LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding uit KPN's trukendoos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marc1766

misleiding uit KPN's trukendoos

Ongelezen bericht door marc1766 »

Enige maanden geleden kreeg ik een melding dat mijn abonnement verlengt kon worden, ik heb het samen met de kpn medewerker er over gehad, en een verlenging genomen, nu inmiddels 4 maanden later zie ik dat er nieuwe abonnementen zijn, en sluit het destijds afgesloten abonnement minder aan mijn behoeftes aan.

Vervolgens bel ik KPN om te vragen naar een mogelijkheid om mijn abbo aan te passen, immers gaat het volgende maand pas in, maar vervolgens zegt een medewerker dat dit niet mogelijk is, omdat zij zulke beslissingen niet mogen nemen, vervolgens dien ik een klacht in bij KPN met uitleg waarom dit niet mogelijk is, vervolgens krijg ik een mail met het verzoek 1200 te bellen waar ik wederom met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Immers gaat mijn abbo pas per november in!

Vind het vreemd dat je het Wel een half jaar tevoren kunt verlengen, maar dat jet het pas na een half jaar kunt gebruiken en tussentijds het niet kunt annuleren terwijl je dienst nog niet eens afneemt!

Eerst wordt je misleid met een trucje uit KPN's trukendoos, en daarna wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Kpn krijgt wat mij betreft een kouwe douche.
Ik hoop dat ze uit coulance mijn frustratie begrijpen en tot een oplossing komen, zo niet dan......

gemist

Re: misleiding uit KPN's trukendoos

Ongelezen bericht door gemist »

Uit coulance je frustratie begrijpen? Dat euh...mag je uitleggen. En uiteindelijk wil je gewoon je zin. Maar dan had je niet een half jaar eerder een contract aan moeten gaan. KPN houdt zich er aan, en jij moet dat net zo goed.
Gebint eer ge zebint. O_o

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

marc1766 schreef: Ik hoop dat ze uit coulance mijn frustratie begrijpen en tot een oplossing komen, zo niet dan......
Ja, wat dan...? :roll:

Sorry hoor, je sluit zelf een contract en dan ga je KPN bashen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik mis de misleiding in het verhaal.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

marc1766 schreef:Enige maanden geleden kreeg ik een melding dat mijn abonnement verlengt kon worden, ik heb het samen met de kpn medewerker er over gehad, en een verlenging genomen, nu inmiddels 4 maanden later zie ik dat er nieuwe abonnementen zijn, en sluit het destijds afgesloten abonnement minder aan mijn behoeftes aan.

Vervolgens bel ik KPN om te vragen naar een mogelijkheid om mijn abbo aan te passen, immers gaat het volgende maand pas in, maar vervolgens zegt een medewerker dat dit niet mogelijk is, omdat zij zulke beslissingen niet mogen nemen, vervolgens dien ik een klacht in bij KPN met uitleg waarom dit niet mogelijk is, vervolgens krijg ik een mail met het verzoek 1200 te bellen waar ik wederom met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Vind het vreemd dat je het Wel een half jaar tevoren kunt verlengen, maar dat jet het pas na een half jaar kunt gebruiken en tussentijds het niet kunt annuleren terwijl je dienst nog niet eens afneemt!

Eerst wordt je misleid met een trucje uit KPN's trukendoos, en daarna wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik hoop dat ze uit coulance mijn frustratie begrijpen en tot een oplossing komen, zo niet dan......
laat me raden, het nieuwe abonnement is duurder en je vindt het zonde voor kpn dat ze door jou vroegtijdig iets aan te bieden nu omzet mis gaan lopen?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd, je sluit een abo af om van de dienst gebruikt te maken, nu wil JIJ de dienst niet meer en geef je KPN de schuld.
Ben zeker geen fan van KPN, maar geef ze nu toch echt gelijk. De trukendoos en misleiding mis ik compleet in je verhaal.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

marc1766 schreef:Enige maanden geleden kreeg ik een melding dat mijn abonnement verlengt kon worden, ik heb het samen met de kpn medewerker er over gehad, en een verlenging genomen, nu inmiddels 4 maanden later zie ik dat er nieuwe abonnementen zijn, en sluit het destijds afgesloten abonnement minder aan mijn behoeftes aan.

