LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misselijke actie vodafoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wilma c

misselijke actie vodafoon

Ongelezen bericht door wilma c »

mijn dochter van net 18, jong en naief, kreeg een telefoontje van vodafoon. Ze heeft mee gedaan met een wedstrijd waar ze een mobieltje kon winnen van Vodafoon. Eergisteren kreeg ze een telefoontje van Vodafoon ze had het mobieltje niet gewonnen maar kreeg er toch een gratis!! Nadat ik haar stevig aan de tand had gevoeld heb ik Vodafoon gebeld die mij niet eens te woord wilde staan . Ze moest zelf maar aan de lijn komen. Hebben de rotzakken haar een abonnement aan gesmeerd. Ze beloven alles te blokkeren maar er belde vandaag wel een koerier wanneer ze de telefoon konden bezorgen! Wat is nou wijsheid?

dhc

Re: misselijke actie vodafoon

Ongelezen bericht door dhc »

Uw dochter is 18, dus meerderjarig volgens de wet...
En wat U moet doen is de telefoon weigeren, maar kan Uw dochter dat zelf niet?
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit "gratis" telefoontjes "gewonnen', gratis bestaat namelijk niet in gsm-land...

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

"meerderjarig volgens de wet" en "jong en naief" sluiten elkaar niet uit. Ben jij met eelt op je ziel geboren dhc?
Een beetje callcenter-medewerker pikt de "naïeven" er zó uit, één verkeerd telefonisch antwoord is tegenwoordig al voldoende om aan een abonnement of energieleverancier vast te zitten, dat iemand "jong en naief" én meerderjarig is, is alleen maar meegenomen, die heeft wettelijk gezien namelijk geen poot om op te staan en kan van mensen zoals jij nog een sneer na krijgen.

@wilma:
ik zou het heft in eigen hand nemen en zelf alvast een (aangetekend, voor de zekerheid) brief sturen aan Vodafone met een opsomming van de door Vodafone gedane beloften.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eergisteren kreeg ze een telefoontje van Vodafoon ze had het mobieltje niet gewonnen maar kreeg er toch een gratis!! Nadat ik haar stevig aan de tand had gevoeld heb ik Vodafoon gebeld die mij niet eens te woord wilde staan . Ze moest zelf maar aan de lijn komen. Hebben de rotzakken haar een abonnement aan gesmeerd.
Het abonnement is eergisteren aangesmeerd.
Laat uw dochter vandaag nog een brief schrijven waarin zij de overeenkomst annuleert.
Kopie van brief maken

Origneel aangetekend met ontvangstbevestiging versturen, zodat u bewijs heeft dat uw brief verstuurd is en binnen 7 werkdagen is aangekomen bij Vodafone
Zie voorbeeldbrief

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _werkdagen
Laatst gewijzigd door TdeHond op 16 mei 2009 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond

Aanvulling
Kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs van de brief zorgvuldig bewaren.

Trek tevens voor de zekerheid toestemming voor automatische incasso in, mocht uw dochter hiervoor toestemming gegeven hebben.

wilma c

dank u voor de reacties. Ik ben nu opzoek naar het adres van vodafone . Ik vind alleen een postbus nummer! Dan kunnen ze toch nooit tekenen voor ontvangst?

TdeHond

U kunt naar een postbus een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen. Ik heb dat al herhaalde malen gedaan.

BTW
De originele brief moet gestuurd worden, de kopie van brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs moeten zorgvuldig bewaard blijven. De handtekening retour kaart is het bewijs dat de opzeg brief binnen 7 werkdagen is aangekomen.

wilma c

iedereen hartelijk dank voor de reacties. Zaterdag alles aangetekend verzonden, nu nog even wachten op het bericht dat ze de papieren hebben ontvangen. En even voor dhz u heeft zeker geen kinderen?? :roll:

TdeHond

Mocht bevestiging annuleren overeenkomst van Vodafone niet komen, dan is het raadzaam hen hierover "op hun vestje te spugen" en te staan op schriftelijke bevestiging ontbinden overeenkomst , dit om problemen later te voorkomen.

Soms is enig aandringen nodig.
Bij Postcodeloterij waren b.v. 2 brieven en 2 telefoontjes nodig om de gewenste brief in de bus te krijgen. Maar de aanhouder wint.

Sprookjesboot

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

of gewoon bellen (0800-0560)

zowieso geldt er altijd een termijn van 7 (werk) dagen waarin een bestelling geannuleerd mag worden.

Dus, klim even in de telefoon en dan kan het vast allemaal geregeld worden

TdeHond

Annuleren kan het beste schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging geschieden om bewijsmateriaal in handen te hebben mocht hierover een geschil ontstaan.

Telefonisch annuleren kan miraculeus "zoek raken" en u zit dan aan uw abonnement vast omdat u niets kunt bewijzen.

Gesloten