LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding HI klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lieskok

Misleiding HI klantenservice

Ongelezen bericht door lieskok »

Woensdag 29 mei jl. heb ik mijn contract telefonisch bij HI verlengd. In dit gesprek met de verkoopster heb ik expliciet gevraagd of ik verzekerd ben voor door mijzelf toegebrachte schade aan het toestel. Volgens de verkoopster zou alles voor rekening van HI zijn en zou ik nóóit zelf wat hoeven te betalen wanneer ik schade aan mij toestel zou hebben in de toekomst.

Tevens vertelde ze mij dat ik een bevestiging per e-mail zou krijgen, maar deze heb ik nooit gehad. Ik heb hier nog over gebeld met HI om mij e-mail adres te laten controleren, maar ze zeiden dat deze bevestiging nog wel zou komen. Een paar dagen later kreeg ik een schriftelijk overzicht van mijn contract. Hierop zie ik staan dat ik SmartCare Basis heb. Ik heb dit opgezocht op internet en nu blijkt dat ik helemaal niet verzekerd ben wanneer ik schade aan mijn toestel heb of wanneer deze gestolen wordt. Hieruit blijkt dus dat telefonisch mij geheel iets anders wordt voorgespiegeld dan dat ik in werkelijkheid ontvang.

Ik heb hierover contact opgenomen met HI, maar ze vertellen mij keer op keer dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Ze kunnen het service contract alsnog afsluiten, maar dan moet ik daar €13 (!) per maand voor betalen.

Je mag toch verwachten dat je de waarheid te horen krijgt aan de telefoon en geen complete onzin waarvoor later blijkt dat je €13 per maand moet bij betalen voor deze service. Ik heb dit niet voor niets expliciet aan de verkoopster gevraagd. Er is mij verder in dit gesprek ook niet gevraagd of ik een servicecontract af wilde sluiten. Want dit was volgens de verkoopster allemaal inbegrepen.

Ik vind het heel erg slecht dat de verkopers van HI aan de telefoon vrij spel hebben om onjuiste informatie aan klanten te verstrekken om hun product maar te kunnen verkopen. Vervolgens wordt de klant hier de dupe van en proberen ze je zo snel mogelijk af te wimpelen met: "We kunnen helaas niks voor u betekenen, onze excuses voor het ongemak"

devious

Re: Misleiding HI klantenservice

Ongelezen bericht door devious »

je had gewoon kunnen annuleren hoor. Tot 7 werkdagen na woensdag 29 mei is 7 juni...Gezellig.
Klacht indienen, maar of ze daar gehoor aan geven...

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Lieskok,

Het spijt mij om te zien dat de verlenging van jouw Hi Abonnement niet prettig is verlopen. Het is belangrijk dat je op de juiste manier wordt geïnformeerd. Sorry dat de voorwaarden jou niet duidelijk zijn uitgelegd.

Het klopt dat Hi Smartcare Basis geen volledige dekking geeft. Hiervoor zijn aanvullende service contracten. Deze kun je tot 30 dagen na ontvangst van je telefoon alsnog afsluiten in 1 van onze Hi Winkels. Hierbij is wel de voorwaarde dat het toestel niet defect is. Wanneer je echt niet tevreden bent over het afgesloten Hi Abonnement, kun je deze binnen 7 werkdagen annuleren zoals Devious ook aangeeft.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

lieskok

Ongelezen bericht door lieskok »

Ik ben net gebeld door KPN en zij nemen mijn klacht gelukkig wel serieus. Als het goed is hebben ze nu het service totaal pakket kosteloos voor mij afgesloten :)
Bedankt KPN!

Christy: De 7 dagen zijn helaas al voorbij, erg jammer dat HI alleen maar met excuses komt en niet met een goede oplossing.

devious

@ Christy..

Je moet wel goed lezen wat het probleem is hoor..

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Lieskok,

Sorry dat ik je niet de gewenste oplossing heb kunnen bieden. Fijn om te zien dat er inmiddels contact met je is opgenomen en dat de betreffende afdeling dit voor je heeft kunnen regelen.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt vraag ook stellen op hi.nl/forum

devious

Christy heeft het over een "geboden oplossing" maar in haar eerste reaktie zie ik nergens een oplossing staan..Jemig, wat een foute Webcare zeg, daar heb je ook geen ruk aan.

Gesloten