Om te beginnen : misleid bent u natuurlijk niet. Ten tweede de noodzaak om toen al te verlengen was er ook nog niet .
U bent zelf te rap geweest en ziet nu weer een betere versie. Dit houd je toch .....het verandert direct weer om de zoveel tijd ; misschien is er binnen een half jaar wel weer een andere abovorm die nog beter bij je wensen aansluit.. :?:

Stel : ik zie nu een bankstel , levertijd 16 weken , betaal een fors deel aan en zie over 3 maanden een leuker/beter/goedkoper bankstel en dan wil ik van de 1e deal zomaar af. "" dat hebben ze maar te doen uit coulance want anders..... :twisted: "".
Het werkt niet zo. Altijd even de tijd nemen/ vragen om na te denken voor je een definitieve stap zet.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ

Mucha schreef:
marc1766 schreef:Ik hoop dat ze uit coulance mijn frustratie begrijpen en tot een oplossing komen, zo niet dan......
Zo niet dan.......wat ?
Dan stapt ie over naar de concurrent die vervolgens na een paar maanden weer met een beter abonnement komt t.o.v. wat hij afgesloten heeft en begint het circus weer opnieuw....

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nou, we vallen KPN niet massaal af, dus TS zal dit wel niet zo'n geslaagd topic vinden........

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

TS heeft toch wel een beetje gelijk. Ik ken dat soort bangmakerij van KPN ook. Dan zeggen het is nu een aanbieding en over 4 maanden is waarschijnlijk alles duurder. Dat bedoelt hij met de trucendoos.
Verder lijkt het me niet zo moeilijk om een klant op een ander abbo over te zetten dat ook van kpn is en daarmee een blije klant resteert.

berndv

olaf79 schreef:Verder lijkt het me niet zo moeilijk om een klant op een ander abbo over te zetten dat ook van kpn is en daarmee een blije klant resteert.
klopt, dat zou kpn inderdaad kunnen doen, maar voor zover ik weet zijn ze er niet toe verplicht. Beetje een gevalletje van de arrogantie van een voormalig staatsbedrijf. Niemand heeft ze ooit verteld dat er tegenwoordig zoiets als concurrentie bestaat.

Aan de andere kant, andere providers halen dezelfde "streken" ook uit.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
olaf79 schreef:Verder lijkt het me niet zo moeilijk om een klant op een ander abbo over te zetten dat ook van kpn is en daarmee een blije klant resteert.
klopt, dat zou kpn inderdaad kunnen doen, maar voor zover ik weet zijn ze er niet toe verplicht. Beetje een gevalletje van de arrogantie van een voormalig staatsbedrijf. Niemand heeft ze ooit verteld dat er tegenwoordig zoiets als concurrentie bestaat.

Aan de andere kant, andere providers halen dezelfde "streken" ook uit.
De komende 2 jaar hebben ze wat deze klant betreft geen concurrentie, die heeft gekozen en getekend, dus van deze klant weten ze wat ze er de komende 2 jaar zeker aan gaan verdienen. :wink:

berndv

en over 2 jaar is die deze ervaring wel weer vergeten of heeft hij het gerelativeerd en zal die weer gewoon gaan verlengen

GJvdZ

olaf79 schreef: Verder lijkt het me niet zo moeilijk om een klant op een ander abbo over te zetten dat ook van kpn is en daarmee een blije klant resteert.
Dat kan best nog wel eens tegenvallen. E.e.a. is afhankelijk van hoe hun BSS in elkaar zit. Als je dit soort flexibiliteit wilt inbouwen kan de boel heel complex worden (een subscriptie moet in heel veel nodes worden geprovisioned, alles moet dus worden getest en dat is duur). Het is geen excel sheet waar je even een kolommetje van links naar rechts kopieert.

Gesloten