ja, je hoeft alleen te betalen als je je SIM activeert. Op mijn (en de vraag van meerdere mensen) of tele 2 nou gewoon kadootjes stond uit te delen, en dat dat toch niet slim was, antwoordde hij bevestigend. En het gaat er niet om dat ik naief ben; het gaat erom dat klanten moeten kunnen vertrouwen op wat er gezegd wordt. Reclame maken voor een produkt of dienst mag, mits die reclame ondubbelzinnig of onduidelijk, cq misleidend is. Die Tim heeft gewoon uit z'n nek staan kletsen, veel klanten (en dus zijn target) binnengehaald, heeft geen id-nr. op het formulier achtergelaten, heeft een lekkere bonus gekregen, en werkt nu allang als telemarketeer voor een of ander bedrijf. Verder heb ik wel een telefoon gekregen, maar doe er verder niets mee. Ik heb hem als reserve-ding.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

6-maanden contract voor 10 euri per maand?
dus je hebt 'm voor 60 euri.
Valt nog wel mee, gemiddelde prijs van het toestel is 90 euro.

http://www.vergelijk.nl/s/mobiele_telef ... _T230.html

Daarnaast zou ik 'm niet in de kast leggen maar gewoon gebruiken in de daluren als je belt naar vaste nrs. dit kost namelijk 0 cent per minuut!

Marxa

Ongelezen bericht door Marxa »

Je probleem is dat je je simkaart niet hebt geactiveerd.

Als je dat niet doet bij Tele2 sturen ze je na een aantal maanden een factuur voor het toestel.

Tim is wel zo slim geweest om op het formulier te zetten: mits geactiveerd, hier is geen speld tussen te krijgen en is ook waar.

Je hebt denk ik een groot probleem als Tele2 dit hard gaat spelen, ik neem aan dat je handtekening op het formullier is gezet.

Mogelijk kun je het op het niet uitreiken van de algemene voorwaarden gooien waarmee je aan kunt geven dat je niet de mogelijkheid hebt gehad de algemene voorwaarden door te nemen, laat staan op de hoogte te zijn van de "spelregels".

In je voordeel spreekt ook het feit dat je direct na ontvangst van de factuur in de pen bent geklommen. Op dat moment werd je voor het eerst met deze "spelregel" geconfronteerd.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel een beetje nalatig om iets in ontvangst te nemen en daarna thuis niet de zaken goed door te nemen.

Tosbaga

Je hebt toch zelf getekend voor akkoord? Ik lees altijd een contract voor ik het teken, en dat er nog 6 anderen waren die er in trapten wil alleen maar zeggen dat hun net zo naif en DOM als jouw zijn...

Gast

Niet over DOM spreken, Tosbaga, als je "jouw" schrijft ipv "jou".
"Jouw" is nog altijd een bezittelijk voornaamwoord.

Gast

en wat dacht je van naif?
Moet nog altijd naief zijn 8)

Tosbaga

het maken van spelfouten wil alleen zeggen dat iemand onzorgvuldig is of grammaticaal slecht aangelegd, trouwens zijn spelfouten een heel slecht verweer, het blijft natuurlijk dom om een contract te tekenen zonder te lezen wat er precies staat en al helemaal als je iets gratis wordt aangeboden op straat met als smoes de nwe id-plicht die helemaal niks met tele2 te maken heeft...

Ying-yang

Ongelezen bericht door Ying-yang »

Jullie zijn allemaal DOM want het is nog altijd geen:
"wil alleen maar zeggen dat hun net zo naif en DOM als jouw zijn..."

maar:
... wil alleen maar zeggenzij dat net zo naif en DOM als jij zijn..

hun is een bezittelijk voornaamwoord en jouw ook

pfffff :?

Zwaar genaaid trouwens door tele2, het is wel een beetje naief van anne, maar ik kan het wel begrijpen, als je meerdere malen nadrukkelijk hebt gevraagd of het ècht helemaal gratis is..
Ben blij dat ik Vodafone heb :)

Ying-yang

Ongelezen bericht door Ying-yang »

Excuus; het moet zijn .... zeggen DAT zij net zo naief en dom....
:oops:

Gast

zozo degene die over dom spreekt is wel heel gefrustreerd waarschijnlijk heeft diegene een hele slechte relatie waar die niks te vertellen heeft en doet die het maar zo, ze vroeg of iemand haar kon helpen niet kon uitschelden, ze weet zelf ook wel dat het naief is, wat je het beste kan doen, een aantal keer de klantenservice bellen met hetzelfde verhaal, en steeds maar weer brieven schrijven en het dus steeds weer uitleggen, is toch ook niet normaal dat iemand je zo voorliegt succes ermee

Gast

maar:
... wil alleen maar zeggenzij dat net zo naif en DOM als jij zijn
zeggen DAT zij net zo naief en dom

Nu nog 1 keer je helemaal goed dan, ying-yang.

"wil alleen maar zeggen dat zij net zo naief en dom DAN jij zijn" :lol:

Tosbaga

zozo degene die over dom spreekt is wel heel gefrustreerd waarschijnlijk heeft diegene een hele slechte relatie waar die niks te vertellen heeft en doet die het maar zo, ze vroeg of iemand haar kon helpen niet kon uitschelden, ze weet zelf ook wel dat het naief is, wat je het beste kan doen, een aantal keer de klantenservice bellen met hetzelfde verhaal, en steeds maar weer brieven schrijven en het dus steeds weer uitleggen, is toch ook niet normaal dat iemand je zo voorliegt succes ermee
ipv na te denken neem je zaken aan en zit je vol vooroordelen, jij bent van een afstandje niet bij machte om te beoordelen of ik frusti ben, en al helemaal niet hoe het met mijn relatie staat. Door niet na te denken laat je zien dat jij ook bij de groep dombo's hoort. Uitschelden heb ik niet gedaan, ik heb me alleen kritisch, neerbuigend en negatief uitgelaten. Aangezien er nergens in de huisregels staat dat je niet kritisch, neerbuigend of negatief mag zijn, kan ik hier dus zeggen wat ik maar wil, zolang ik binnen de gestelde kaders blijf.

Gast

[/quote]ipv na te denken neem je zaken aan en zit je vol vooroordelen, jij bent van een afstandje niet bij machte om te beoordelen of ik frusti ben, en al helemaal niet hoe het met mijn relatie staat. Door niet na te denken laat je zien dat jij ook bij de groep dombo's hoort. Uitschelden heb ik niet gedaan, ik heb me alleen kritisch, neerbuigend en negatief uitgelaten. Aangezien er nergens in de huisregels staat dat je niet kritisch, neerbuigend of negatief mag zijn, kan ik hier dus zeggen wat ik maar wil, zolang ik binnen de gestelde kaders blijf.

ja dat bedoel ik een erg slechte relatie sneu hoor
[/url]

Gast

ipv na te denken neem je zaken aan en zit je vol vooroordelen, jij bent van een afstandje niet bij machte om te beoordelen of ik frusti ben, en al helemaal niet hoe het met mijn relatie staat. Door niet na te denken laat je zien dat jij ook bij de groep dombo's hoort. Uitschelden heb ik niet gedaan, ik heb me alleen kritisch, neerbuigend en negatief uitgelaten. Aangezien er nergens in de huisregels staat dat je niet kritisch, neerbuigend of negatief mag zijn, kan ik hier dus zeggen wat ik maar wil, zolang ik binnen de gestelde kaders blijf.
ja dat bedoel ik een erg slechte relatie sneu hoor

anne-is-boos

Hee, ho ho! wat een onaardige brieven over en weer! :( Dat is toch helemaal niet nodig! Stop daar nu maar mee! Wel heel aardig dat het gros van jullie begrijpt waar het is mis gegaan. En nogmaals: naief is het zeker geweest, maar niet voor 100%. Ik ben er niet van uit gegaan dat iemand mij zou voorliegen...Maar goed, inmiddels blijven de facturen maar komen van Tele2. Ik denk dat ik ga bellen met klantenservice, en als dat niet helpt ga ik maar gewoon met tele2 bellen...
Bedankt voor al jullie reacties!
Groetjes, Anne.

Gesloten